Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč?

17. 01. 2014
4
18
777
Autor
PetrB

Proč úsměv tvůj zvadl?

A tvář tvá zvážněla?

Mám pocit jako bych kradl

A na rukou krev z tvého anděla.


18 názorů

gabi
24. 01. 2014
Dát tip

mne sa páči tvoje "proč"

už len to, že sa zamýšľaš *


Oldřich

logické, nelogické, smysluplné (o čem to je), nedávno jsem něco na tohle téma četl od Egila http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=382754

PetrB

dík za vysvětlení, tahle varianta mě nenapadla, ale přitom tam je (logicky) :))


Oldrich
22. 01. 2014
Dát tip

Nemůžu se zbavit dojmu, že tvrdit, že poezie logiku nepotřebuje, je těžký alibismus.

Nechce se mi přemýšlet, co budu dělat? A hele, napíšu nějakou poezii.


PetrB
22. 01. 2014
Dát tip

Děkuji za diskusi k mému dílu. Zvláště pak obhájcům poezie před logikou. Dle mého názoru patří logika do matematiky. V literatuře maximálně do některých žánrů, jako je např. detektivka. Poezie je o pocitech a námětech k zamyšlení. Nerozebírá složení kůry stromů ale kochá se z pohledu na les. 

Pouze na vysvětlenou - co jsem chtěl říci krví z tvého anděla? 

To je o tom

že dívka byla jiná "pred tým"

a jiná potom.


Oldrich
20. 01. 2014
Dát tip

Bohužel ve zlatém výběru ty texty logiku mají. To je asi ten rozdíl. Tam by se většina písmáků mohla logice přiučit. Škoda, že tak nečiní. Škoda, no...


Oldrich
20. 01. 2014
Dát tip

Bohužel ve zlatém výběru ty texty logiku mají. To je asi ten rozdíl. Tam by se většina písmáků mohla logice přiučit. Škoda, že tak nečiní. Škoda, no...


číst se to dá jistě různě, ale kauzalita nepustí, už samotná zmínka o andělské krvi je přeci více než náznak bytosti andělské, no a co tím chtěl autor říci je podle mě fuk, důležité je aby si čtenář odnesl vůbec něco :)

možná, že autor nechápavě kroutí hlavou nad naší debatou :DD


Oldrich
18. 01. 2014
Dát tip

Vlku, takhle ano. Pokud vycházím z existence strážných andělů jako z předpokladu, pak je tomu obrazu rozumět. Ale bohužel jsem nikde v tom kratičkém textu nenašel náznak, že zrovna takhle bych to měl číst. A to je možná můj problém. Dalo by se to číst až příliš mnoha způsoby. Který pro mě chtěl autor? Chtěl pro mě autor vůbec něco?


Oldrich
18. 01. 2014
Dát tip

Vlku, takhle ano. Pokud vycházím z existence strážných andělů jako z předpokladu, pak je tomu obrazu rozumět. Ale bohužel jsem nikde v tom kratičkém textu nenašel náznak, že zrovna takhle bych to měl číst. A to je možná můj problém. Dalo by se to číst až příliš mnoha způsoby. Který pro mě chtěl autor? Chtěl pro mě autor vůbec něco?


Nejsem si jistý, jestli je vhodné jít na báseň s mikrometrem, ale budiž, báseň se jmenuje Proč, to už mnohé vysvětluje, nevím, nechápu, atd., do toho náboženská představa o tom, že k člověku nedělitelně patří i jeho strážný anděl, a v tom ta výčitka NEVÍM, PROČ (něco negativního se stalo)? Autor jako by si říkal, já už fakt nevím, snad jsem zranil tvého anděla (proto ta krev), přijde mi to logické až dost :) jinak tip


Oldrich
18. 01. 2014
Dát tip

Poezie by ale (podle mě) neměla být omluvou pro polámanou logiku, ne?

Ano, poezie se někdy nad logiku může povznést, ale aby vůbec k takovému povznesení mohlo dojít, musí v první řadě z logiky vycházet!


Oldrich
17. 01. 2014
Dát tip

Co znamená krev z tvého anděla?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru