Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bachor - kniha - čepec - slez

28. 01. 2014
0
10
2744
Autor
Max Hutar

Milí přátelé,

na podzim předloňského roku jsem se začal zabývat problematikou básnických čtení. Několik jsem jich navštívil, napsal odmítavou recenzi, oslavnou recenzi a teoretickou stať (mj.) o presentaci poesie. Nakonec jsem se ale rozhodl uspořádat vlastní čtení, převést teorii do praxe. Posílám Vám pozvánku. Co by zrovna Písmáky mohlo zajímat, je přítomnost Lyryka jakožto jednoho z recitátorů.

Jste tedy srdečně zváni do NoDu.

Max

 

Tvůrčí skupina uvádí svůj první multimediální večer poesie. Staré i současné verše vystupují v multimediální konotaci, kde audiovizuální doprovod vykresluje celkový umělecký zážitek. 


Kdy jste byli naposledy na čtení poesie? Jak se vám líbilo? A neměli jste chuť něco vylepšit? Bachor - kniha - čepec - slez je večer básnického čtení, který usiluje o překonání zavedené podoby tohoto uměleckého formátu. Toho chce tým Tvůrčí skupiny dosáhnout ucelenou dramaturgií, audiovizuálním doprovodem a kvalitní interpretací veršů.

Program pravidelných večerů nesleduje žádnou literárně-teoretickou kategorii, ale společný vztah dvojice současných autorů ke dvěma minulým. Jednotná platforma, na které může docházet ke konfrontaci mezi starým a novým, zavedeným i začínajícím, domácím a cizím. Konfrontuje autory, ale i hledá kontinuitu.

Soustava básníků je jako soustava žaludků. Každý jiný, ale postupnou inspirací spojené nádoby. Jenže Bachor - kniha - čepec - slez je obraz i básníka samotného: nepotřebuje vynakládat čas a energii k nalezení materiálu, ale k jeho zpracování. Neustále se vracet k tomu, co už vzal za své a přežvykovat, v útrobách posouvat tam i zpátky.

Po programu následuje afterparty s DJem, projekcemi a živou malbou. Večerem provází herečka Johanka Schmidtmajerová.

 

více na www stránkách a na fejzbuku


10 názorů

Max Hutar
02. 02. 2014
Dát tip

I vy defétisti. Umění, a obzvláště poesie, je tvrdej byznys. Kdo chce výsledky, musí makat jak zvíře.

To ví i Britney.

"You want a hot body?You want a Bugatti?You want a Maserati?You better work bitchYou want a Lamborghini? Sippin martinis?Look hot in a bikini? You better work bitchYou wanna live fancy? Live in a big mansion?Party in France?You better work bitchYou better work bitchYou better work bitchYou better work bitch"


Max Hutar
29. 01. 2014
Dát tip

Je to škoda, že to není sobota. Jestli se nám podaří udělat z toho pravidelný večer, o což usilujeme, tak budeme třeba prosit o sobotu, aby mohli přijít i přespolní a těžce pracující.


škoda, že to není sobota


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru