Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slavnosti Kyjeva

22. 02. 2014
0
4
381
Autor
ah_cz

Vaše pomněnky a lilie čpí popelem
těžký vzduch nese hudbu a zpěv
to hory mlčí a pytle poseté jetelem
stín stoupá do nebe, pak držíte hněv

srdce se křivě směje, na dvě půle hnije
kladiva a břitva plápolá, za nimi ohnivé nebe
mramor mrzutý v zimě mrzne a krve pije
v nebi se čerti tetelí a ty proklínáš sebe

vidím černá jezera Africké bohyně
vidím jiskrné pruty rusovlasé sokyně
vidím blankyt v očích jarní múzy
vidím duté důlky skrovné lůzy

dost! dost! dost!
zastavte potopu a postavte si archu
zaplavím hodiny 
tělovým smutkem

moc! moc! moc!
odhoďte démanty a postavte se strachu
zbrojte své rodiny 
Leovým skutkem


4 názory

MKbaby
12. 04. 2014
Dát tip

Safra, ta poesie je ale věda :) Jinak tady si všichn tykáme, nestyď se, rozhodně nepíšeš nezajímavě!


ah_cz
12. 04. 2014
Dát tip

Moc děkuji za komentář a čas strávený nad tímto textem. Víte, já vždy uvažoval nad poesií, že je abstraktní. Neboť zdánlivě jednoduchý a deskriptivní text v sobě často obsahuje mnohem hutnější myšlenku, než kryptografické věty alá post-strukturalismus. Hlavní bouře se odehrává mimo text. Zda-li si otevřete deštník, nebo dobrovolně zmoknete, je na Vás.

Jak psal V. Hugo v dopise Ch. Baudelairovi: Každý básník je tak trochu filosof.

S pozdravem,

ah


MKbaby
25. 02. 2014
Dát tip

Africká bohyně se s velkým A píše jen na začátku věty. Ještě by se mohla psát s velkým A tehdy, šlo-li by např. o jméno lodi, zkrátka v případě, že by se jednalo o vlastní jméno. Zde ovšem jde o obecné označení původu blíže neurčené samičky boha, píše se tedy s malým počátečním písmenem - africká bohyně.

Ukrajinské události jsem sledoval velmi bedlivě a ty kyjevské obzvlášť, souvislost s dílem mi ovšem uniká. Což ovšem v mém případě nic neznamená - abstraktní poesie není mým koníčkem, nerozumím jí. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru