Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Okrajina TVAR ZE SÍTÍ

26. 02. 2014
23
12
2061
Autor
Lyryk

 

 

Okrajina

 

 

skalpely nůžky nože       sekery dláta

srovnáme rozříznem     gróTeskní  spravedlnost

ó bohorovný Bože          Evroupství  NATO tata

zkázanná proměna        v ječné zrno

 

s obzorem tulí strany jizev kalná rána

skutečné přátelství davu s davem

oběť buď zvolna odplakána

šetření přijde to pravé

 

řeknu to přímo okrajinsky

lid na tom stejně bude jen sviňsky


12 názorů

Švédsko 1
25. 03. 2014
Dát tip

...*


Josephina
01. 03. 2014
Dát tip

promiň, nedocvaklo mi, že jde o Ukrajinu, ale poslední řádek, na ten jsem reagovala, ten neberu, lid neexistuje, jsou tu občané - aktivní nebo pasivní, ti s rozhledem nebo davově ovladatelní; i když pravda, kam se hne Rusko s tanky, tam je zle!


Whitesnake
01. 03. 2014
Dát tip

Vím, že tam nějaký záměr byl... v tomto tě skutečně nedpoceňuji... jen jsem nepřišel na to, jaký.

 


Lyryk
28. 02. 2014
Dát tip

to Whitesnake: chápu z určitého hlediska může ono JEN porušovat rytmus; jenomže ta báseň je projektována jako volný verš, má svoji rétoricko dramatickou zápletku a ono JEN je zde v roli zdůrazňující zklamání vyjádřené pointou - tedy nejde o nějakou neuváženost, ale naopak o rétorickou zkušenost, báseň nestaví na kolovrátkovém drmolení rytmu vázaného verše, ale na dramatických pauzách a intonacích; to jen na vysvětlenou, že to nepřepíšu, a že jsem si toho od počátku vědom .)


Prosecký
28. 02. 2014
Dát tip

Na prostý lid musí být přísnost, jinak s ním nic nesvedeš. Chyba se stala už v roce 1907. tehdy bylo zavedeno všeobecné volebí právo a to byl konec pořádku. Jeho rozšíření na ženy bylo už jen hřebíčkem do rakve slušné společnosti. 


Whitesnake
28. 02. 2014
Dát tip

Zajímavá místa... ale ruší mnew formálně nezvládnutý závěr... to "jen" je ta,m pro mne navíc

 

řeknu to přímo okrajinsky

lid na tom bude vždycky sviňsky


Josephina
27. 02. 2014
Dát tip

ve světě se traduje, že Češi jsou jen kverulanti, to Fracouz, Němec, Anglán, Řek se pořád ještě vzpouzí tak dlouho, dokud se nedohodne aspoň na něčem kloudným - takže závěr: budem na tom tak dlouho svinsky, dokud se budem chovat jako ovce - teď bez diktatury SSSR to přece už jen jde - aspoň trochu, kdyby se každej jen trochu vzpouzel, nejen nadával na svinský poměry. Takže mě tvůj text trochu s..., dave!


Janina6
27. 02. 2014
Dát tip

Tumáš tip, ať je v tom Tvaru taky něco kvalitního :-)


jen tam to jen nech...dostává to japonský nádech :o)

Diana
26. 02. 2014
Dát tip
Taky bych vynechala to "jen" *

Marcela.K.
26. 02. 2014
Dát tip

...to jen na konci tam musí být? *

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru