Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úpadok

21. 04. 2014
1
2
513
Autor
Nadiusha

   "Vážené dámy a vážení páni, pozdvihnite váš zrak a hľaďte! Tuto, priamo tuto pred vami stojí korunovaná Hlúposť. Díva sa na vás svojimi zasnenými očami spoza silných mreží klietky Reality. Nie, nemusíte sa báť milé dámy, Hlúposť vám teraz nemôže nijako ublížiť. Už sa vás nikdy nedotkne svojou naivitou, ani vás neopantá snením. Realita je z ocele, je pevná a nepriepustná! Vďaka nej už nikdy viac nebudeme veriť neprávnym ľuďom, nikdy viac si nebudeme hlúpo nahovárať, že niekomu na nás záleží aj keď ignoruje a zabúda na nás so železnou pravidelnosťou, už nikdy viac nebudeme žiť vo vlastnom svete plnom ideálov a snov. Ľudia! Muži! Ženy a deti! Žijeme v novej ére! Ére, ktorá hlúpemu snívaniu nedáva šancu. Uvedomte si, že každý jeden z vás bojuje sám za seba! Cit už nie je v móde, záujem sa nenosí a ignorantstvo je na dennom poriadku. Prečo sa líšiť? Vracajte úder každému, kto vás ranil, vracajte mu ho desaťkrát silnejšie. Hlúposť vás už nebude obmedzovať. Pretože sila a moc je to, čo z nás robí ľudí. Chcete byť ľuďmi? Tak CHCETE? Otváram Realitu do ktorej som zavrel moju Hlúposť a dávam vám priestor a možnosť odložiť sem aj tú vašu. Odložte príťaž snov, citu, lásky, záujmu a podobných zženštilostí (ospravedlňujem sa za ten výraz milé dámy) a poďte žiť ľahko. Starajte sa iba o seba! Žite pre seba!"

(úryvok z neznámej stránky novín, ktorá prelietala ulicou, tri dni po smrti posledného "človeka")
 

2 názory

Nadiusha
07. 05. 2014
Dát tip

Ja si myslim, ze to tak dopadne.


Piscis
03. 05. 2014
Dát tip

No, aby to tak nakonec opravdu nedopadlo:-(


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru