Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sci-fi, volební agitka, mystika, román nebo co to je?

26. 02. 2002
0
0
630
Autor
merlinii

Oči klouzaly po písmenech, ale mysl byla přítomna jinde. Jen z veliké dálky se snažila soustředit na přítomné téma...

Pohlédla dlouze na něj. Byl předkloněný, trochu shrbený a mhouřil oči...

 

Chtělo se jí spát, ale on stále mluvil cosi o volbách, o ceně telefonních poplatků za Internet a připadalo jí to už hodně nudný...

 

\\\"Celej Telecom dnes stojí 220 mld. korun, stát má 51 % , teda asi 110 mld... Teda přesně tolik peněz, kolik stál megalomanskej Temelín, kterej se stavěl asi 15 let, tak tolik máme MY všichni uloženo ve firmě Telecom. Nedávno vykopala fšechny kabely a nahradila je optickým vláknem - představ si, že vydrží 20 let bez oprav, super ne?\\\"

 

Krájela chleba s máslem a nechtělo se jí vůbec na nic myslet... Tak to jsou fakt oni, chlapi, furt kecaj absolutní nesmysly a ještě chtějí, aby jim ženská posluhovala...

 

\\\"...No, takže si představ, co vymyslel dokonalej a geniální mozek. A hlavně přemýšlej!\\\"

 

Věděl, že jí to nebaví, ale byl tak fascinován pravdou, kterou mluvil, že jej samotného zajímalo, zda jeho teorie je opravdu bezchybná...

 

\\\"Prostě se za 90 mld Korun koupí zbytek Telecomu, propustí se 90 % z 10 000 zaměstnanců a ta dnešní technologie se bude už jen oprašovat! Žádný miliardy do nových technologií - technologie je už dnes ISDN 128 kB, to stačí. Co nestačí je cena. CENA!! Kolik chudejch dnes může dát 1500 kaček měsíčně za Internet? A bohatí v práci si surfujou sem a tam po pevnejch lajnách a dělaj mejdan za mejdanem... Znáš termín rozevírání sociálních nůžek? Tak to je přesně o tom...\\\"

 

Pomyslel si, že hloupý člověk by si ihned pomyslel, že to jsou primitivní levicový kecy a proto ihned dodal... \\\"

 

Samozřejmě, že se nebude dělat žádná brzda vstupu světového kapitálu na náš telekomunistickej. Jo přesně tak, komunistickej! Sama brza. Za komoušů stál telefonní hovor padoš a pak korunu. A moh si kecat jak dlouho chceš? Dneska? Vždyť aby se člověk fuct bál zamyslet!!! Hned seš o dvacku chudší... A to je jedna vídeňská káva se šlehačkou!! A v ústředně jen tiše DIGIT - DIGIT, nikdo ani prstem nepohne... Dokonalej stroj na peníze... Fakt dokonalej...

 

Udělejme prostě nákladový ceny, tedy jen udržovací a oprašovací a ať se to všechno postupně rozpadne. Stejně za 15 let budem mít všichni už implantovanej digitální-skenovací-platebně-vysílací čip pod kůží....

 

A než se to stane, tak si alespoň dobře zavoláme, ne?\\\" - A sám pro sebe se zasmál...

 

Ale hlavně ať nějaká solidní firma - prostě KDOKOLIV !!! co nejrychleji vybuduje dokonalejší síť. A především ještě levnější! V tom je přece trh!...\\\"

 

Skrze korálky se z vedlejšího pokoje ozvalo:

 

\\\"Zvláštní data. Kupodivu jsou absolutně logická a přesná,\\\" jak zvon zněl ten kovový hlas.

 

\\\"Návratnost investice 90 000 000 000 Kč je již za 3 měsíce a 18 dnů při zvážení všech dostupných ekonomických trendů. Úspora 7 % celkových výdajů pro všechny podniky. Ihned nastanou vyšší odvody státu, ale podniky budou mít  na vyšší mzdy a konečně též vyšší investice... Vyšší investice znamenají příliv \\\"krve\\\" do žil. A zisk? Celá společnost vyjma Všech Telekomunikačních Firem. Není však možné provést pro provázanost mediálního kapitálu s telekomunikacemi... Tedy nikdo tento návrh nikdy nenavrhne. Konec.\\\"

 

Stroj dokončil rozbor a v pokoji se konečně rozhostilo ticho...

 

Nakonec mu řekla: \\\"Poslyš, ale mě ty Tvoje geniální předvolební myšlenky fakt nezajímají, jdu na poštu a fakt nevím, kde vezmu ty dva tácy na telefon...\\\" A rozlobeně za sebou bouchla dveřmi...

 

Vzpomínal, na dobu před osmi roky... Vzduch u moře měl krásnou vůni... Byl rád, že nemá sebou telefon a nemusí jí volat... Vlastně mu to vyhovovalo, vymluvit se... takto...

 

Ale proč?

 

Oči mu sklouzly na papír novin: \\\"...a zatímco nastupující učitel má na výplatní pásce asi 7000 korun čistého tak průměrná mzda novinářů je 32 000 korun a podle posledních údajů firmy Telecom, bere jejich 10 tisíc zaměstnanců přibližně stejnou sumu... \\\"

 

Sedl si na záchodovou mísu a přemýšlel o čem vlastně přemýšlí. Přemýšlel o tom, že nemá zaplacené povinné pojištění na auto, že nevrátil dluhy kamarádovi, že...

 

Tak dost! Z toho se tak akorát zblázním!! Druhý kanál České televize za dveřmi právě mluvil o Janu Masarykovi, prý to byl velmi vtipný, milý a společenský člověk. Též měl velmi vybraný vkus a hlavně jemný - byť častokrát prováděl odvážné kousky... Jan Masaryk ještě ze záznamu říkal, že pokud bude mít voják vyšší plat než učitel, tak na zemi mír nebude...

 

Rukou trhal papír a přemýšlel... A kdopak asi platí učitele? A kdopak asi platí vojáky a proč? A ještě si vzpomněl na Národní politiku  jakosti... Zvláštní, kromě snahy o ekologii a úspory velmi speciální řeč a jakosti zbrojní výroby... www.npj.cz Národní. Vždyť to slovo je téměř zakázané!! Národ přece NEEXISTUJE!!\\\" - křičel či ryčel do prostoru...

 

 

Kusy papíru...

 

Kusy těl roztrhaných kdesi v Africe...

 

A hned zas rádio:

 

\\\"České podniky loni zvýšily výrobu o výborných 6 procent. Nejlépe si vedla zbrojovka Uherský Brod a Zbrojovka Brno... Též dodávka cvičných letadel...\\\" Dál už neposlouchal. Vzpomněl si totiž v čem se liší. Že kulomet se namontuje až po dodávce... Zruční mechanici to provedou asi tak za dvacet minut...

 

Kniha na níž se podíval měla nápis DUALITA.¨

Vše lze vyslovit dvojace.

Vše lze říct naopak.

Armáda nás chrání.

Kvůli naší armádě jiní nespí.

Já jsem dobrý.

Já jsem zlý...

 

Ale PROČ???

 

Vyšel před dům... Ptáci zapískali. Bublina odplula pryč a v srdci mu zbylo zvláštní prázdno. V kapse mu zazvonil mobil: \\\"Petře, tak jdeš už? Jdem jenom na chvilku...\\\"

 

Zvláštní, papírky New Millénium stále zhasínaly...

 

______________

 

Zde si dovolím poděkovat za skvělý článek o WTC a jiných mrtvých. (je kdesi zde) , který taky reaguje na 11. září, 12. září, 13. září...

 

A co je skutečná pomoc? Věnovat třeba 1 hodinu strojového času svého PC problémům chudých a bezmocných. Vlastně ne času počítačového, a vlastně hodina je moc, stačí 5 minut. A co... Stačí jen tahle vteřinka. A vůbec. Jsou to fšechno levicový kecy a svět je jen přelud a Mája: Žádné utrpení přece neexistuje!!!

 

Kouř se vznášel ke stropu a mezi prachem se nic neobjevilo.

 

Vůbec nic.

 

(?)

 

Kdesi zněly kroky...

 

merlinii - Revue Časoděj

redakce@casodej.cz

casodej.cz/veze.htm


Bříza
27. 02. 2002
Dát tip
třeba to pravo-levé vidění problémů je asi jako zkoušet používat trubkovou šestnáctku na opravu digitálních hodinek ... třeba je skutečná pomoc "jen" v tom, věnovat problémům chudých a bezmocných maličkost - celý život --- to může být někdy i méně než 5 minut... Protože pokud ne, nezbývá nám, než zasunout hlavu do písku a do zblbnutí opakovat: "utrpení neexistuje, utrpení neexistuje, utrpení neexistuje..." ... a pak - už totálně mimo - si ten chromovaný lak vlastního prasečího veležití naleštit podle Wiewgha ... vždyť pokud cosi donekonečna opakujeme, stává se to realitou .... nebo NE ?!?

Wopi
27. 02. 2002
Dát tip
"Ó, jak citliví jsou ti, kteří vnímají. Ó, jak mocní jsou mužové a ženy činu." Ó, jak nechápu...

Beznaděj
26. 02. 2002
Dát tip
Je to nádherné. Připomělo mi to dobu, kdy jsem četla knížky od Lema a Strugackých. Připomělo mi to kolotoč vlastních myšlenek, než všechno uklidní spánek. Jak pravdivé, jak tvrdé....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru