Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Daruj mi ...

Výběr: Drakkan
27. 02. 2002
27
2
9664
Autor
Armand



Daruj mi
krev, špínu své duše,

rudou tvých rtů, bělost tvé kůže,

marnost a zoufalství, ošklivost pocitů,

děsivost představ, oči tvé z nefritu,

pro jeden okamžik

a jediné objetí,

v šarlatu šílenství

kdo z nás je obětí?




2 názory

Armand
08. 09. 2008
Dát tip
děkuji :)

klišoidnost která je ti vytýkána mě u četby vůbec nenapadá... proč někteří odsuzují používání některých slov nechápu... krev je jedinečné slovo, stejně tak rty... sdělení mě děsí neb se mě velmi osobně dotýká... pokusím li se od toho oprostit jsem z básně nadšená... je intensivní ale nepřepjtá jasná ale ne laciná

NIghtRunner
30. 01. 2006
Dát tip
jo *

NIghtRunner
30. 01. 2006
Dát tip
no ty kráso 1880 návštěv za dlouhých zimních večerů se sem vrátím a dorozvířím to tu :o)

Markéta
21. 03. 2005
Dát tip
báseň ***

Tygřice
07. 01. 2004
Dát tip
TIPPPP za to dílo i debatu. Jedna z nejzajímavějších diskuzí tady vůbec, jestli ještě je se kam přiklánět tak je to asi jasné ...

Sandra
18. 12. 2003
Dát tip
to se mi líbí ... zvláštní a trošku dvojsmyslný .. *

Morney
20. 09. 2003
Dát tip
**T

Smykač
15. 05. 2003
Dát tip
Čteš se výborně. *

Liilaa
30. 03. 2003
Dát tip
Čtu dál a vrývám se do útrob tvé duše, říkám to jen z lásky k tobě, však nechci, aby to vyznělo tak suše.

Audrey
15. 12. 2002
Dát tip
Obětí je více.

Nuitík
15. 12. 2002
Dát tip
tuto Nuit'a neprudit? prudit ted' :o)*

Sakurka
28. 10. 2002
Dát tip
Moc pěkné-tip

ikarka
11. 08. 2002
Dát tip

maty
05. 06. 2002
Dát tip
Všichni jsme obětí lásky,vášně, Znovu čtu,je to nádherné.Tip

Kytička
22. 04. 2002
Dát tip
Vau, to mě dostalo.... ***

je to hezký...takový vášnivý nebo tak...tip

Dabi
11. 04. 2002
Dát tip
Sssss ! Šlehnutí bičem ... cítím Můj obdivný t*

Helča
08. 04. 2002
Dát tip
Buďte zdrávi všichni, kdož jste dočetli až sem.

Print
22. 03. 2002
Dát tip
Myslím, že to Armand zakončil (?) skvěle a důstojně...*!

hurricane
22. 03. 2002
Dát tip
moc pěkné, netradiční, až mě to svádí k touze být tou obětí... :o)

hurricane
22. 03. 2002
Dát tip
nemůžu se ubránit - tip* :o))

Vio
21. 03. 2002
Dát tip
Milý Jaroslave Krejčí, nemám jinou možnost, jak Tě kontaktovat, než tady. Upřímně se obdivuji Tvé marné snaze. Ne, že bych potřeboval zastání, ale děkuji ;-) Nemohl bys mi poslat zprávu s Tvým mailem? S úctou Violator

Wopi
21. 03. 2002
Dát tip
Drakkan: vůbec nic nemáme proti drakům! spíš proti rytířům, kteří je vyhubili :)

Armand
21. 03. 2002
Dát tip
Hloupost a omezenost mne uráží a probouzí draka milý pane J.K. a omezenost, ta není (snad!) výplodem úmyslů (i když někteří si tu s chutí podřezali větev :)). Vy jste také zajisté neměl v úmyslu ji vypustit na svět, ale ejhle :). Mluví z Vás ješitnost, a tak omluvu s radostí nepřijímám. Mohl jsem zvolit kritiku ne. Taky jsem nezvolil kritiku ano. Neměl byste radit jiným, pokud se svých rad nedržíte.(to se také týká mimojiné těch "lichých" argumentů) Nejste mistr, ale zníte namistrovaně..... starý pane :) Jistě prominete velmi zlému bláznu a pánu draků pár nezralých dětských invektiv :))) Buďte s pozdravem a pohledem do zrcadla ověřte si svou pravdu. Ověřte si i mou ... žádnou nemám, nevlastním :) M.

Vio
21. 03. 2002
Dát tip
Armande, mluví z Tebe arogance...

Wopi
21. 03. 2002
Dát tip
A už dlouho ;-)

Wopi
21. 03. 2002
Dát tip
Už aby se vybouřilo :o))))))))))))

Armand
21. 03. 2002
Dát tip
"Nejsou na světě poctivé duše, které mi přejí jen dobro... Pojďte... Mám podušku na ústech, neslyší mne, jsou přízraky. A pak, nikdy nikdo nemyslí na druhého. Ať se nikdo nepřibližuje. Jsem cítit spáleninou to je jisté. Přeludů je bezpočtu. Tím jsem opravdu vždycky trpěl: ztrátou víry v historii, zapomnětlivostí na zásady. Pomlčím o tom: básníci a blouznivci by žárlili. Jsem tisíckrát nejbohatší, buďme skoupí jako moře." (A. R.; Noc v pekle)

Drakkan
21. 03. 2002
Dát tip
že vás to ještě baví...

Wopi
21. 03. 2002
Dát tip
Ale mě už to taky moc nebaví, jen to tady chci dotáhnout do tabulky nejčtenějších děl :)))

Vio
21. 03. 2002
Dát tip
Ale mě to baví... resp. já se jenom bavím ;-)

Wopi
21. 03. 2002
Dát tip
Já se taky trochu bavim :) všema ustřelenejma hlavama :))

Vio
21. 03. 2002
Dát tip
Materulo, v tomhle smysl života? Ale to bys mě podceňovala ;-) Já se jen bavím a smyslem mého života určitě není zábava ;-) Maximálně je zpestřením ;-) A nevím, co bych měl skrývat nebo skovávat nebo snad schovávat. Z celé téhle "causy" už mi zbyl jen pobavený úsměv ;-)

Gordok
21. 03. 2002
Dát tip
Silná slova, ale žádný účinek. Neviděl jsem žádný obraz. Stále nechápu autora, že není schopen přijmout kritiku. Smiř se s tím, že si tu jen jeden z mnoha. Jsi jeden z nás tuctových.

Print
20. 03. 2002
Dát tip
Drakkan - tak to se mi výrazně ulevilo!!!! Tím pádem se omlouvám za černé myšlenky, které jsem měl. A zejména Viovi za "superredaktora".

Armand
20. 03. 2002
Dát tip
Anonym 64: díky :), ale nemohl jsem si pomoci.. pořád se učím K práci a pluhu...."ruka s perem vyrovná se ruce s pluhem" (A.R.)Napsal jsem, že někteří by se raději mněli chopit pluhu.... tím není nijak znevážena práce....prostě každý umíme lépe něco jiného. :) Vyžadoval jsem zde snad kritiku? Ale i kdybych ji nakrásně vyžadoval... byla to kritika? Kritika má nějaká pravidla a je uměním. Nevšiml jsem si zde jediné kritiky.... jen prázdných slov, hlasů zděšených a prázdných. Takže jestli tady někdo něco nebo někoho uráží jste to vy a vaše urážky míří na mě. Jen mrzí mne, že neměl jste dost odvahy se podepsat, mistře ANONYME J.K. Wopi: ale ale ... :) máš neuvěřitelný dar bezděky ustřelit si hlavu

Armand
20. 03. 2002
Dát tip
měli chopit pluhu...oprava :))

Wopi
20. 03. 2002
Dát tip
já vim :) proto mam tu dračí schopnost, že za každou ustřelenou hlavu narostou dvě nový :)))

Armand
20. 03. 2002
Dát tip
dvě nový? nebo dvě nohy? :))) PS: jinak to je schopnost hyder nikoliv draků .. :)

Wopi
20. 03. 2002
Dát tip
asi ti málo četli pohádky - draci to měli taky (někteří) :)) a já to mam teda od nich

Wopi
20. 03. 2002
Dát tip
ostatně - taková hydra žijící v bažinách u Lerny - nebyl to koneckonců drak? :))

Wopi
20. 03. 2002
Dát tip
ale chudák ta hlava: střelená a ještě ustřelená :))))

Drakkan
20. 03. 2002
Dát tip
co máte proti Drakkům ? :-(( :-)

Armand
19. 03. 2002
Dát tip
Omlouvám se za poněkud jedovatý tón mé první věty. Neohradil jsem se proti tomu, že jste vše nepovažoval za zdařilé. Vadilo mi něco jiného. Je to snad dostatečně naznačeno a řečeno pod oním "žlučovým" začátkem.

Drakkan
19. 03. 2002
Dát tip
konečně jsem dozvěděl informace co se mého redaktorství týče. Nebyl jsem tedy vyhozen, ale díky chybě, která se Oldovi vloudila, byl jsem prostě nějak vyškrknut...Díky všem kterí se o tuhle aféru zajímali, ale již toho není potřeba.Tak jako kolikrát všechno zavinila lidská nedokonalost...protože nikdo není dokonalý a každý je jiný :-)

Wopi
19. 03. 2002
Dát tip
Anonym 64 JK: přesně!

Tom
19. 03. 2002
Dát tip
Krasna, apokalypticka diskuze - myslim, ze by mel Olda umistit na leve strane zvlastni odkaz pro ty, kteri chcou cist knizku Pismaka od zaverecneho rozuzleni (ktere muze byt zaroven zacatkem;). Skvele jsem se bavil (a nechci urazit nikoho, kdo do toho investoval emoce nebo snad srdce - pokud ma ovsem ten ubohy, upracovany organ s tim vsim neco spolecneho:). Proste jsme uz tady dlouho a tohle je malicko ponorkova nemocnice... Vsichni se tu obcas citime basniky a obcas si namlouvame, ze basnik je hodne velky slovo. V urcitem vyznamu asi jo. Je poeticke stat si za kvalitou vlastni tvorby? V urcitem vyznamu asi jo. Mame radost, ze muzeme byt svym zpusobem neviditelni a docela puvabne sobecky se tesime tim, pokud se to, co piseme, libi nejem nam. No co, ze funguje basnicky marketing i na Pismakovi! Aspon tady, kdyz uz nikde jinde:) People, market yourselves better !!!!!! Ctete se!!! Ctete me:)!!! Dneska jsem nejakej chytrej - na to je dobrej lek pivo. Radim vsem.

King
19. 03. 2002
Dát tip
To se mi líbí,Tome : " Prostě jsme už tady dlouho a tohle je maličko ponorková nemocnice..." Jenomže, kde ? V Písmákovi nebo na světě? U mně je to obráceně a nic si z toho nedělám, protože by to bylo marný snažení, touhy kvílení...Ptala se panna svatého Jana, proč na ni z podstavce oči třeští, když není z Třešti...

Armand
18. 03. 2002
Dát tip
opět nějaký zdařilý duchovní vůdce.... "Zbývající texty mají zajisté význam pro autora jako rozběhy,náčrtky, nápady,ale právě pro nehotovost je to nekritizovatelné – pokud se mu nechci mstít zato, že se vystavil možnosti veřejného navštívení. Ale já se držím zásady, že kritika není možná bez minima empatie. " .........tak proč jste se té zásady pustil? Vaše empatie je podivně selektivní. Nebo jí je jen to Vámi zmiňované minimum? Velmi si protiřečíte pane. "A záplava nadrženosti na nebohou báseň jen proto,že naléhavá myšlenka, spíše však pocit je vyjádřen nepříliš zdařile. " a opět někdo kdo myslí za mě........ ach jo.. Břízovi: tak jsem nakonec nedokázal být moudrým jak jsem slíbil.... :))

King
18. 03. 2002
Dát tip
Proč hned na začátku tolik žlučovitosti ? " opět nějaký zdařilý duchovní vůdce .." Kde jste to, proboha, z mých řádků vyčetl ? Snad neočekáváte, že všechno, co napíšete, bude přijato s potleskem ? Já jsem napsal upřímně, co na mne vnitřně zapůsobilo z Vašich básní...že jsem se netrefil do Vašeho žebříčku hodnot ? To se stává...vnitřní struktura různých lidí bývá rozdílná. A texty se nepřenášejí telepaticky, ale prostřednictvím jazyka... shodneme se aspoń na tomhle ? A právě jazyk jsem měl na mysli, když jsem si dovolil neuznat Vaše VŠECHNO za zdařilé...Snad je to z mých řádků zřejmé... pro toho, kdo chce pochopit.Pokračováním debaty ve Vašem tónu bych se dostal do situace, jež mě přiměla k napsání těch asi 45 řádků...Což by byl pyramidální paradox na ultimo jak by řekl Jára da Cimmermann.

King
16. 03. 2002
Dát tip
Neuvěřitelné : osmiřádková básnička Daruj mi… 590 x navštívená, vyvolala 176 kritik s celkovým počtem více než 900 (!!!) řádků. Jakoby byla bedýnkou dynamitu,co vyhodil do vzduchu hráz zadržující vodu… Na slovní vřavu, připomínající debaty našich poslanců, kdy všichni mluví a nikdo neposlouchá ,se hodí poslední dva řádky : v šarlatu šílenství … kdo z nás je obětí? Já na podobná slovní eldoráda nemám čas ani chuť. A BŘÍZA zřejmě také ne, když napsal : „Co mělo být zdrojem sdělení /…/ se stalo zdrojem nepřátelství.“ A o kousek dál : „Jsme jako mouchy narážející do hedvábných sítí vlastního omezení, zatímco slaměná napůl spálená Morana pravda odplouvá s jarními věnci po kalné vodě zapomnění…“ Ohromně výstižné, dávám sukromý TIP! A tak, jsa v Písmákovi nováčkem, jsem si nejdřív přečetl,co ARMAND napsal od 19.2. do 15.3. Je toho dost , vlastně až moc,aby to mohlo být všechno kvalitní: 28 básní a jiných textů . A ohlasy ? Nic moc… Podle mého mínění vynikající báseň Duchové malí ( niterně mě oslovila svou hudebností ) 38 návštěv a 7 kritik, Bohové bosí, ( Múzy už byly nablízku a chystaly se k polibku! ) 51 návštěv a 7 kritik )-, a pěkná je i Myšlenky. Zbývající texty mají zajisté význam pro autora jako rozběhy,náčrtky, nápady,ale právě pro nehotovost je to nekritizovatelné – pokud se mu nechci mstít zato, že se vystavil možnosti veřejného navštívení. Ale já se držím zásady, že kritika není možná bez minima empatie. A najednou těch osm inkriminovaných řádků ! A záplava nadrženosti na nebohou báseň jen proto,že naléhavá myšlenka, spíše však pocit je vyjádřen nepříliš zdařile. Tvoříme a tvorbou jsme i utvářeni a tak nechme na autorovi, co s tím udělá… Bez tolerance se lidé vrátí do podoby vlčí smečky na lovu… Stranou ponechávám mimoliterární téma redaktorování,touhy po funkcích a jejich odmítání, třídění a škatulkován ( tady planuly vášně vysokým plamenem !) .Vždyť Písmák není les s pěti tisíci stromy, kde lze nadělat průchody,aby byl schůdnější… já ho chápu jako proud psychoenergie se všemi znaky chaosu. A jak je známo,chaos ponechán jistý čas své spontaneitě, začne vytvářet ostrůvky řádu ,a když příliš narostou ,opět je mění v chaos … a tak to jde pořád dokola v nás i kolem nás, ať to víme nebo nevíme. Pro zvídavější doporučuji zajímavou knihu Gleicka Chaos anebo Jiřího Krupičku Flagelantská civilizace. A omlouvám se za tolik slov, čímž těch víc než 900 kritizovaných narostlo o dalších 45... P.S. Kdyby si snad někdo chtěl podebatit na tato témata, uvádím svůj e-mail: kral.king@volny.cz. Ať se tím nenudí ostatní…

Bříza
15. 03. 2002
Dát tip
to Armand: :c) ... se mnou se hádat zatím podařilo jenom Printovi ... Nevidím zde žádné tábory, které by bylo možno "tvořit", ani armády "nepřátel" se kterými je třeba bojovat. Má-li někdo v konkrétní jednotlivosti názor s jiným podobný, či shodný, hned v té druhé ho může mít shodný s jeho oponentem. Tvé i Viovy autenticity si vážím naprosto stejně - a dělá-li kdo chyby, je to problém jeho a ničí jiný. Také nemám pocit, že bys mne někam zařazoval - k preventivní poznámce mne vyprovokovaly Tvé veselé archaismy: "... Vivat La Revolution! Vivat La Resistance! ..." což mi příjde takové poněkud akademické .... :c) (já jen aby nedošlo k mýlce) - co se týče "filozofie": co je "logické" není nutně správné ... V tom co píšeš s tebou nesouhlasím - a k debatě jsem ochoten. Raději však v poště (máš-li zájem).

Vio
15. 03. 2002
Dát tip
Lidko, děkuji...

Armand
15. 03. 2002
Dát tip
Bříza: souhlas, tyhle hlubší záležitosti nemá asi smysl probírat před zraky jiných. Uvidím jestli má smysl s tebou komunikovat po vnitřních kanálech (této stoky) ad akademické :)))........ prosím rozuměj, že mnoho mých zpráv je určeno specifické skupině lidí nebo jednomu určitému člověku. To jinak jen provokace s úsměvem lidka: zřejmě další kandidát na redaktora... redaktoři se zde poznávají asi podle toho jak rozumí slovům. Naštěstí je tu i pár těch, kteří rozumí (nebo se alespoň snaží rozumět) podstatě slov. A abych nebyl neadresný, tak adresně: Print, Drakkan, Ghatotkatcza. Bříza a Yenn,..snad. ..........možná si ale zapomněla nebo ti uniklo, že ten sečtělý tu není Armand :)) Armand je jen Toreador........... jenom tančí. :)

Bříza
15. 03. 2002
Dát tip
A já zase věřím, že Tvá "muleta" to "hovězí" v nás tolik nepodráždí, a že redakce zůstane k Tvému nálepkování vcelku inertní :c). Nejsi totiž (stejně jako nikdo jiný) ten, který slovům rozumí BEZE ZBYTKU. Snad by to chtělo trochu více trpělivosti, tolerance a pokory ve snaze o komunikaci s tím zázrakem bytí, kterému se říká oponent. Važ si ho - věčně ho mít nebudeš !!! :c) (Vandruji do Tebe ostřeji než jsem zvyklý, protože registruji, že vnímáš....tak tedy snad promiň.... nemyslím to zle) hezký den !

Print
15. 03. 2002
Dát tip
Bříza-Armand!:-) Je skvělý vás číst! Škoda, že nechcete pokračovat v diskuzi veřejně! Konečně to stojí za to!:-) *!

Print
15. 03. 2002
Dát tip
K Drakkanovi: já jsem vstoupil do týhle diskuze právě a především kvůli tvému "případu". Pozadí, které nastínil Vio, jsem tušil, nicméně počkám na Oldu. Pak se vyjádřím.

Armand
15. 03. 2002
Dát tip
Bříza: redakce inertní nezůstala........... ukázala svou tvář..... tu horší předpokládám :)). Býk vždy reaguje na červenou :)) Print: dopis Břízovi (soukromý) by tady vyvolal další pozdvižení a tak nechám na Břízovi jak s ním naloží. Je v něm podstata toho o čem jsme si psali i my dva. Použil jsem stejných slov. Bříza: Nebo mám ho sem celý prezentovat? :))) Je ale víc upřímný a méně hravý než ta dosavadní diskuze.

Bříza
15. 03. 2002
Dát tip
Armand 1 : jak se to vezme :c) něco je nehnutelné jako hora, jiné se roztančí i v nejmenším vánku ... Armand 2: Myslím, že by okolí do komunikace zasahovalo. Navrhuji s tím počkat.

Wopi
15. 03. 2002
Dát tip
To by člověk nevěřil, co se dokáže vyvinout z věty "Rudé rty, bílá kůže... klišé... " Znovu opakuju - Armande - zatrhávej si, že nestojíš o kritiku a je to. Tolik zbytečných slov...

Drakkan
15. 03. 2002
Dát tip
Wopi:žádné slova nejsou nikdy zbytečná Wopi...ať jsou zlá a ubližují, nebo jsou dobrá a hladí...

Wopi
15. 03. 2002
Dát tip
Nevěřím. Myslím, že to platí jen o těch druhejch. Těch zlejch je moc. A nejvíc mě štve, že jsem jeden z těch, co to rozdmýchal.

Drakkan
15. 03. 2002
Dát tip
Print: díky, ale nemá smysl se tím dále zabývat. Nebudu někomu brát jeho názor. Nejsem si ani jistý jestli bych v redakci chtěl teď být, po tom všem...možná je dobře, že jsem byl vyloučen...

Drakkan
15. 03. 2002
Dát tip
Merle: je mi líto že jsi mě špatně pochopil...nejsem uražený...a už vůbec nechápu jak můžeš psát něco o zákonech kritiky. Nemáš pravdu, když píšeš, že je neznám. Já je pouze neuznávám, to je rozdíl.

Print
15. 03. 2002
Dát tip
Drakkan: nejde jen o názor, jde o princip. Chci prostě vědět, jak nějaký věci fungujou a proč. Doufám, že se to časem dozvím. Zatím se mi to nelíbí - vůbec nelíbí!

Print
15. 03. 2002
Dát tip
Wopi: pro mě to bylo užitečný!:-) O některých autorech a kriticích jsem si jen utvrdil názor (žádný prostor k pochybám nedali), ale hlavně jsem se seznámil s Armandem, což tady vnímám stejně svěže, jako když si otevřu okno s jarním vzduchem!.-)

Armand
15. 03. 2002
Dát tip
Bylo to zvláštní ráno, podivný úsvit. V zádech chřestily mi holemi starců písně pro otroky. V trhaném rytmu kroků lámavých, plašili vzpomínky na hořící obrazy. Tanec byl jim bolestí v kostech, a tak křepčili. Korektně a úsporně. Vnímal jsem kromě fantastické vytríny s jedy všeho druhu i dunění kopyt mocných koní, kteří i přes váhu svých otěží stále dokázali pohnout zemí. Byla mi hudbou jejich unavená síla. Vzal jsem džbery z chrámu v Antiochu a napojil je krví, jež teď proudí jim v žilách. Bylo to zvláštní ráno, krvavý úsvit. Prorok bouří. Mozolnaté ruce uvyklé práci se vzepřely nebi bez mráčků a hladíce vítr jaly se sít. Vědomí smrti blízkých, dunění kopyt a chorály vichrů donutily mne zavolat svou duši. Na chladné dlažbě, pod oltářem bez svatých, váben sonátou nesmrtelných, probudil jsem po mnoha letech nehybného ležení vnitřní zrak. To ráno hrála Appassionata. Vím, že večer uslyším sonátu Měsíční. Tou dobou budou koně spát. Již nebudou tížit je postroje a zdát budou se jim divukrásné sny.

Merle
15. 03. 2002
Dát tip
Drakan: netroufám si tě soudit, to byl jen můj pocit z tvý reakce. jen ti moc nevěřím, že jsi zákonitosti kritiky studoval, abys je pak neuznával. ale třeba se pletu.

Vio
15. 03. 2002
Dát tip
Již dlouho (několik měsíců) zvažuji své setrvání v "redakci". Vždycky mě někdo přemluvil, abych tam zůstal. Nicméně vězte, že jsem napsal Oldovi, aby mě z redakce vyškrtl a dokud tak neučiní, budu v ní již jen formálně. Setrvání v ní pro mě ztratilo smysl... S úctou Violator P.S. Není to reakce na tuto další trapnou story, ale na mnoho jiných událostí, které jí předcházely.

Climaster
15. 03. 2002
Dát tip
:o))

Print
15. 03. 2002
Dát tip
Vio: a tomu mám zatleskat? To se mi vůbec nelíbí, ale aspoň, že to není teatrální gesto! No, to já si zase vyčkám na opověď Oldy ohledně vyhození Drakkana a pokud to vyhození bylo urážlivý a nedůstojný, pak se podle toho zařídím taky:-)

Vio
15. 03. 2002
Dát tip
Printe, je mi celkem jedno jestli tomu budeš tleskat nebo ne. Napsal jsem to jenom proto, aby se to vědělo. On se určitě někdo najde, kdo zatleská... když to nebudeš Ty. Jestli se Ti to nelíbí, tak nevím proč, ale je mi to líto. Nemám důvod dělat teatrální gesta. Prostě odcházím po úvaze z redakce. Tohle nebyl hlavní důvod. Jen "poslední kapka". Nemysli, že mi to není líto.

Print
15. 03. 2002
Dát tip
Vio: je mi líto, že ti je jedno jestli tomu budu tleskat nebo ne...

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: aha, tak ty si mluvčí :). Dobře, tisková zpráva přijata. Olda nekomentuje. (snad bude) Na tomhle pískovišti je přetlak moudrých a přemoudřelých. Jen teď kteří jsou kteří? snad jen, odusť mi Merle, dovolím si citovat z jedné z tvých básní: "tě-mě nervu z hlíny a poslední co dám si vzít je klid (nechci být jiný) " Tomu se říká být lhář :))))) ..........(ó nechť je mi odpuštěno.. jsem ŠPATNÝ bůh :))))...... PS: jen děti šílenství smějí se smát :) PPS: Merle: bráníš pískoviště? Měl jsem dojem že ty JSI básník :)

Yenn
14. 03. 2002
Dát tip
Daruj krev, posilis mir! Ach jo. Basen sama mi prijde slepena z tradicnich, dostatecne kycovitych obratu, korenena temnotou a kontrasty, coz se nikdy neztrati. Nehodlam utocit proti kycovitym obratum a velkym slovum, moje versiky jsou jimi ostatne precpane jak sidlistni popelnice. Obcas takhle clovek (prinejmensim nekteri z nas) svet opravdu vnima. I takovato poesie ma sve ctenare, a ma jich dost. A z tohoto duvodu myslim, ze by bylo lepe, kdyby v redakci Pismaka byli lide s ruznymi pohledy, aby i ctenarum del, jako jsou tato, mohly byt neci vybery voditkem. K cemu redakce, jejiz clenove budou chvalit vsichni stejna dila a navzajem se poplacavat po ramenou, jak skvely maji vkus, kolik uz maji nacteno a jak se to na jejich vnimani a znalosti kvality poesie pozna. To at radeji vybira dila jediny tvor, vyjde to nastejno. Osobne si totiz nemyslim, ze Pismak je tu pro slecnu ci milostivou pani, devku Poesii. Je tu pro lidi, kteri maji radi psane slovo, pro lidi, kteri pisi a pro lidi, kteri ctou. At uz ctou cokoliv. A dik za avi, Merle :)

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Armande, připomínáš mi opičky z reklam na výrobky Sony. Jenže Ty si zakrýváš jen uši a oči. Jasně jsem napsal, že jsem Oldovi NEDOPORUČOVAL, aby Drakkana z redakce vyloučil, dokonce jsem mu doporučil, aby to zvážil. Nicméně kdybych o tom rozhodoval já, jakože nerozhoduju, tak bych ho vyloučil taky. To je ovšem můj čistě soukromý názor a nemám důvod se jím tajit. Merlíku, sakra, Ty prý JSI básník! Pardon... tak prý to byl jenom dojem ;-)))

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Print: už dávno sis mohl všimnout, že sadařstvím se nezabývám, jen na výslovné žádosti přátel. navíc ani tady jsem nikomu nic neradil. ale mohl bych tobě: po tolika hloupých obviněních bys už konečně mohl přestat hledat spiknutí za každým slovem. Armand: s Oldou jsem o tom mnohokrát mluvil a můj názor je podobný jako tvůj. a moji báseň jsi zjevně nepochopil :)))) ne, nejsem básník, jen si hraju se slovy. nebráním nic. jen říkám jak to na mě působí a bavím se :))

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
jinak jen tak obecně: jako obvykle, něco, co by se v reálu (nebo znalostí reálu) vyřešilo v pohodě a snadno, tady se táhne do nekonečna... nesmiřitelný Print a jeho strach z reality je nejlepším příkladem. ale klidně si to užijte :))

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: doufám, že tvých přátel valem neubylo!:-) Jinak ti děkuju za vytrvalou péči o mou osobu! Kdykoliv dojde k obdobné situaci jako je tato, neváháš okamžitě přispěchat ze záhrobí s tvým chrabrým mečem!:-) Leč jako vždycky se strefuješ vedle!:-)

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: promiň mou hravost, ale vytrhl jsem tu část z kontextu, protože jsem tě chtěl na něco upozornit, nikoliv pošpinit tvou báseň. Krásně se hodila :)) ..slibuji, že autorská práva neuhradím :) teď se budu opakovat, ale vojáků je tu spousta, ale válečníci tu schází. ........ Yenn: je ti odpuštěno. :)

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
XXXVI. "Zkouším čelit svým nepřátelům, kde nevítězí štestí. Skoba v mé ruce pálí a kolem mostů toulají se hadi … bez kůží. Jak daleko lze jít? Pro koho ti soudci? S polovinou rohdnutí, s řeckými slovy, se synonymy lišícími se od normálu, nemohou obstát před zrcadly. Dálka je tušením. Chybí jim ruce plné šperků, slova chvály plamenné. Zkušenost smrti znamenající vzdání se vnitřního hlediska. Znamení, že lze být odrazem tmy. Jsou mi jen šepoty s prázdnými hesly. Hlasy zděšených. Jedinec, který rozumí svému vlastnímu mýtu …je podoben snu." teď to snad někteří pochopí....

Yenn
14. 03. 2002
Dát tip
Armand: Hmm... To ani snad nebylo treba.

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Armand: tvé upozornění šlo zřejmě mimo... Print: tvoje osoba je mi (už dlouho) ukradená a tvými vyfabulovanými intrikami se už jen bavím, jako ostatně většina tady, co tě zná... a pokud ti můj smích přijde jako útok chrabrým mečem, nemůžu než se smát.

Wopi
14. 03. 2002
Dát tip
Yenn: jestli mé povídání vyznělo takhle, tak asi neumím formulovat. Snažil jsem se slušně (na rozdíl od lidí používajících výrazy jako "slintající idiot") vysvětlit, proč některým lidem přijde x-krát čtený obrat jako x-krát čtený obrat, čili obrat ohraný. Nemělo to být chlubení typu "já jsem přečet o 5 knížek víc". To ne! Jen jsem chtěl říct, že každý obrat viděný poprvé je pro dotyčného nový, ale pro jiného už může být klišé. Ono totiž tady OPRAVDU jde o tu POEZII, proboha... :-/ Print: by by Písmák lepší, kdybysme všichni kritizovali jen hvězdičkou s vykřičníkem? Nebo je lepší občas se vyjádřit i ke zpracování?

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: bohužel ti není ukradená! Kdyby byla, zůstal bys v hrobě:-) Wopi: proč mi to říkáš? Vyjádřil jsem se zde vůbec nějak ohledně kritických názorů k této básni? Nebo si taky potřebuješ jen tak kopnout jako ten ubožáček z Avalonu?

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Yenn, z toho důvodu se taky redakce rozšiřovala. To je přece jasné. Ale chceš tvrdit, že by v redakci měl být kdokoliv, aby ten "názor" byl ještě pestřejší? Tak proč v redakci nejsou všichni Písmáci? Jinak můžu podepsat Wopiho.

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Print: já se ale přece nevyjadřuju k tobě samolibe, ty mě nezajímáš ani v nejmenším. mluvím o tvých vyfantazírovaných obvinění všech okolo.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: Nejsi mi všude okolo, naštěstí!:-)

Restless
14. 03. 2002
Dát tip
Nezlobte se na mě, jsem to nový, nerozumím ještě správně vnitřním vztahům tohoto serveru. Ale opravte mě, snad se pletu, to je tu vážne tolik osobní záště? Je tu běžné, že jeden autor napadá druhého?

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Yenn: bylo (protože si tě vážím (to odpuštění myslím))... já vím přesně co říkám a proč, žádné mé slovo není zbytečné. Já jen nerad vysvětluji..... mluvím k těm co mi rozumějí. Ostatní štěkají. Neumí jazyk dětí. Wopi: ty víš co jsem myslel "slintajícím idiotem" a nebyl jsem to já kdo tu myšlenku (jen v jiných slovech) pustil na svobodu. Je mi tě líto, za takový způsob vedení pře. Co třeba trochu šarmu........................... a méně šermu.

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Load up on guns bring your friends it's fun to lose and to pretend........ with the lights out it's less dangerous here we are now!!! entertain us..............................P L E E E A S E :)

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Restless: mám takovou teorii, že čím zničenější člověk, čím neurotičtější, čím víc maniodepresivní, tím lepší básník... a třeba Print je tu za velmi velkého básníka (u těch co tomu rozumějí). u mě je jen za útočného paranoika. Armand: chceš se šarmovat? :)) to je lepší s holkama...

Elyanne
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: Co děláš dneska? :o)

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Ely: asi nic. ale svoje nabídky k nějakým hrátkám mi piš radši do pošty ;)))

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle:o)))) Chtělo by to inovovat slovník..., ale soudě podle tvé tvorby chápu, že jsi schopnej jen omílat pár blbostí pořád dokola!:-)

Restless
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: Díky za vysvětlení:) Armand: Jak pekně jde využít Nirvana:)

Elyanne
14. 03. 2002
Dát tip
Tak jo. ;o)

Climaster
14. 03. 2002
Dát tip
(avi. :o) A tip za báseň!!

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Print: používám slova výstižná pro danou situaci, nemůžu už za to, že se tatáž situace opakuje pořád dokala :)

Restless
14. 03. 2002
Dát tip
Fed up with this bullshits.

Restless
14. 03. 2002
Dát tip
Nezlobte se na mě, mysím, že ta debata sklouzla někam, kde už nemá smysl cokoli dodávat. Proto ten minulý příspěvek. Sorry.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: no podle toho se pozná právě básník víš: že i situace, které se stále odehrávají dokola, dokáže popsat jinými, neotřelými slovy!:-)

Yenn
14. 03. 2002
Dát tip
Wopi: Kdyz se vode rekne 1000x voda, bude to porad voda, a porad budu davat prednost tomu, rikat ji voda, nez rikat ji proto odporna slizka brecka, nebo, jeste hur, oranzovy truhlobrhlik. A ani to, ze ji voda rikaji i ti, jejichz slova o vode mi nic nerikaji a dokonce (myslim) asi mluvi o necem, co podle mne ani voda neni, pro mne nedi duvod videt oranzove truhlobrhliky jako neco hodnotnejsiho. Tolik k tem ohranym vyrazum... Vio: Ovsem ze ne. Pouze se domnivam, ze soucasna redakce vybirajici stale opakovane asi ctyri typy del, v teto podobe stale nereprezentuje ani onu sectelejsi cast pismactva, ale jen pomerne uzky okruh. Do toho vsak, pravda, nemam prilis co mluvit, jezto vzalezitostech pismaka se neangazuji a popravde me otazka vyberu a redakce vubec osobne celkem miji. Armand: Ono je strasne jednoduche mluvit jenom k tem, co ti rozumeji, a rec ostatnich videt jako stekani. Je dobre vedet, co myslis tim, co rikas, jenze je take dobre vedet, ze kdyz to delas verejne a nekdo pochopi slova jinak ci nepochopi vubec, ma nejen pravo netleskat, ale i piskat. Merle: Neni tohle zbytecne? Ach jo.

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Yenn: vzhledem k výsledku jistě že je. ale jak vidíš, ještě je tu dost těch, co prostě nevědí... nemluvě o kodexu Print: však to taky nejsem :)

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: a jó, já zapomněl - on ti to tehdy řekl Lyryk/Krytyk:-)))

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Yenn, netvrdím, že v tomhle nemáš pravdu. Na druhou stranu ne každý, kdo je ochoten "pracovat v redakci", je toho schopen a ne každý, kdo je schopen "pracovat v redakci", je ochoten tak činit. Prázdně tlachat o tom, jak je všechno špatně, dokáže každý. Tím ovšem nemyslím Tebe, tak si to neber osobně ;-)

Yenn
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: Po pravde, malo veci mi pripada zalostnejsich, ale i smesnejsich nez tohle. Hm... Pustte do ohrady nejake ty donkichoty bojujici za pravdu a cest a divejte se, jak se mydli po hlavach v blate a kravincich. Opravdu, pohled pro bohy... Mizim odtud, na tohle uz jsem asi vazne ten pravoplatne pasovany geront :)

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Print: pokud už zapomínáš, vrať se a všechno si přečti... pak tu (možná) nebudeš psát podobné hovadiny.

Woland
14. 03. 2002
Dát tip
Nejdřív jsem fakt nechápal, proč jsem dostal avízo k takový říkance. Ale pod vlivem Armandovy sebedestrukční obrany jsem se začetl znova a pochopil jsem ji: /Daruj mi krev, špínu své duše,/ rudou tvých rtů, bělost své kůže/ = zabiju tě, ty hnusný bezcharakterní bělochu! / marnost a zoufalství, ošklivost pocitů,/děsivost představ, oči tvé z nefritu,/ = to protože jsi na mě hnusnej, ty rasisto! /pro jeden okamžik … a jediné objetí, v šarlatu šílenství … kdo z nás je obětí?/ = a tak se budeme řezat oba navzájem, což nedopadne dobře. Teda ne že ny to bylo něco světobornýho, ale bez myšlenky to není :-)

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Merle: dík za radu, ale já nezapomínám! Ač bych někdy docela rád!.-) Někteří vlezlíci se mi ale připomínaj sami...bohužel!:-)

Bříza
14. 03. 2002
Dát tip
Dle mého názoru je každá báseň originální sdělení a měla by být pojímána jako celek. Každá má jinou míru intimity, subjektivity a vnitřní pravdivosti. NAPROSTO nesouhlasím s tvrzením, že tato báseň nemá obsah a je pouze snůškou klišé. Rozumím, proč se autor zdráhá vysvětlovat. Souhlasím, že o ryzost pohledu případného kritika je třeba neustále pečovat. V autorově tvorbě lze nalézt určitou kontinuitu, nadhled a přesah. Ať nám tematicky, či stylově sedí, či nikoliv. Nechápu, proč se Literatura s velikým L a Poezie s velikým P vzývá, jako modla. Nechápu, proč lidé to, co mělo být zdrojem sdílení převracejí tak, aby se stalo zdrojem rozdělení a nepřátelství. Jsme, jako mouchy narážející do hedvábných sítí vlastního omezení, zatímco slaměná napůl spálená Morana pravda odplouvá s jarními věnci po kalné vodě zapomnění ....

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
:))))))))))))

Bříza
14. 03. 2002
Dát tip
A proč byl Drakkan "odejit" z redakce mne rovněž zajímá ...

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Bravo, Břízo!:-) *!

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Bříza: No konečně! jsou tu i lidé s nadhledem a rozumem :) .............d ě k u j i ............................ pro OLDU: co dostane báseň (její autor) až počet návštěv překročí 1000???? :))))) ...nějakou věcnou cenu? ...přes držku? ...sbírku poezie místních moudrých? ?:) PS: vykašli se na to Printe..... tohle už je stejně mimo.... myslím že Břízův názor to krásně shrnul a snad jen Ghato to může ještě rozseknout :))

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Břízo, fajn. Já ctím Tvůj názor a nebudu na Tebe útočit jen proto, že je jiný, než ten můj. Totéž ale očekávám já od ostatních. Bohužel ne každý je schopen vyslechnout si odlišný názor bez následných osobních útoků. Já je nepoužil. Dostalo se mi jich z druhé strany.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Vio: Máš pocit, že jsi ve svých kritických glosách s Armandem udržel až do konce věcnou rovinu a vyhnul ses podpásovkám?

Wopi
14. 03. 2002
Dát tip
Print: nekopu, leda do balonu. Reagoval jsem na "štědře udělované - povětšinou hraběcí rady". Klid.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Wopi: slůvko "povětšinou" jsi tedy určitě nepřehlédl, že? Fajn!:-)

Wopi
14. 03. 2002
Dát tip
Jo, o.k., už je tu dost negativna, nebudem se hádat ještě my spolu.

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Vio: "Já ctím Tvůj názor a nebudu na Tebe útočit jen proto, že je jiný, než ten můj. Totéž ale očekávám já od ostatních. Bohužel ne každý je schopen vyslechnout si odlišný názor bez následných osobních útoků. Já je nepoužil. Dostalo se mi jich z druhé strany. " hahaha :)))))))))))) TOHLE bych dal vytesat do kamene!!!! To je famózní sebeklam :) i když..... ...................................lež je věčná i bez toho ... vždyť bez ní :) ............ nebylo by pravdy.

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Printí ;-) To mi říkáš Ty? ;-) Snažil jsem se o to. Čemu říkáš podpásovka? Věcnou rovinu jsem udržel asi tolik jako autor ;-) Prezentoval jsem svůj názor a nikoho jsem neurážel.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Vio: díky za odpověď!:-))))

Elyanne
14. 03. 2002
Dát tip
Byla bych hrozně ráda, kdyby tohle byl poslední příspěvek pod tímhle dílem. Prosím všechny, aby se podívali na následující stránku a nepsali mi, že jsem použila klišé, protože mě to stejně nezajímá. Pouze omylem jsem zaškrtla, že chci vážnou kritiku. V tuto chvíli mě totiž skutečně zajímá pouze to, co jsem tím chtěla říct. http://www.pismak.cz/dilo.php?num=45871

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Věc závěrem této diskuze, jež je (nejen) mým vrcholným dílem : Chtěl bych poděkovat všem, kteří měli ochotu a vůli: Prokázali bystrost a chytrost či hloupost a ubohost. Všeho si upřímně cením. Ve skrze tuhle debatu jsem poznal pár výjimečných lidí, kteří by mi jinak možná unikli. Jako Toreador...... chtěl bych poděkovat býkům. Bez nich není jeho výkon ničím. ...................děkuji......................... a pro ty kteří nečetli a všem vidoucím a dětem šílenství, "báseň", která se sem velmi hodí. :))) ------------------------------- XXXVIII. Znám prameny…, tváře hladových… a ze slov neumírajících, lil jsem vosk do tvých dlaní. Potměšilým a malověrným nepatří horoucnost plachet lodí. Zastánci míru jsou jak vzdechy otců s rychlými a špinavými prsty ve zdech dětských očí… Potaženi suknem, které za dne zdá se mít barvu …bílou. S nevinnou tváří v bezhledí času i slov jedovatých, smějíce se proudům imámů, kteří znají jen slova, můžeme upadnout na mnohé kameny. Spoře oděni v dotek, jenž nezamyká, v závějích rukou, jak zloději prstenů, vybíráme světlo. A v klokotu zvuků, pod hlavněmi hvězd, s úsměvy lišáckými, jí opilí opíjíme se cestou. To jediné je radost. Ona jediná má smysl. PS: Vivat La Revolution! Vivat La Resistance! :)))

Ghatotkacza
14. 03. 2002
Dát tip
..postarám se tedy o potlesk! klaaaaaaaaaaaaaklaaaaaaaaaaaaklaaaaaaaaaaaklaaaaaaaklaaaaaaklaaaaaaaaklaaaaaaaaaklaaaaaaaaklaaaaaaaa.... -a plameňáci zase stojí každý sám každý na jedné noze... ...ale každý na jiiné.......... (teď de o to v čem stojí, že?) ...plápolej !

Bříza
14. 03. 2002
Dát tip
Armande: NETVOŘÍM s nikým žádný tábor proti jinému. A už vůbec ne pod jakoukoli vlajkou, nálepkou či ideologií. Jenom se svobodně vyjadřuji. Tvoji báseň "PraMeNy 38" jsem už četl jinde. A to, co jsem napsal výše je výrazem mé tolerance, nikoli zálib. Já NEJSEM žádný bojovník, natož básník ... ať tím myslíš cokoli.... má cesta, je cesta evoluce - násilí se požírá samo - stejně, jako oheň. Řekneš-li "resistence", už jsi přistoupil na pravidla cizí hry ... ptej se především, co to je "já" ... přijmeš-li dobře míněnou radu ...

Drakkan
14. 03. 2002
Dát tip
někdo se tady ptal, jak jsem se do Písmáka dostal- Tak pro informaci dodávám, že to byl Olda,kdo mě do redakce dostal... a taky mě vyhodil ? bohužel mi už asi 14 dní nepřišla žádná zpráva, proč tak učinil, (i když jsem se ho pokusil kontakotvat i přes Icq), nebo z jakého důvodu tak učinil...což mi přijde celkem nefér jednání... je mi líto, že někteří lidé nechápou, že se liším od Vás všech "kritiků" kteří hodnotí úplně jiné hodnoty než já....a jediné co mě těší je, že lidí jako já je zde hodně...ještě že tak... Vio: díky, vážím si úpřimnosti

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
příjimám :) Dovol mi reakci.... (nikoliv hádku) Mám dojem že tvoříš tábor s někým proti někomu. Už účastí zde a vyjádřením svého názoru. Já tě ale nikam nezařazuji ani nemám pocit, že bych to kde udělal (třeba se mýlím) cesta EVOLUCE jak jí říkáš JE cestou ohně a požírání sebe samých. Je to i ptaní se. Nebýt válek nebyl by mír. Každá mince má dvě strany. Co je to nestrannost? Zašli bychom do filosofie. Nebýt sporů a kontradickcí, nebyla by evoluce. Vážím si tvého názoru jakkoliv nejsem za jednou s nestraností a politikou nevměšování. s úctou Armand

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
má reakce bylo pro Břízu....

lidka
14. 03. 2002
Dát tip
panove, pohled zcela zvenku (neznam nikoho z vas): ale vio a wopi drzeli mnohem slusnejsi ton a maji me sympatie, jen rekli sve nazory a jsou kamenovani, armand je zrejme velmi sectely, ale to ho preci neopravnuje k aroganci vuci nesouhlasne kritice a uz vubec to nemusi automaticky znamenat, ze je dobry basnik... trochu vic pokory a tolerance a poslouchani okoli....vyplati se to nam vsem

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Wopi: Chybí tu Verlaine................ i když Julien to možná chápe........... :)))

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Moc dobře jsem si početl!:-) A zdá se mi, že diskutovat o těchto věcech je velmi dobré a potřebné! Křížení pohledů a názorů - proč ne? Navíc Armand (bez ohledu na podstatu věci) diskutuje inteligentně, s noblesou a vtipně! Moc se mi to líbí. Zamrazilo mě jen když jsem se dočetl, že Drakkan byl vyhozen z redakce - jak píše. To se mi zdá velmi divné, ale nemám k tomu víc informací, takže zatím vyjadřuju jen svůj údiv. A vcelku by mě zajímalo jakým způsobem se Drakkan redaktorem stal a za druhé jakým způsobem a na čí popud byl vyredaktorován. Takže se ptám, protože je to věc veřejná a měla by být veřejně sdělena a diskutována. Print

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Printe, tak se obrať na Oldu. Kdo jiný by Ti to měl říct? A pokud se o tom chceš bavit, taxi myslím, že tady na to není nejvhodnější prostor. Založ si třeba auditko.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Vio: Oldy se pochopitelně zeptám. Auditko? Proč? Zatím je to dotaz k úzké skupině zainteresovaných lidí zde. A ten problém i prostor byl otevřen právě tady. Zatím mi není těsný!:-)

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Fajn, já se klidně vyjádřím. Nemám se za co stydět. Oldy jsem se zeptal na Drakkana, odkdy je v redakci. Prošel jsem si několik jeho výběrů a nemohl jsem s nimi souhlasit. Svůj názor jsem sdělil Oldovi, aniž bych mu podsouval jakýkoliv návrh na postup. Jen jsem mu sdělil své znepokojení nad kvalitou jeho výběrů - samozřejmě z mého úhlu pohledu. Olda mi řekl, že podobných hlasů bylo víc a pak postupoval podle svého uvážení. Tomu ještě předcházela diskuse o Drakkanových výběrech s Wopim, abych byl přesnější. Víc k tomu asi říct nemůžu.

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
avi

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Redaktorem zde může být jen ten s kým souhlasí superredkator s nadstandardními vztahy s majitelem serveru? Nikde jsem to nečet... Nebo to jsou nepsaná pravidla?

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
nepsaná většinou v životě rozhodují. :( ......a pak asi i ti supernadexluzivníredaktoři s ultranadstandardními vztahy s majiteli. Je VŽDY dobré mít nadstandardní vztahy s majiteli :)) ale to je asi výsadou klubu kritiků básnici to mívají těžší...................... (to není adresné, to píšu obecně :))

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Ale ale Printe, přesně tohle jsem od Tebe čekal. Nezklamal si ;-) Tady ať člověk napíše, co chce, vždycky si to někdo vyloží po svém. Já jsem jasně napsal, že jsem Oldovi ani náznakem nenavrhoval, aby Drakkana vyloučil. Dokonce jsem mu říkal, aby to nedělal a zvážil jiné řešení. Bylo to čistě jeho rozhodnutí. Jenže Ty ve své paranoii už mi nechceš věřit a nesmyslně tady vytahuješ nějaké "superredaktory" a "nadstandardní vztahy". To je Tvůj problém. Vidím, že jsem opět udělal ve své naivitě blbost a nenechal první Oldu, ať se k tomu vyjádří.

hermit
14. 03. 2002
Dát tip
1. K básni: nijak mě nezasahuje, i když jsem si ji přečetl několikrát. zajímavá je pro mě tím, že je v ní cosi temného, ale to už vyplývá z kontrastu použitých výrazů - šílenství, bělost kůže, krev, děsivost. Ale působí to na mě nějak prázdně, jen bych opakoval, co už tu vyslovil například Vio a Wopi. Nevím, co bych k ní víc řekl. 2. Vyhození Drakkana z redakce... Všiml jsem si, že se Drakkanem naprosto míjím ve výběrech, to je taky asi vše, co k němu a jeho způsobilosti vykonávat "funkci" redaktora mohu říct. Nemohu a nechci ji veřejně komentovat, byť mám samozřejmě názor na vkus každého z nás, kdo v redaklci nyní jsme. Chyba asi je, když správce serveru někoho vybere - třeba na základě něčích doporučení a pak ho na doporučení jiných zase z redakce vyloučí.Jenže to je opět na zevrubnou debatu o složení redakce a její funkci, která už tady byla a k ničemu nevedla, pokud vím. Řešením by podle mě mohlo být jakési referendum uživatelů tohoto serveru o tom jakou mít redakci a kdo by měl v redakci být - pokud s referendem bude autor serveru Olda souhlasit. Je ale otázka, zda byse tohoto refernda měli zúčastnit všichni uživatelé tohoto serveru, nebo nikoli. Vím že to zní nedemokraticky, ale o tom, kdo bude redaktorem časopisu Reflex taky nehlasují všichni, kteří si ho kupují, a nehlasují ani ti, co do něj píší, ale rozhoduje o něm - a zcela správně - úzký okruh vlivných odborníků z vydavatelské firmy. Možná, že by se zde proto mohly uskutečňovat jakpési volby redaktorů: do určitého data by se mohl přihlásit neomezený počet kandidátů a ti by do dalšího stanoveného data mohli získávat podporu uživatelů serveru. Do redakce by jim přitom mohl být ve finále zařazen je opět předem stanovený počet, například deset, maximálně patnáct. Volby by se mohly po několikaměsíčním období opakovat. Nevím, nakolik by bylo jejich uskutečnění technický problém, například, zda je možné zabránit tomu, aby majitel dvaceti nicků nedával hlas dvacetkrát atd. Můžeme se o tom pobavit? Předem sebestředně doávám, že já bych se do těch voleb coby kandidát pravděpodobně přihlásil, proč ne. A venku je dneska dost hezky, to je taky dobře.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
o))) To víš, ty moje paranoické zkušenosti... Oldovi jsem psal, třeba mi dokonce i odpoví!:-) Zvážil jiné řešení - to je moc hezký!:-) Můj problém to není, já myslím, že když už, tak by to mohl být "problém" všech. Věci si vykládám po svém - jinak to neumím!:-)

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Hermit: "rozhoduje o něm - a zcela správně - úzký okruh vlivných odborníků z vydavatelské firmy." aha....... tak tady máme taky nějaký "úzký okruh vlivných odborníků" hahaha...... to je sranda. .........................Hlavně že pískoviště HOŘÍ !....................... Dovolím si vám do toho Vážení mudrci mluvit. Jestli Olda je autorem serveru, tak on jediný by měl vybírat redaktory. Rozhodnutí "davu" vždy směřuje k průměrnosti. To je to čím trpí slavná RADA zde :))).... Olda je tu pán. (nebo ne?) Nebo si myslíte, že nemá sdostatek rozumu a odvahy ukázat .,. ten a ten a ten.. bude redaktor? 2) Naposledy ke své básni. - není u ní napsáno, že zboří svět (i když zapálila pískoviště:)) - je jen pro lidi věci znalé (je třeba znát určité souvislosti, aby jí člověk porozuměl) - pro většinu která souvislosti nezná, může být obrazem, pocitem - důležité je že není lhostejná :)) - pokud někdo básni nerozumí a ani se mu nevybavují obrazy a pocity, ať raději spolkne jedovatou slinu...... plivnul by ji jen na sebe

hermit
14. 03. 2002
Dát tip
Armande, žiješ v realitě a tak víš, že Písmák je vlastně něco jako firma, nevýdělečná firma. Panují v ní podobná pravidla. Protože tady to není o penězích, ale o domluvě, a jsme tady spříznění volbou a nikoli nutností, je zde relativně velmi příjemné prostředí. Samozřejmě, že zde mají někteří větší vliv, někteří menší. Jestli ti vadí stav, jaký je, změň ho. Použij k tomu vlivu a schopností, jaké právě máš. Nejsi z toho přece nijak venku. U žádné básně není nikdy psáno, že zboří svět, některým se to daří líp, některým míň. Jedovatou slinu polykat nebudu, žádná se mi v jícnu nevytvořila. :-)

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
hermite, když někdo vnímá každou kritiku, která se mu nelíbí, jako jedovatou slinu tak to zcela určitě jedovatá slina je, ne? ;-) To ani já ani Ty nezměníme, tím, že to budem popírat. Je to přece tak zjevné ;-) Podobných rozumbradů, kteří sotva přijdou, už vědí jak se všechno má a jak by to mělo být, už jsem viděl hodně. Ignorují, pravděpodobně z neznalosti, všechny diskuse a dohody, které se ani neobtěžují si ověřit. Nenapadne je, že Olda už nevybírá redaktory sám proto, že se na to necítí. To, že je autorem serveru ještě neznamená, že musí rozumět kritice a literatuře (tím ovšem nechci říct, že tomu nerozumí ;-)

Elyanne
14. 03. 2002
Dát tip
...avi...

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
Vio: "Nenapadne je, že Olda už nevybírá redaktory sám proto, že se na to necítí. To, že je autorem serveru ještě neznamená, že musí rozumět kritice a literatuře" ahááá... tak on je Olda bezpáteřní slintající idiot: NeNí mU DobŘe a obČas něčeMu NerOzuMí a tak za něj rozhodují vezírové :))) hermit: první část beru jako tvé vysvětlení. ..ale hermite, já jsem na nikoho neukázal, proč ses ozval? Chyba.... :) Vio: tebe už není pro samé sliny poznat :))))

hermit
14. 03. 2002
Dát tip
Armande, mám dojem, že to Vio napsal běžně chápajícím lidem velmi srozumitelně...

Vio
14. 03. 2002
Dát tip
Ježiši to snad není pravda. Tak ještě jednou a polopatě: Všichni měli možnost, a stále mají, navrhnout redaktora. Pokud se Oldovi sejde u jednoho člověka víc hlasů, je na jeho uvážení, zda redaktora jmenuje, či ne. Stejně tak ho může odvolat. Za Oldu NIKDO nerozhoduje. Takže si nech své pitomé kecy o slintajících idiotech, protože tak ukazuješ jen na sebe, když nejsi schopný ani ochotný si zjistit, jak to tu chodí, vezíre!

Wopi
14. 03. 2002
Dát tip
Ale čtenost 223x je dost dobrá! :o))) Možná kdyby nebylo poněkud alergické reakce na kritiku ("rozumíš tomu vůbec? někdy je lepší pomlčet"), bylo by tu ticho po pěšině. Takže dobrá rada Armandovi: pokud nestojíš o kritiku, zaškrtávej si, prosím, patřičné políčko, ušetříme si všichni dost zbytečných slov.

Armand
14. 03. 2002
Dát tip
:))))))) Vio to napsal jak to napsal ... no comment Zopakuji, že můj názor je odlišný. Olda by to měl rozhodnout sám a bez jakýchkoliv doporučení. Ale nechci vám nějak zasahovat do klubu moudrých Velkých básníků :)) Je to jen můj názor...... .............jak to tu chodí jsem si už lehce všiml.... :))) Je něco shnilého ve státě Dánském, ale děkuji, já nejsem "fishmonger" :) (mám i tohle vysvětlt?? :)

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
dík za avi Ely, tohle je fakt nářez :))))) přemoudřelý Armand (považující se za velkého básníka), kterému někdo konečně řekl, co už dávno měl slyšet (třeba mu to jednou i dojde). BTW: pro mě tohle kdysi dávno udělal Lyryk/Krytyk a jsem mu za to (teď) vděčný. uražený Drakkan, který nepřijme když někdo něco zkritizuje podle zákonů, které on ani nezná... a opět náš oblíbený, nedotknutelný paranoik. tady se fakt nikdo nemůže nudit :))))

Merle
14. 03. 2002
Dát tip
Armand: Olda má ovšem svůj názor a ten zní, že o tom on přímo rozhodovat nebude. je to tady jeho, a on si to bude řídit (i neřídit) jak bude chtít, bez ohledu na to, jak to tobě přijde prohnilý.

Print
14. 03. 2002
Dát tip
Myslím si, že každý (začínající) autor má právo na prostor a čas k vlastnímu dozrání a k hledání toho svého místa na písmáckém "slunci". A ne každému se nutně musí jevit dobré rady "sadařů" za obvzlášť šetrné a nebo žádoucí. Štědře udělované - povětšinou hraběcí rady nemusí být právě to pravé ořechové - zvlášť, když jsou doplňovány pejorativními přívlastky jako "přemoudřelý" apod. Zvlášť od sadařů vyznačujících se nadprodukcí shnilého a červavého ovoce, že Merle?

Drakkan
13. 03. 2002
Dát tip
nechápu Vás... nechápu Tebe Vio , nechápu ani Tebe Miwo, ani Wopiho. Jak můžete takhle soudit ? Jak můžeš Vio napsat " To, o čem báseň vypovídá zde není až tak důležité." Co je důležité ??? Nějaká pravidelnost, rým, verš ? To snad NE ! Já jsem vždycky hodnotil citem a ne tak jako vy. Nevím jestli to byl důvod, že jsem byl vyhozen z redakce, zařadit do výběru něco, co se líbí desítkám jiných čtenářu, jen Vám se to nezdá... nemůžu ani za to, že jste už staří (neberte si to doslovně), nedokážete ocenit staré obrazy, nedokážete cítit něco, co v básni je. NIKDY nemůžete pochopit co je to šarlat šílenství, bělost kůže... nic vám to totiž neříká, vidíte v tom jen obrat stokráte použitý jinde... je mi z vás nanic....

Ghatotkacza
13. 03. 2002
Dát tip
..ano tady neni místo pro básníky..... ...ať hoří! (je to tu ..jak už sem stokrát řek...banda pseudointelektuálů co házej slova na papír jen aby z toho byl hezký motiv.....ano ano...takhle to zrýmuju a všichni se poserou...ne, přátelé takhle přece nemůžete brát poezii........) ...kdo z vás mívá občas něco jako pocit?!..... (ale to se přece do intelektuální společnosti nehodí...tady se bude tvrdě kalkulovat....) AŤ HOŘÍ!!

Wopi
13. 03. 2002
Dát tip
Nerozumím. a) 5 nejsou desítky. b) i kdyby to byly stovky, o hodnotě to nevypovídá nic (viz brakovou literaturu, brakovou pop-music ap.) c) stáří s tím nemá co dělat, líbí se mi obdobné věci jako v sedmnácti (literaturou počínaje a některými ženskými křivkami konče) - ale možná má co dělat se ZKUŠENOSTÍ - to, žes toho ještě nestihl přečíst tolik, abys pochopil, je prostě dáno d) pocity máme (KUPODIVU :o)) ), ale opět - nic to nevypovídá o literatuře - pocit je i v zápisu třináctileté žáby do deníčku o tom, jakého viděla úžasného kluka... ale není to obvykle literatura e) na to už jsme zvyklí, že tím, že způsobujeme, že se někomu dělá špatně... s tím nelze nic dělat... prostě máme načteno víc, no :-/

Vio
13. 03. 2002
Dát tip
Možná se vyjádřím, pokud bude čas, ale víceméně se můžu podepsat pod Wopiho. Díky Wopi...

Wopi
13. 03. 2002
Dát tip
to "že tím" tam mam navíc... :o) psal jsem to narychlo (s výraznými pocity, leč bez literárních ambicí) :o))))

Armand
13. 03. 2002
Dát tip
Tak teď si mě zklamal Wopi... takže máš načteno.... Vio zřejmě taky, ne? :))) tak tos toho asi moc nečetl........ anebo ... Napdla mě paralela s kritiky Pána Prstenů. Jsou lidi pro které je fantasy (a vždy bude) braková literatura. I kdyby stokrát přečetli celou knihu .. bude pro ně jen snůška písmenek, zbytečně napsaných. I kdyby stokrát viděli film, bude pro ně jen směsí "stokrát viděných" hollywoodských triků. Prostě nuda. Nikdy těm lidem nedojde že ta kniha je dílo nesmírné hloubky a hodnoty, a že film je famózní adaptací toho díla, podívanou ze které se tají dech. Tady jde o cit (jak to trefně vyjádřil Drakkan) ..............Pro Vás : Tomu se říká vnitřní prázdnota............... takže čtěte dál.... Vám to není nic platné. :)

Wopi
13. 03. 2002
Dát tip
Hm... teď abych se bál přiznat, že jsem Pána prstenů četl 4x... ještě v prvním vydání, když nebyl tak strašně slavný... :o)) Nepochopil jsi nic. Přesto necítím důvod hodnotit tvoji prázdnotu nebo plnost...

Armand
13. 03. 2002
Dát tip
já ji nehodnotím, vaši prázdnotu........ta je vždy jen .. prázdná vy SAMI se k ní hlásíte, tím co píšete :))) Pán Prstenů byl paralela, aby to pochopil každý..... jak je vidět ne každý to pochopil........... trvdohlavost je ale také ctností :)))

Wopi
13. 03. 2002
Dát tip
Takže vysvětlivka k té načtenosti. Nemyslím tím nic jiného, že čím víc poznáš, tím víc můžeš porovnávat. Člověk, který 15 let chodil každou neděli na fotbalovou ligu, spíše ocení výkon některého fotbalisty, než člověk, který je na fotbalu prvně. Nic jiného jsem říct nechtěl. Když vydal chudák G.Harrison singl My Sweet Lord, strašně se mi líbil. Pak jsem byl zaskočen tím, že je žalován za to, že písničku "opsal". Když jsem dlouho poté slyšel původní hit z padesátých let, uznal jsem, že je to tak... Jenže původně jsem ji neznal a byl jsem jeho singlem nadšen. Kdybych byl znalcem popu padesátých let, viděl bych rovnou, jak strašně je to neoriginální. To jsem chtěl říct. Nic jiného. Čím víc toho máš ke srovnávání, tím lépe. Ale tím také jsou více zklamáni ti, kteří to srovnání nemají.

Miroslawek
13. 03. 2002
Dát tip
Wopi: dovol, abych Tě podepsal... nicméně neunavoval ses zbytečně? ;o)))

Armand
13. 03. 2002
Dát tip
Tobě pořád chybí jedna nesmírně důležitá maličkost. Je asi nemožné ji sdělit :)) Tak jen namátkově...... i člověk, ketrý je na fotbalu poprvé ocení výkon fotbalisty (může) lépe než ten co tam chodí 15 sezón. Protože tomu 15ti sezóňákovi už trochu došel dech, a je moc zapřažen do svého navyklého způsobu uvažování. Přeze všechno co viděl, už neumí vidět. Chápeš? Ten nový čerstvý člověk se srdcem v hrudi to může posoudit daleko trefněji a výstižněji. (Přesně takové výstižné a trefné věci píše Ghato :) Ale to nechci soudit jeho sečtělost. Kdo ale zavírá oči nad tak jasnými věcmi je omezenec. Omezuje sám sebe. Je sám sobě svým vlastním omezením, jak smutné :))) ) To samé se stává s většinou hudebníků na konzervatořích. (to s tím zahniváním ve stojatých vodách) Proč myslíš, že Rimbaud vtrhnul do Paříže takovým zběsilým způsobem? Mezi všechny ty sečtělé a ctihodné pány .. on, nesečtělý? (páni Vio, Wopi, Miroslawku :))) A jak všichni vyskakovali jak čertíci z krabičky. Jen Verlaine věděl :) nic naplat pánové....... zde se nedá vyhrát. Proč prostě neuznáte, že jste udělali hloupost.... mužská ješitnost ještě dál a dál bude plodit své plody neporozumění a hlouposti. :) vy nemáte nic společného s revolucí. Vy už jste umřeli v bahně svojí vlastní moudrosti.

Vio
13. 03. 2002
Dát tip
Asi se všichni unavujeme zbytečně. Tohle totiž nemá nic společného s jeho proklamovanou revolučností. Jenže mu to asi těžko někdo vymluví. A proč taky? Ať v tom žije dál...

Miroslawek
13. 03. 2002
Dát tip
Vio: mně to bylo hned jasný, kdo je kým... jako Verlainovi... asi to bude tím, že mám načteno víc takových případů... kdy už Ti to dojde... www.stodolniulice.cz ;-))))

Armand
13. 03. 2002
Dát tip
Ta báseň, vážení sečtělí a moudří :), nebyla míněna pro Vás. Obvzlášť část: (Daruj mi krev,)... ŠPÍNU SVÉ DUŠE... To nebylo !! myšleno doslovně, přesto děkuji :), ..................ale to už snad stačí ne? :))

Wopi
13. 03. 2002
Dát tip
Jednu poznámku si neodpustím: ten Rimbaud vtrhl do poezie právě tím, že neopakoval stokrát psané fráze!!. On tam vtrhl tím, že přinesl něco nového!

Miroslawek
12. 03. 2002
Dát tip
Ghatotkacza: a co bys ode mne chtěl čekat? Dort? Nejsem charita ;-D

Armand
12. 03. 2002
Dát tip
teď vypadáš jako právník kriticismu Miroslawku:)) (nebo je to jiné odvětví?.......... bez větví?)

Armand
11. 03. 2002
Dát tip
Zbylo-li tu místo, pak nechte mě zapálit pískoviště... Je tu velmi mnoho těch jejichž ruce měly by se raději chopit pluhu, nikoliv pera. I těch s pluhy je nám třeba. Porozmýšlejte o tom .. Vio a tobě podobní. "Some of us just have it" a ti co to nemají, mají zase něco jiného. Malou lidskou duši, dutá slova. Je třeba něco znát, aby se o tom mohla vést diskuze. Ti co to dělají navzdory dobrým radám, dopouštějí se škody na sobě samých. Nedotýkají se mne ruce slepých, ani varování pošetilých :) PS: avšak i svoloče nám jest třeba Juliene.... jak jinak mohli bychom se cítit pyšnými na to kým jsme :))) Pro nás není důležitá barva jejich kabátu :))

Vio
11. 03. 2002
Dát tip
Wopi, vidíš to... už mě tady není potřeba... jdu se chopit pluhu, protože pera se tady chopí noví, lepší, zkušenější, inteligentnější, sečtělejší... snad, abych se nedopouštěl škody na sobě samém, nedej bože na někom jiném...

Wopi
11. 03. 2002
Dát tip
Vio - to sis vztáhl na sebe určitě špatně... mluví se přece o "dutých slovech", o tom, že je třeba něco znát... řekl bych, že to byly argumenty PRO Tebe! :o)

Vio
11. 03. 2002
Dát tip
Wopi: musíš číst mezi řádky... koukni: "Porozmýšlejte o tom .. Vio a tobě podobní." ;-)))

Wopi
11. 03. 2002
Dát tip
No, já o tom porozmýšlel... a on má fakt pravdu... opravdu znám několik autorů, kterým pero zatím moc nesedlo :o)

Armand
11. 03. 2002
Dát tip
"Vojáků vidím mnoho, kéž bych viděl i mnoho válečníků!" :))) Od Borodina čeká nás dlouhá cesta a tváře mrtvých jsou už pod ledem. My však nejdeme zpět, nevracíme se do Francie, náš návrat je návratem k východu, míříme stále na východ, za sluncem. :) we will "come back as fire to burn all the liars and leave a blanket of ash on the ground" ... pohleď bratře, už hoří...

Miroslawek
11. 03. 2002
Dát tip
Armand: ty asi vidíš hodně daleko... nejspíš až do Borodina... ;o)))

Vio
11. 03. 2002
Dát tip
Jediné pero, které vám bezvadně sedne do ruky, je to vaše... porozmýšlejte o tom ;-)

Wopi
11. 03. 2002
Dát tip
Ježíš, já nemyslel TEBE, proboha... asi se nevyjadřuju dost přesně...

Vio
11. 03. 2002
Dát tip
Wopi, ale jo, vyjadřuješ se naprosto přesně ;-))) Neboj, pochopil jsem.

Armand
11. 03. 2002
Dát tip
je třeba nadále kopat do mrtvol? .. snad jen.. je zakopat, nebo nechat jen ať je sníh zanese. :)) VyLidněNo... ..........................and blanket of ash on the ground.....

Wopi
11. 03. 2002
Dát tip
Materula: NUDIT SE?? NA PÍSMÁKU??

Armand
11. 03. 2002
Dát tip
Vám všetečným s Talamascy. Vy co rádi pozorujete záhady a tajemství, nepleťte si pojmy a nepřeceňujte své schopnosti. ... Něco jiného je pozorování a něčím zcela jiným je bytí.

Miroslawek
11. 03. 2002
Dát tip
Armand: tak se mi zdá, že jsi se sám nepochopil... zřejmě jsi přecenil své neskutečné schopnosti ;-D

Ghatotkacza
11. 03. 2002
Dát tip
-přikládám-.....toť vše...... ..už mě serete drazí.... ------konzumentů poezie je tu mnoho ale těžko mezi nimi hledat básníky------ ...du brousit svou formální dokonalost......

Miroslawek
11. 03. 2002
Dát tip
Ghatotkacza: Já jsem básník a ne že ne... a... a... kdo je víc? ;-D

Ghatotkacza
11. 03. 2002
Dát tip
.....pro mě seš rýmák.....ovšem s formou hodnou nejdenoho mistra...........s jeřabinou v ústech ..poklona

Pingi
11. 03. 2002
Dát tip
Docela vtipná diskuse...:-)))

Miroslawek
11. 03. 2002
Dát tip
Ghatotkacza: nejen rýmy živ je básník... i já... IÁ?

Ghatotkacza
11. 03. 2002
Dát tip
...bohužel kromě slabého humoru a slabých rýmu sem se od tebe nedočkal..... ...a neber moje méno do huby nadarmo! /a přepočítej si slabiky/

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Rudé rty, bílá kůže... klišé...

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
taková kritika je taky klišé :) rozumíš tomu vůbec? :) Někdy je lepší pomlčet :)))

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Myslím, že tak trochu jo ;-) Poněkud jsem to zkrátil, no dobře: Daruj mi krev, špínu své duše, ... krev, špína, duše... stavíš jen na efektních slovech a lehce na kontrastu mezi čistotou krve a špínou duše, jinak žádná myšlenka rudou tvých rtů, bělost tvé kůže, ... tohle jsem už zmínil, stokrát jinde řečeno marnost a zoufalství, ošklivost pocitů, ... kde je nějaký obraz a myšlenka? zase jen silná slova děsivost představ, oči tvé z nefritu, ... totéž... možná snad Ty oči, ale taky nic objevného pro jeden okamžik … a jediné objetí, ... klišé jak hrom... jedinečnost okamžiku v šarlatu šílenství … kdo z nás je obětí? ... přidáme kapku šílenství a je to dokonalé...

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
avi

Wopi
01. 03. 2002
Dát tip
Vio: rozumíš tomu vůbec? :o)))))))))))))))))))))))))))))))))))) P.S. K Tvé kritice připojuju podpis.

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
Oceňuji tvůj pokus o vysvětlení, vážím si ho, ale musím se smát. Nechci být hrubý, a tak nebudu. Jen ti řeknu, že si hodně daleko a vedle. Máš asi rád jinou poezii. Neřeknu jakou, popřeji Ti krásný den. :)) Každý jsme jiný.

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Je mi líto, ale podobných básní jsem četl stovky. Jako osobní výpověď to obstojí, ale jako literatura to nic nepřináší, jen znova omílá stokrát řečené - to by až tak nevadilo - ale stále stejnými slovními obraty a prostředky. Jednoduše - nic nového pod Sluncem, nic zajímavého. Klidně se směj, protože já se směju taky ;-) Ovšem to, že každý jsme jiný, je pravda... bohudík ;-) A neber si to osobně... jo mám jiný vkus a jsem tomu rád ;-) S úctou Violator

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
zbav se nádob s hady, básníku, nesluší ti ústa kritiků... :))

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
K slzám mě dohání bohorovná jistota některých autorů o kvalitách svých děl. Když k tomu navíc neunesou negativní kritiku, je to spíš k smíchu... Takových už jsem tady viděl... Já tady žádné hady nevidím. Vůbec Tě neznám. Nemám důvod Ti vědomě škodit. Jen říkám svůj názor podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a dokládám ho argumenty. Ono to chce trochu sebereflexe, když vystavíš své dílo na veřejnosti.

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
přesně.. sebereflexe, v tom máš naprosto pravdu :)) Jen mě zaráží, že tak sám nečiníš, jen... házíš kameny do slunce :))))

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Jen planě tlacháš... tohle není diskuse, co tady předvádíš. Jen mě utvrzuješ v tom, že o diskusi, natož o kritiku, nestojíš...

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
diskuze v tomto případě nemá smyslu, diskutujeme jeden o koze a druhý o voze. Je to jako kdybys přišel z Pána Prstenů a říkals: "moc sem se nenasmál, to Monty Pythoni byli lepší". A já jako bych ti odpovídal: "Pán Prstenů ale není ani MP, ani Tom a Jerry. To si šel na špatný film." :))

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Problém je v tom, že Ty ses o diskusi ani nepokusil. Co si o Tobě mám myslet, když neuvedeš ani jeden protiargument a jen tvrdošíjně bráníš své dílo všemi prostředky, tedy i pokusem o zesměšnění názoru kritika?

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
Už jsem to napsal... nehodlám vysvětlovat své básně. Jsem si jist ( jak jen si autor může být jist), že si nepochopil, o čem ta báseň je. Proto je tvá kritika falešná, přesně jak jsem psal..., je to jako kdybys kritizoval Pána Prstenů za to že tam není Tom a Jerry. Ty mi pořád zřejmě nerozumíš.. a zřejmě jsme oba tvrdošíjní. :). (Není to už na nový Klub?:)) Mimochodem mysli si o mě co chceš, ale nekritizuj to, čemu nerozumíš.

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Mě jen udivuje Tvá sebejistota a jistota, že já tomu nerozumím. Netvrdil bych, že ta báseň je nějak zvlášť složitá. A o to v důsledku ani nejde. Jde o zvolené prostředky. A ty bezpochyby nejsou ničím zvláštním či objevným. Kritika rozhodně falešná není. Jen Tobě chybí potřebný odstup.

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
:))) ty si nedáš pokoj. Ta báseň je daleko složitější než si myslíš. Díváš se pořád špatným směrem a o některých věcech netušíš vůbec nic. Vím přesně co říkám a vím přesně, proč jsem tu báseň napsal a o čem je. Oceňuji ty, kteří si v ní našli něco svého, i když jí patrně taky nechápou. Ta báseň je jen pro ty, kdo vědí. Ostatním se může zdát hezká či ošklivá i bez toho. Pokud ji ale kritizuješ, aniž bys věděl, pak dopouštíš se neopodstatněného útoku - hlouposti. To, že jsi vedle jsem se ti snažil vysvětlit už od začátku a tys měl spíš odpovědět něčím jako: "OK, mě se to stejně nezdá ale mizím". Hraješ hru, kterou nemůžeš vyhrát. Neodpovídej, přemýšlej. A nesuď, nejsi-li vidoucí.

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
Pokud je ta báseň nějak kontextově svázaná s Tebou, s Tvým životem, nemůžeš od naprosté vetšiny čtenářů očekávat, že ji budou chápat přesně jako Ty. To je celkem logické. Většinou si každý dosazuje své významy a ke každému může promlouvat nějak jinak. Ale to je v pořádku. Jenže Ty to nedokážeš akceptovat. Jestli mou kritiku chápeš jako útok, pak je mi to líto. Ale především si myslím, že jsi Ty nepochopil tu kritiku. Já přece především kritizuji formu a prostředky. Nekritizuju Tvůj pocit ani to, co prožíváš. To, o čem báseň vypovídá zde není až tak důležité. Nemusím o Tobě vědět vůbec nic a ani se to neočekává a přesto jsem schopný posoudit tu báseň. Jestli nejsi schopný to pochopit, je to Tvoje škoda. Já žádnou hru nehraju a o nějaké vítězství mi už vůbec nejde. Pouze říkám svůj názor a za ním si stojím. Kdo tady plete jabka a hrušky dohromady, jsi Ty a ne já. A už vůbec tu nejsem od toho, abych někoho soudil.

Wopi
01. 03. 2002
Dát tip
Pokud vím, nikdo nekritizoval "nepřítomnost Toma a Jerryho", ale jazykové prostředky. Nikdo tady nevyvrací jakýkoliv autorův pocit, jakékoliv sdělení. Pouze bylo řečeno, že volba použitých slov je taková, jaká je.

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
To jsem rád :) Ještě si neodpustím jednu věc. Tady souvisí forma s obsahem. Tudíž je na místě i ta bílá kůže a vše ostatní :). Vytrhuješ věci z kontextu, proto se tu s tebou přu. Ne vždy lze kritizovat formu bez znalosti obsahu. Obrazně řečeno, soudíš bez důkazů :)). Zase si nedal na mou radu a nepřemýšlels. Víc už k tomu nemám co říct. Máš prostor pro poslední slovo (doufám že to nebude nesmysl), ...to za tvou (ne)snahu. :)

Armand
01. 03. 2002
Dát tip
moje poslední odpoveď byla pro Via

Vio
01. 03. 2002
Dát tip
"Tady souvisí forma s obsahem." Jsem rád, že jsi mě nezklamal. Přesně tenhle argument, jsem čekal ;-) Jaký obsah může ospravedlnit formu, skládající se ze shluku klišé a silných slov bez zvláštní nápaditosti a obraznosti? Forma většinou nějak souvisí s obsahem. Zde zcela jistě a to volbou slov a slovních spojení, dle mého názoru zcela nešťastnou. Samozřejmě může dobrá forma napomoci slabému obsahu nebo slabá forma poškodit dobrý obsah. Nicméně jsem rád, že máš o mně takovou starost a snažím se mi poradit a donutit mě k přemýšlení. Díky Ti za prostor pro "poslední slovo", nicméně myslím, že prostoru je tu ještě dost. A děkuji Ti, že se mi dostalo té pocty, že se mnou vůbec diskutuješ. To jsem opravdu nečekal ;-)

Petra
27. 02. 2002
Dát tip
krása......po tú desivosť predstáv ti môžem dať koľko toho len chceš toho mám na rozdávanie...:-)))

Wopi
27. 02. 2002
Dát tip
ano, kdo?

mhruzik
27. 02. 2002
Dát tip
Ale toto čo tu čítam je vynikajúce. Len tak ďalej*TIP

Armand
27. 02. 2002
Dát tip
děkuju... všem :)

Elyanne
27. 02. 2002
Dát tip
Ty barvy... *

Drakkan
27. 02. 2002
Dát tip
4/5+T+V supr...přesně takové obrazy zbožňuju...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru