Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Re: Prosba aspíka z tvojich kruhov

14. 09. 2014
3
5
676
Autor
Nadiusha

    Ahoj, to, čo ti teraz napíšem by som ti raz chcela povedať, ale neviem, či sa toho dočkám.

    Chcem ťa poprosiť o dve veci. V podstate ide o jednu, ale dá sa rozdeliť. Tá prvá, nepíš mi: „Dobre, mám čas. Budem rada“ pokiaľ vieš, že ho mať nebudeš alebo ak vieš, že to, čo ti chcem ukázať, ťa nezaujíma. Druhá vec, pokiaľ napíšeš: „Dobre, mám čas. Budem rada“ ja tomu rozumiem tak, že ma budeš počúvať a urobíš to, s čím si súhlasila. Že mi budeš venovať pozornosť. Nerozdelenú, neprerušenú pozornosť.

    Prosím pochop, že u mňa je všetko v poriadku, keď mi povieš alebo napíšeš, že nemáš čas alebo ťa to, čo ti chcem ukázať, čo ti chcem povedať, nezaujíma. Ja tomu rozumiem. Nie každého zaujímajú hviezdy, mechanika a fyzika. Ale musíš prijať aj ty jeden fakt, a to, že sa mi neznáša nejak príjemne, keď mi niekto sľúbi, že sa mi bude venovať, že ma bude počúvať a potom ma odsunie kdesi bokom pre niečo alebo niekoho zaujímavejšieho ako som ja. Mňa to bolí. A ja to beriem tak, že ti nestojím za pozornosť. 

    Nie som vec. Som človek- cítim rovnako ako ty, aj keď tomu nerozumiem. Som trochu netrpezlivou bytosťou, no ľudia so mnou často zaobchádzajú, ako keby som mala trpezlivosti na večnosť. Nie je to tak. Viem čo-to prekusiť, viem sa ponad čo-to preniesť, ale pokiaľ je toho veľa, tak sa ozvem. Zväčša nie veľmi spôsobne.  A pokiaľ sa to stále a stále opakuje, často sa stáva, že dospejem k názoru, že taký človek mi nestojí za námahu.

    Si moja najlepšia priateľka, preto ťa prosím, nerob mi to. Mysli na mňa ako človeka. Nie som samozrejmosť. Som ako ty, len trošku iná. 

 


5 názorů

Piscis
18. 10. 2014
Dát tip

Pekne napsane:-) Nejsem aspik, ale nekterym lidem bych to klidne napsala uplne stejne:-) Navic bych pridala - netukejte si na mobilu, kdyz si s vami povidam a venuju vam svou pozornost. Ocekavam totez od vas:-)))


Nadiusha
15. 09. 2014
Dát tip

smyčka: pekne dakujem

Zdenda: nikdy by ma nenapadlo, ze sa da pri tom cakat na sex :DDD To je pre mna nove. Dakujem, za precitanie a rozsirenie pohladu na vec.

Prosecký: s tou pointou to bude zlozitejsie, ale vysvetlim a snad sa tak vysvetli aj mnozstvo zbytocnych slov.

Je to pisane formou mailu (preto to "Re" v nadpise), ktory pise aspik/ aspergik, skratka clovek (v mojom pripade dievca) s Aspergerom, svojej neurotypickej priatelke. Ozyva sa k nej s prosbou vo veciach, ktore su voci nam caste- ignoracia a nepochopenie. V druhom odstavci je nadskrtnuty problem- kamaratka jej cosi slubila, ale ked slova presli k cinom, nesplnila to. Preto jej v tretom odst. vysvetluje, ako to vnima a citi ona. A neskor ju upozornuje, ze mnohym veciam nerozumie tak, ako neurotypicky clovek, no to este neznamena, ze sa k nej nema spravat ako k nim, pretoze stale je clovekom a nie vecou, ktoru si jej kamaratka vezme kedy chce a potom ju necha pohodenu dalej kvoli niecomu alebo niekomu inemu. V zavere "mailu" ju prosi, aby jej podobne veci nerobila.

Sposob vyjadrovania je prisposobeny Aspergerovi. Preto viac slov- my sa casto nevieme vyjadrit strucne, hlavne v citovych veciach je to obzvlast tazke. 


smyčka
15. 09. 2014
Dát tip
Velmi zajimave.

Prosecký
15. 09. 2014
Dát tip

Proškrtej to a dej tomu nějakou pointu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru