Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prach radosti, veselosti

26. 09. 2014
1
4
481
Autor
Nadiusha

 „Panebože ja nič nestíham!!!“
     Pravdepodobne všetci poznáte túto vetu. Ja tiež. Často ju počujem, často čítam... a stále ma to privádza k zamysleniu- ja tiež nestíham?
     Odpoveď znie: Bohužiaľ, stíham všetko. O čo som ukrátená, sakra? Ja, žena, občan slobodnej krajiny plnej demokracie, si nemôžem povedať: nemám čas. Viete vôbec aké je to ťažké? Na všetky pozvania musím odpovedať, že prídem. Proste, nemám dôvod neprísť! Rovnako na všetky návštevy, zábavy, prednášky, výstavy, dobrovoľnú výpomoc... Potrebuješ postrážiť deti? Ja môžem! Vyvenčiť psa? Samozrejme, som voľná! Aj keď nechcem, stíham dovolenku. Ja sa proste už nechcem venovať iba sebe! Chcem na seba nemať čas. Chcem nemať čas! Túžim po tom, že sa ráno prebudím a poviem si: „doprdele! Zaspala si!“ alebo: „rýchlo makaj, nestíhaš!“
    Čo je to za život? Aký život vlastne vediem? Ja viem aký. Ukrátený!
    Ľudia, ja... poviem vám iba toľko: vážte si tú možnosť, ktorá vám bola daná. Vážte si to, že nemáte čas.

Zavrela bulletin a na zadnej strane čítala:

AK CHCETE ZAŽIŤ DEŇ V MOJEJ KOŽI:
1. plánujte, plánujte, plánujte!
2. povedzte si: plány sú na to, aby sa rušili
3. vážne to urobte
4. nadopujte sa práškami Happy Time (PsychoPharma)

Voila- 8 hodín absolútnej bezstarostnosti!*
_____

*Vedľajší efekt- depresia, nechutenstvo, strata zmyslu života. Vlak sa stane kamarát

 


4 názory

Piscis
18. 10. 2014
Dát tip

Perfektni, vtipne, dnesni dobu to vyborne vystihuje:-)


Nadiusha
27. 09. 2014
Dát tip

Janina6- asi celu tu pasaz s dovolenkou a dalej hodim do noveho odstavca. Az po tvojom upozorneni som si vsimla, ze ked je to takto v kope, tak sa mi neguju vypocty s casom venovanym sebe. Dakujem za upozornenie.

Lakrov- tie styri body vysvetluju prvu cast textu- ze cele je to iba propagacny bulletin na lieky, ktore nas urobia "stastnymi" (v sucasnoti vela ludi vedie aky-taky zivot len vdaka nim). Poznamka pod ciarou znazornuje realitu- co pride bez liekov- depresia. 

1. bod- planovat, planovat, planovat (pretoze sa hovori, ze planovanie je zakladom uspechu, stastia)

2. plany su na to, aby sa rusili (je hekticka doba, kedy je na cloveka prilis vela povinnosti a tie ho ubijaju. Aby mal pokoj, je potrebne trochu prevetrat plany)

3. vazne tak urobit (zrusenim planovaneho sa v mojom casovom rozvrhu vytvoria diery nasledkom ubudnutia povinnosti. Ale nastava stav, kedy si uvedomujeme, ze nebudeme stihat a to nam na radosti nepridava)

4.nadopovat sa praskami Happy Time (na to, aby sa v nas dostavila radost z volna a odplavili sa vsetky tazive pocity z nesplnania a nakopenia prace, je potrebny chemicky zakrok.)

Poznamka pod ciarou- co sa ale stane ked ucinky liekov vyprchaju? Vsetky starosti a nedostatok casu nas dostihnu a dolahnu na nas dvojnasobnou vahou. Co sa vtedy stava? Depresie, vyhorenie... vlak sa stava kamarat.


Lakrov
27. 09. 2014
Dát tip

Začátek -- ten odstavec o tom, že chceš zažít pocit, že nemáš čas -- mi přijde nápaditý; dobrý námět na fejeton, říkám si. Těm čtyřem bodům na konci moc nerozumím. První a druhý textu k předchozímu textu celkem pasují, ale další dva jsou podle mě mimo.


Janina6
27. 09. 2014
Dát tip

To obrácení známé fráze „nemám čas“ je překvapivé, takže mě pobavilo. Snad jen mala připomínka - k větám „nechci se už věnovat jen sobě, chci na sebe nemít čas“ mi v tom výčtu, co všechno stihne, moc nesedí to hlídání cizího dítěte nebo psa – to už není čas, který věnuje sobě.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru