Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Posel smrti VI: Kapitola XIV - Boží mlýny

01. 04. 2015
0
0
376
Autor
Lukaskon

XIV – Boží mlýny


 

04:23 – Opuštěný dům

Parvati probudila až silná bolest hlavy. Otevřela oči a okamžitě dostala pěstí do tváře. Z úst jí tekla krev, což jasně cítila.
„Ty černá svině!“ zařval muž a vrazil Parvati další ránu. Nemohla se bránit. Ruce měla přivázané ke starým trubkám, jež vedly od země až ke stropu. Když se jí konečně zostřil zrak, poznala, že ten, kdo si z ní dělá provizorní boxovací pytel, není nikdo jiný, než Joe. „Zaplatíš za to, černá držko! Budeš litovat, žes ho zabila!“
„Koho?“ vydala ze sebe chraptivým hlasem Parvati.
„Ridleyho, ty mrcho! Prý střela do hlavy, neměl žádnou šanci přežít.“
„Prý…“ zopakovala Parvati a zamyslela se, což vzhledem k bolestem hlavy nebylo snadné. „To jsi nebyl ty… Kdo mě to střelil a omráčil? Kdo byl ten druhý muž?“
„Přemýšlej a třeba ti to dojde. Budeš si muset ale pospíšit, protože tady končíš.“ Joe vrazil Parvati ránu pěstí přímo do břicha. Jen se jí mírně zkřivily rty, ale to bylo vše. „Kurva, na tohle nemám čas.“ Joe v rychlosti odešel a Parvati si mohla oddechnout. Místnost, kde byla uvězněná se zdála být už léta nepoužívaná. Nebylo tu takřka nic, kromě nepohodlné postele, starého, značně prorezlého kovového stolku, židle a toaletní mísy. Právě ta zaujala Parvati nejvíce, neboť dávala tušit, že nestojí ani tak v obyčejné, dříve obytné místnosti, jako spíše v cele. Tomu odpovídaly i těžké železné dveře, bez zámku z vnitřní strany. Parvati se už od chvíle, kdy se probrala, pokoušela uvolnit z pout. Joeovi se ale nedala upřít minimálně jedna věc – uzly uměl vázat dobře. Po chvíli se dveře otevřely a Joe se vrátil s kladivem v ruce. To Parvati neskutečně vyděsilo.
„Rozmašíruju ti s tím lebku na sračky, ale nejdřív tě chci slyšet kňučet bolestí.“ Joe se kladivem napřáhnul, načež Parvati zavřela oči a zaťala zuby. Přesto po ráně, kterou dostala do břicha, zařvala bolestí a z úst jí vyteklo několik kapek krve a z očí slzy. Proti ráně kladivem neměly ani její pevné břišní svaly šanci. Zhluboka dýchala a snažila se bolest zahnat. Ne, že by to kdovíjak pomohlo. Když se Joe napřáhl podruhé, topůrko se uvolnilo a železo spadlo na zem. „Do prdele!“ Joe se shýbnul pro zbytek kladiva a potěžkal si ho v ruce. „Jestli se ještě někdy Murray objeví, tak mu všechny ty šmejdy otluču o hlavu!“ vykřikl a vzteky mrštil železo po Parvati. Ta jen tak tak uhnula hlavou, aby nedostala ránu přímo do čela. Nicméně i tak jí kus železa trefil a zanechal po sobě krvavý šrám. „Budeš litovat, že ses vůbec narodila, ty negerská svině!“ Joe opět odešel shánět další zbraň a Parvati bylo jasné, že před smrtí ji právě zachránila nemalá dávka štěstí. Pokud se ovšem nedostane z pout, nebude jí to ve výsledku nic platné. Snaha o rozvázání uzlů byla marná a tak se pokusila využít hrubou sílu. Trubka, ke které byla přivázaná, už měla nejlepší léta dávno za sebou. To, že nebyla celistvá, ale pospojovaná pomocí šroubků z několika dílů, dávalo Parvati naději. Několikrát s trubkou marně zalomcovala a poté trubku chytila do dlaní a předklonila se, jak jen to šlo. Měla pocit, že si snad vykloubí ruce, ale i tak by to stálo za to. Nakonec vší silou trhla a spadla na zem i s kusem trubky. Stále však neměla vyhráno, neboť s rukama za zády by se jen těžko mohla bránit. Postavila se a o rezavou hranu stolu provazy přeřezala. Během té chvíle se tiše modlila k Bohu a prosila ho, aby měla dost času se uvolnit. Kroky zpoza dveří značily, že Joe se vrací. Už z dálky křičel tak, aby ho Parvati slyšela.
„Heh, čum, co jsem našel – dva fantastický šroubováky. Jak ti to asi bude slušet, až ti je zarazím do očí?“ Parvati pevně uchopila trubku a napřáhla se. Joe otevřel dveře a nepředpokládaje nebezpečí, vešel dovnitř. V ten okamžik dostal ránu trubkou přímo do hlavy. Srazilo ho to na zem, ale snažil se zase vstát. Parvati se rozkročila, napřáhla se a do následného úderu vložila nejen všechnu svoji značnou sílu, ale i vztek a nenávist. Ohromnou ranou přerazila Joeovi páteř, zrovna když se zvedal ze země. Byla přesvědčená, že je mrtvý, ale přesto chtěla mít jistotu a tak mu další ranou rozdrtila lebku. Poté trubku pustila a ta zařinčela o zem. Chytila se za bolavou hlavu, zhluboka se nadechla a vyšla ze dveří. Ocitla se v dlouhé tmavé chodbě, která byla v jednom místě přehrazená několika deskami a prkny, jež tvořily umělou stěnu. Byl tu však stále dostatečný otvor, kterým mohla snadno projít. Hlava bolela čím dál víc a Parvati měla pocit, že jí snad pukne. Prošla dveřmi až do hlavní haly. Stěží vůbec vnímala okolí, ale veliká okna, za kterými bylo denní světlo, ji přesto upoutala. Veliké vchodové dveře se zdály být tolik vítanou cestou ven. Dobelhala se až k nim, přičemž během cesty několikrát potřásla hlavou a doufala, že rozmazaný a potemnělý pohled na svět se zlepší. Konečně zabrala za kliku a otevřela ven. Překročila práh a rozhlédla se okolo. Právě svítalo a obloha byla naprosto bez mraků – krásný jarní den jenomže i v takový den se mohou dít hrozivé věci. V muži, který právě přicházel, poznala Colliera. Přítomnost inspektora ji vystrašila. Udělala ještě pár kroků vpřed, otevřela ústa ve snaze podat Collierovi vysvětlení a hned poté se zhroutila k zemi.

 

03:06 – White Wood

Vrchní inspektor Colliere mířil rychlým krokem ke Stonering a to s pistolí v ruce. Snažil se připravit na nejhorší a to už od chvíle, kdy se na zámku dozvěděl, k čemu všemu došlo. Doufal, že ještě má šanci té hrůze zabránit, ačkoli od únosu Desmonda uplynula už hodina a za tu dobu se mohlo stát cokoli. White Wood byl brzy ráno stále ještě temný a Colliere stěží viděl, kam kráčí. Náhle zaslechl pláč dítěte přicházející odněkud z dálky. Ten mu pomohl určit směr. Rozeběhl se jak jen mohl a nehleděl kolem sebe. Myslel jen na to, aby se k oltáři dostal včas. Pláč neustával, což značilo dvě věci – Desmond stále žije a Colliere pozná zda-li se již přibližuje. Během chvíle stanul u kamenného kruhu. Na zbytku oltáře skutečně ležel Desmond Gordon a hlasitě plakal. Na zemi nedaleko odtud ležel Nicolas. Vypadalo to, že je v bezvědomí nebo dokonce mrtvý. Jím se Colliere teď nechtěl zabývat. Pozorně se rozhlédl okolo. Ve tmě toho nebylo moc vidět, nicméně Colliere se nyní spoléhal spíše na sluch. Bohužel pláč dítěte znemožňoval se pozorně zaposlouchat do zvuků lesa a zjistit, zdali z něj nevychází něco, co sem nepatří.  
„Ehh,“ zasténal Nicolas a chytil se za hlavu.
Colliere k muži přistoupil. „Co se tu stalo?“ zeptal se a očekával jasnou odpověď.
„Já… já ani nevím,“ odvětil Nicolas a nahmatal na temeni hlavy krev. „Do háje,“ řekl a pomalu se zvedal.
„Nikoho jste neviděl?“ otázal se inspektor.
„Dostal jsem ránu do hlavy, tak co jsem asi mohl vidět?“
„Co tady vůbec pohledáváte? Teď v lese a brzy ráno?“
„Byl jsem tu na hlídce. To kvůli Parvati. Požádala mě o to.“
„Požádala? No, stejně teď nic nevyřešíme. Vrátím se sem, až se rozední. Teď odnesu na zámek chlapce a vy běžte za Terrym do jeho ordinace. Podívá se vám na tu hlavu. Hned poté se sejdeme na stanici, jasné?“
„Když to musí být. Ale zkuste prosím před Mirandou mlčet o tom, proč jsem tu byl. Nechci, aby si myslela, že s Parvati stále něco mám."

 

10:24 – Mirandin dům

Miranda se po snídani rozloučila s Ildou a vyšla ze svého domu, načež zamířila do vesnice. Jejím cílem byl Abayin obchod, kde plánovala koupit pár maličkostí a poté vyrazit do knihovny. Sice měla v neděli volno, ale měla chuť ponořit se do jedné z knih, jež v knihovně byly. Navíc očekávala, že by jí tam mohl navštívit Nicolas. Od svého domu neušla ani dvě stě metrů, když ji minula houkající sanitka. Miranda netušila, co se stalo, ale bylo jí jasné, že je to vážné. Byla rozhodnutá se co nejdříve dozvědět, k čemu došlo. Pospíšila si, aby se do Willow Creek dostala co nejrychleji a tady okamžitě bez zbytečného váhání zamířila do hospody. Počítala s tím, že starosta bude informovaný.
„Je zavřeno!“ zakřičel Harry, když Miranda otevřela dveře. Harry seděl na židli v rohu místnosti a utíral si slzy kapesníkem.
„Nezlobte se, ale… viděla jsem sanitku… Stalo se něco?“
„Sanitku? Teď? Asi se stalo něco dalšího… Nicméně se toho už stalo tolik, že ani nevím, kde začít. Hmm, nejste první a určitě ani poslední, kdo se mě na to dnes ptá. Posaďte se.“ Miranda dala zavděk nabízené židli a celá netrpělivá čekala, co se dozví.“
„Na zámku došlo v noci k strašlivé tragédii.“
„Proboha!“ vyděsila se Miranda „Snad ne… Mark je… je v pořádku?“
„Mark? Vás zajímá nejvíce Mark?“
„Máme se rádi. Navštěvuje mě v… knihovně a… proboha, tak co s ním je?!“
„Ten je v pořádku. Co jsem slyšel, tak ho pan Samuel někde zamknul a možná ho tím i zachránil. Edward je prý také relativně v pohodě, ale… pan Samuel…“
„Co se mu stalo?“
„Střelili ho a je to s ním prý hodně špatné. Kulka mohla zasáhnout játra, alespoň to říkal Terry. Horší však je, že spadl z velké výšky a udeřil se do hlavy. To ale zdaleka není všechno. Přes noc tam byl i můj kluk. Ještě štěstí, že zachoval chladnou hlavu a zavolal záchranku a policii. Když Colliere dostal zprávu, že se na zámku něco stalo, okamžitě tam vyrazil i s Terrym. Nalezli tam mrtvého Ridleyho, kterého pravděpodobně zastřelila slečna Parvati. Jenže tu tam nikdo nenašel.“
„Utekla?“
„Nevím. Nicméně odtamtud unesli Gordonova syna, no přesněji vnuka Desmonda.“
„Unesli ho? Proboha, to je strašný. Co s ním je?“
„Když se to Colliere dozvěděl, okamžitě zamířil ke Stonering a tam chlapce skutečně našel.“
„Nechcete mi říct, že…“
„Byl naživu. Ležel na oltáři a kousek od něj nalezli toho nového muže – Nicolase.“
„To… to přece není možné. On by… ne, já Nicolase znám, vídáme se vcelku často. On by nic takového neudělal!“
„To máte pravdu. Musel tam být někdo třetí, neboť Colliere tam Nicolase našel omráčeného. Zdá se, že ho někdo udeřil do hlavy.“
„Dobře, ale co tam tak pozdě v noci hledal?“
„Nevím, Colliere mi to neřekl.“
„Tohle všechno víte od Colliera?“
„Něco od něj a něco od pana Spoonera. Ten mi všechno přišel povědět dnes brzy ráno, než odsud odjel. Jednak se mě to týká a pak jsem přece starosta. Všechny zajímá, k čemu došlo, ale policie má teď spoustu důležitějších věcí, než vysvětlovat tu událost.“
„Počkejte… říkal jste Spooner? Conrad Spooner? Na toho si vzpomínám.“
„Vážně? Já jsem se s ním tedy osobně nikdy předtím nesetkal, ale vím, že tu kdysi dělal u policie.“
„Ano, ale v prosinci roku 1993 odešel. Netušíte, co ho přimělo se vrátit?“
„To se budete muset zeptat jinde.“

 

04: 46 – Ipswichská nemocnice

Conrad Spooner si prohrábl své zrzavé vlasy a napil se kávy. Cítil se unavený. Nejprve téměř půldenní cesta na Black Mirror, poté sotva tři hodiny spánku a od té doby je stále na nohou. Potřeboval si zdřímnout, ale na to nebyl čas. Nečekal, že to bude tak zlé. Stál teď na chodbě nemocnice a netrpělivě přešlapoval. Nechtěl si sednout, protože se obával, že hned usne. Na sál, kde právě operovali Samuela Gordona, přišlo nakonec více doktorů, než by si byl pomyslel. Operace probíhala už přes dvě hodiny a Conrad doufal, že ne zbytečně. Neměl Gordony rád, Samuela nevyjímaje, ale jeho svědectví mohlo být pro případ stěžejní a Conrad si uvědomoval, jak by tím Collierovi vytřel zrak, kdyby odhalil vraha takhle rychle po svém příjezdu. Už to, že si ho Colliere vyžádal, mu bylo příjemné, neboť věřil, že se tím jasně prokázala inspektorova neschopnost. Dvojdílné dveře od operačního sálu se konečně otevřely a z nich vyšel asi čtyřicetiletý muž s hnědými vlasy. Měl zpocené čelo, které dávalo tušit, že práce na sále nebyla snadná.
„Jsem od policie,“ řekl Spooner a ukázal doktorovi průkaz.
„Ehh, Erick Newhouse, těší mě,“ řekl chirurg a podal si s Conradem ruku.
„Inspektor Conrad Spooner, ale dost zbytečností. Kdy bude schopen výslechu?“
„Těžko říct. Pacient je stále v hlubokém bezvědomí. Kulka zasáhla játra, ale naštěstí nedošlo k jejich závažnému poškození.“
„Výborně, takže kdy se probere?“
„Ještě jsem neskončil, inspektore. Objevili jsme vznikající nádor na játrech.“
„To je blbý, co?“
„Je, ale mohlo to být i horší, kdyby se to neodhalilo včas. Pana Gordona čekají ještě další operace. Provedeme také spoustu vyšetření, ale tím vás asi nemá cenu zatěžovat.“
„Tak Samuel má rakovinu jater… nevěděl jsem, že tak chlastá.“
„Nemusí to být způsobeno alkoholem. Zatím mám určitý tip, ale teprve testy vzorku jater jasně ukáží, zda mám pravdu, či nikoli. Dle stavu zorniček by se mohlo jednat o Wilsonovu chorobu. Pokud se to potvrdí, bude nutná přísná dieta založená na potravinách obsahujících jen velmi malé množství mědi. Prozatím to ale není nejzávažnější problém. Pacient je jak už jsem řekl v hlubokém bezvědomí, komatu chcete-li. Zatím ani sám nedokážu odhadnout následující postup léčby. Nicméně šance na přežití není zase až tak mizivá, jak by se mohlo zdát. Horší by mohlo být trvalé poškození mozku, které se dá předpokládat.“
„Hmm, vypadá to, že boží mlýny melou sice pomalu, ale přece. No nic, na recepci jsem nechal své číslo mobilu, takže kdyby se cokoli změnilo, volejte především mě, jasné?“ Conrad se s doktorem rozloučil, v automatu si koupil další kávu a po pár minutách již mířil zpátky na Black Mirror, aby se podělil se svými zjištěními s Collierem.


 

04: 02 – Policejní stanice

Na tohle nemám čas, inspektore!“ křičel Nicolas během výslechu na Colliera. „Musím ji najít, chápete?“
„Chápu, ale kde ji chcete hledat?“
„Třeba v domě toho druhého muže. Jak že se jmenuje?“
„Joe a hledal byste zbytečně. Už jsem tam byl a nic. Mimo to je Joeovo auto pryč, takže se zdá, že vaši přítelkyni kamsi odvezl. Po tom vozu samozřejmě pátráme a to nejen my. Vraťme se k té události. Vypověděl jste, že slečna Singh vás požádala, abyste u Stonering strávil noc.“
„Ano a není se čemu divit. Tvrdila, že tam dojde k další vraždě, tak jako před lety.“
„Vy jste však nikoho neviděl. Dostal jste ránu do hlavy, načež vás dotyčný odzbrojil a nechal na oltáři to dítě.“
„To jsem ale nevěděl. Probral jsem se, až když jste přišel. Nestačí to už? Docela rád bych si odpočinul, cítím se hrozně.“
„Hmm, kdybyste si na cokoli vzpomněl, stavte se tu a dejte mi vědět.“
„Spolehněte se, ale slibte mi, že pátrání po Parvati nevzdáte.“
„Máte mé slovo. Když se dozvím něco nového, budete jeden z prvních, komu to řeknu.“ Nicolas odešel ze stanice, stejně jako Colliere, který za sebou budovu zamknul.
„Mohu vědět, co máte v plánu nyní?“ zeptal se Nicolas.
„Ještě musím vyslechnout dost lidí a začnu s Josefem.“
„Tím somrákem? Co by ten mohl vědět?“
„Josef se často pohybuje venku a to i přes noc. Mohl by mít důležité informace, které by snad mohli celou záležitost osvětlit a dovézt nás k Joeovi.“
„Vy víte, kde ten chlap pobývá? Co vím, tak se motá všude možně po panství.“
„To máte pravdu, ale poslední dobou se zdržuje buď tady ve vesnici, nebo v okolí hotelu. Není tajemstvím, že když je zima, přespává ve staré kapličce na hřbitově.
Colliere se vypravil rychlým krokem k hotelu.

Když sem přišel, už z dálky zahlédl, jak ze dveří vychází Parvati. Poznat ji nebylo těžké, neboť její pleť byla jasné poznávací znamení. Udělala však jen pár kroků a padla k zemi.
„Co je vám, slečno?!“ ptal se Colliere a pospíchal k ní. Měla stále otevřené oči, ale musela se hodně přemáhat, aby je nezavřela.
„Moje… hlava…“ řekla a držela se za krvavý šrám.
„Jen klid. Budete mít možná otřes mozku. Nehýbejte se a hlavně mi tu neomdlévejte. Zatraceně!“ Parvati se do úst vehnal obsah žaludku. Naklonila se a vyzvracela. Nebylo to příjemné, nicméně jí to pomohlo neusnout. „Josefe!“ křičel Colliere ve snaze sehnat pomoc. „Haló, je tu někdo?! Josefe! Mám tu zraněnou ženu!“ Nikdo se však neozval a Collierovi nezbývalo, než sehnat pomoc jinde. Potřeboval se vrátit do vesnice a zavolat záchranku. To teoreticky mohl udělat i odsud, ale to by si nesměl Murray nechat odpojit telefon. „Vydržte tady a hlavně - snažte se zůstat při vědomí. Musíte to zvládnout, Parvati.“ Colliere se déle nezdržoval a pospíchal k Willow Creek.

 

05: 09 – Ipswichská nemocnice

Erick po zdlouhavé operaci Samuela Gordona konečně přišel na lékařský pokoj, kde usedl na nepohodlnou bílou pohovku. Byl vyčerpaný, ale vědomí, že udělal vše, co bylo v jeho silách ho hřálo u srdce. Přesto, že byl zkušeným chirurgem, si nikdy nedokázal zvyknout na smrt, obzvláště když přišla přímo na operačním sále pod jeho rukama. Takové momenty pro něj bývaly vždycky strašně těžké, a když takhle skončila jeho žena, opět propadl na dlouhé měsíce alkoholu. Zprvu se to snažil tajit, ale když se to provalilo, dostal okamžitou výpověď. Nikdo přece nestojí o lékaře, který operuje s alkoholem v krvi. Měl štěstí, že se mu s tím podařilo přestat, ale i tak – nebyl schopen zůstat v Biddefordu. Musel pryč a to daleko. Tady v Anglii v malé Ipswichské nemocnici přeci jen sehnal práci a byl za to rád. Sice neměl dnes přes den službu, ale byl rozhodnut zde zůstat a sledovat stav pacienta. Noční služba se pomalu chýlila ke konci a Erick si potřeboval pořádně odpočinout. Do pokoje bez zaklepání vtrhnul jiný doktor.
„Máme příjem a opět z Black Mirror.“
„Sakra. Tam bych teda nechtěl bydlet. Raději připravte operační sál.“ Erick pospíchal rovnou na lékařské oddělení, kde již na lůžku ležela Parvati. Sanitář, který ji přivezl, okamžitě hlásil stav: „Parvati Singh, dle průkazu ročník 1971. Cizinka, Namibijské státní občanství. Má pohmožděný hrudník a oblast břicha, rána na hlavě způsobená neznámým předmětem patrně přivodila otřes mozku. Zvracela, stěžuje si na silnou bolest hlavy a během převozu upadla do bezvědomí, které trvalo zhruba dvě minuty.“ Erick už během vysvětlování sanitáře ověřil Parvatino vnímání, zorničky, tep a následně prohmatal hrudník. Obrátil se ke zdravotní sestře.
„Provedeme rentgen hlavy, hrudního koše a páteře. Jo a dejte vědět tomu arogantnímu poldovi. Asi ho to bude zajímat.“

 

05: 38 – Ipswichská nemocnice      

Conrad se do nemocnice vrátil ani ne hodinu poté, co odsud odjel. Už když pár kilometrů před Black Mirror míjel sanitku, mu došlo, že to asi může rovnou otočit a jet zpět. To se potvrdilo, když mu krátce poté zavolal Colliere a později i recepční nemocnice. U hlavní sestry snadno zjistil, koho přivezli a kde momentálně leží, takže okamžitě pokračoval k pokojům pacientů. Odsud právě vycházel Erick.
„Dlouho jsme se neviděli, co?“ řekl Conrad a zašklebil se. „Tak, co se stalo?“
„Slečna Parvati Singh je teď na pokoji. Je mimo ohrožení života a má otřes mozku, nicméně je při vědomí, takže s ní můžete mluvit. Mějte ale ohledy na její zdravotní stav.“
„Jasně. Jak dlouho tu bude?“
„Necháme si ji na pozorování tak dva - tři dny.“
„Jestli je to kočka, budu ji pozorovat s vámi.“ Conrad vešel do pokoje, kde byla dvě obsazená lůžka. Na jednom ležela Parvati a to druhé patřilo muži se zlomenou nohou, který si právě balil své věci a chystal se opustit nemocnici. „Vy,“ řekl Conrad a ukázal na muže, „zmizte odsud a to hned.“
„Prosím?“ podivil se muž.
Conrad vytáhl svůj průkaz a řekl: „Policie. Vedu vyšetřování a tuhle… ženu musím vyslechnout, jenže vy mi tu překážíte. Mám nahlásit, že jste mi bránil vyšetřovat?“
„Co? Ne, to ne, ale snad si můžu sbalit a…“
„Sbalíte si potom. Zmizte, kšá!“ Muž se urychleně začal zvedat, opřel se o berle a odešel z pokoje.
„Mám rád soukromí…“ Spooner si usedl na židli hned vedle Parvatiny postele. „Takže, prý se jmenujete Parvati Singh.“
„Ano, jak je Samuelovi? Ten doktor mi nechtěl nic konkrétního sdělit. Prý proto, že nejsem jeho příbuzná.“
„Myslím, že ještě žije. Tak vaše první a poslední otázka byla zodpovězena a teď se ptám já.“
„Dobře, ale neměl by tu být inspektor Colliere?“
„Už mi o vás už něco řekl. Dá se říct, že jsem s případem dokonale obeznámen. Hmm, prý jste Gordonova osobní stráž a jste pořádně udělaná.“
„No… ano, ale to asi není to, co vás zajímá.“
„Máte pravdu, na rande vás můžu pozvat později. Takže k čemu tu noc došlo?“
„Abych byla upřímná, dělá mi trochu problém si vzpomenout. Ehm, hlídala jsem přes noc a pak na balkon vlezli dva ozbrojení muži. Jednoho jsem zabila – to byl jistý Ridley a druhý mě několikrát střelil, ale všechno zachránila vesta. Ech… ta vesta…“
„Tu jsme zatím nenašli, ale na balkoně jsme nalezli pistoli, ze které se střílelo - vaši pistoli, předpokládám.“
„Ano, tu jsem upustila, když po mě střílel. Vinou těch střel jsem spadla z balkonu a pak když jsem se probrala, mě ten zmetek omráčil. Vzbudila jsem se později, ehh nevím po jak dlouhé době, a to mě mučil. Musel mi svléknout vestu, takže ano – určitě bude v tom domě. Joe mě taky praštil do hlavy zbytkem kladiva, ale já jsem utekla a utloukla ho. Zkolabovala jsem a… nevím co bylo dál.
„Utloukla?! No proč to neřeknete hned? Joe je mrtvý… No super. Případ je vyřešen, ale na to rande se tu ještě zdržím.“
„Joe není ten vrah! Řekl mi to. Je v tom zapletený někdo další.“
„A do háje! Já věděl, že to zní moc dobře na to, aby to byla pravda. Proč prostě jednou nemůžu mít kliku? Ale jste si tím jistá? Třeba se vám jen zdálo, že to řekl nebo jste ho blbě pochopila.“
„Jsem si tím jistá. Tohle bych si nevymyslela.“
„Naznačil vám, kdo tedy vraždil?“
„Ne. Ale mohl by to být někdo z té jejich bandy. Samuel sice tvrdil, že na Black Mirror žijí jen dva z nich, ale mohl se plést.“
„O jaké bandě to mluvíte?“
„Dřív je vedl nějaký Matt, ale toho zabila Kasumi Sato.“
„Jo tihle… Zjistím, o nich co se dá. Vraťme se ale k vám. Víte o tom, že vás můžeme obvinit z vraždy?“
„Eh, ale to bylo v sebeobraně.“
„Vypadá to tak ale stejně… kdyby byl někdo fakt hajzl, tak vás vezme do vazby, dokud se neprošetří, jak to vlastně bylo. Máte ale štěstí, protože já hajzl nejsem. Toho si važte. Zaměřme se na tu Kasumi. Už jsem o ní něco zaslechl – prý Samuelova holka. Je to ale docela zvláštní, že? Adrian si nabere kurvu a jeho fotřík jakbysmet.“
„Kasumi myslím není prostitutka.“
„No, zadarmo mu to asi nedělá, že? Teda pokud není nekrofil. I když otázkou je, jestli sex se zombií je nekrofilie.“
„Máte příšerné způsoby a pak vůbec vám nerozumím. Raději mi povězte, co Samuel a ostatní. Jestli si dobře vzpomínám… slyšela jsem v noci pláč, než mě omráčili.“
„Jo… ale neboj, holka – všechno je v pohodě. Jedinej, kdo je na tom zle, je Samuel a pro toho snad plakat nebudeš, ne?“
„A co Nicolas?“
„Nicolas? Neznám žádnýho Nicolase. Podívej, sem do nemocnice jsem jel krátce poté, co Samuela odvezli. Na Black Mirror jsem pobyl jen pár hodin a během nich jsem buď spal nebo se seznamoval s případem.“
„Doufám, že je v pořádku.“

 

04: 41 – Nicolasův dům

Nicolas s pistolí v jedné a diktafonem v druhé ruce ulehal ke spánku. Jeho ‚noční můra‘ ho děsila a on byl rozhodnut s tím vším dnes skoncovat. Nepatřil k těm, kteří před problémem utečou a tak si ani na moment nepřipouštěl, že by se přestěhoval. V hlavě mu stále zněla slova Stocka – jsi jen pozorovatel, ale tvůj dotek vdechuje život i smrt.

První, co po probuzení zjistil, bylo to, že u sebe nemá ani zbraň a ani diktafon, díky kterému chtěl dokázat, že se mu to jen nezdá. Opět ležel na podlaze a opět na stěně pokoje visel kalendář z roku 1945. Znovu slyšel hádku Johana a Saskie, ale tentokrát tomu nevěnoval přílišnou pozornost. Otevřel okno a protáhl se jím ven. Využil starého okapu, po kterém slezl před dům. Ukryl se za domem a zpoza rohu sledoval dění u hlavních dveří. Očekával, že každou chvíli vyjde Johan, aby doprovodil svoji dceru k bunkru. Nahoře v patře se zabouchlo okno, které Nicolas otevřel. Bylo mu jasné, že to Saskia. Kdyby za sebou okno zavřel jistě by se nic nestalo. Uvědomil si, že právě porušil chod věcí, které se před lety skutečně udály, ale doufal, že nijak významně. Když minule Saskiu zabil, tak to významné bylo, čemuž se nemohl divit. S napětím očekával, že se vše zase rozplyne a on se probudí, ale nedošlo k tomu. Oddechl si a dál vyčkával. Ze vstupních dveří skutečně vyšel Johan a za ním jeho dcera.
„Snad nikoho nepotkáme,“ řekl Johan, „ale kdyby ano, tak raději mlč, nechej mluvit mě.“
„Spolehni se, otče.“

Nicolas zpovzdálí sledoval oba lidi a snažil se je ani na okamžik nespustit z očí. Jakmile dorazili na cestu vedoucí od Willow Creek, pokračovali po ní na sever směrem k zámku. Následně zabočili vlevo k Warmhill a právě tady potkali asi čtyřicetiletého muže s hustými černými vlasy, které měl sčesané dozadu.
„Á dobrý večer, profesore,“ řekl muž a podal si s Johanem ruku.
„Rád vás vidím, Williame, ale co tu děláte tak pozdě večer?“
„Byl jsem v kostele. Tak jako obvykle.“
„Tam vlastně také míříme. Já a tady moje dcera.“
„Ah, ano. Omlouvám se slečno, že jsem se vám nepředstavil. William Gordon, pán zámku Black Mirror." Saskia však neřekla ani slovo.
„Odpusťte jí to, pane Williame. Je dost plachá,“ pokusil se o vysvětlení Johan. 
„Chápu, nic se neděje. Tak si říkám – nechcete návštěvu u otce Fredericka na chvíli odložit a dát si se mnou sklenku nebo dvě? Mám co oslavovat, víte? Můj syn získal před pár dny doktorát z medicíny a já to ještě ani nezapil.“
„Já… no… šel bych, ale moje dcera… snad aby raději počkala doma.“
„Ale ne, to určitě nebude nutné. Na zámku ji rádi přivítáme a pohostíme stejně jako vás.“
„Asi ne, nezlobte se pane Williame, ale musím to vaše pozvání odmítnout.“
„Vskutku ? No… co naplat, ale až budete chtít, tak se určitě zastavte. I můj Robert vás rád uvidí, i když je pravda, že má teď plnou hlavu té milé dívky, Sofie,  ze sousedního panství. Snad mu nezamotá hlavu natolik, aby se přestal medicíně věnovat. Povím vám, že jsem opravdu pyšný, že mám syna jako je Robert. Vědomí, že bude pomáhat nemocným a zachraňovat životy by hřálo u srdce každého otce, mě nevyjímaje. No nic, nebudu zdržovat. Na viděnou, profesore.“ William odešel k zámku a Johan i se svojí dcerou pokračoval po pěšině k Warmhill. Jakmile dorazili k říčce, zamířili do lesů. Nicolase to překvapilo, neboť panství znal vcelku dobře a tak věděl, že tudy se k bunkru rozhodně nejde.

Netrvalo dlouho a stanuli před velkou vodní plochou. Tohle bylo jezero Black Lake, což Nicolas věděl a rovněž věděl, že o tomto místě se vyprávějí mnohé legendy, jimž ovšem nepřisuzoval žádnou váhu. Od jezera táhl nepříjemný chlad.
„Tak kde to je?“ ptala se Saskia. Přistoupila k dřevěnému molu a hleděla do dálky. Johan mlčel. „Co tu děláme? Tady přece žádný bunkr není.“ Johan vytasil pistoli a namířil ji na svoji dceru. Ta vytřeštila oči.
„Běž dál, až na konec mola!“ řekl Johan.
Saskia nechápala, co se to děje. „Snad mě nechceš… Vlastní dceru… Otče!“ Saskia byla vyděšená, tak jako ještě nikdy. Johanovi se třásla ruka a viditelně si nebyl jistý tím, co se chystá udělat. Nicolas stál hned u mola a sledoval celé dění. Samozřejmě mu problesklo hlavou, že by mohl incidentu zabránit a na chvíli zauvažoval, zdali to není právě to, co po něm Johan chtěl, ale když se nad tím zamyslel, zavrhl to. Běh událostí, které se staly, přece změnit nemůže, tak k čemu by to bylo dobré? Saskia už stála na samém okraji mola a Johan se k ní přibližoval.
„Nemůžu ti dovolit, abys mi zkazila život,“ řekl Johan. „Měla jsi odejít nebo ještě lépe – vůbec mě nenavštívit. Odpusť mi to.“ Zazněl výstřel a Saskie z rány na prsou začala prýštit krev.  Zapotácela se a s řevem spadla do jezera. Johan se shýbnul a hleděl dolů do vody. Chtěl mít jistotu, že je jeho dcera po smrti. Voda byla klidná a tichá. Po Saskie tu nezůstalo ani stopy. Nicolas ze břehu bedlivě sledoval celou událost a přemýšlel, co asi bude následovat. Tušil, že se každou chvíli probudí a bude muset napravit Johanův ohavný čin, aby jeho duše došla pokoje. Zatím se však stále nic nedělo. Johan klečel na molu a vypadalo to, že se snaží vzpamatovat po tom všem. Během pár sekund se však stalo něco děsivého. Z temných vod v rychlosti vystoupily dvě paže, které chytily překvapeného Johana a stáhli ho do hlubin. Nicolas z dálky nedokázal rozpoznat, co se přesně stalo, ale neměl už ani čas přijít k molu blíže, neboť se kolem něj opět zjevila hustá mlha. Probudil se a snažil se srovnat si myšlenky. Nakonec dospěl k rozhodnutí najít někoho, kdo mu o podivném jezeře řekne víc.

 

06:36 – Farnost Warmhill

Otec Furas si právě vařil čaj ke snídani. Očekával, že každou chvíli přijde z vesnice Mark, aby mu přinesl dnešní noviny. Ze Zakova úmrtí byl stále přešlý a vinil sám sebe, neboť kdyby se tu noc nedomáhal pomoci, patrně by konstábl nezaplatil životem. Konečně někdo zabouchal na dveře a Furas šel otevřít. Před domem však nestál hrobník Mark, ale Pietro Antolini.
„To je milé překvapení…“ řekl Furas.
„Dobré ráno, faráři,“ pozdravil Pietro.
„Dobré i vám. Čemu vděčím za vaši návštěvu? Je to již dlouho, co jsem vás viděl naposledy.“
„Zajímalo by mě, co je tu nového. Abych to upřesnil – jak to vypadá na zámku? Drží se tam smutek?“
„Ehm, nevím, proč by měl… Snad kvůli té dívce.“
„Tak přece. Kasumi je po smrti… zajímavé a… vítané.“
„O Kasumi nic nevím. Já mluvil o Sheile Croftové, o sirotkovi, kterého si Samuel Gordon vzal pod ochranná křídla. Bohužel včera tragicky zemřela.“
„Aha… takže Kasumi je stále v pořádku…“
„O Kasumi nemám žádné zprávy, jak už jsem řekl.“
„Hmm, kde bych tu nalezl Nicolase Krügera?“
„Pokud vím, tak se nastěhoval do toho starého domu v lesích. Je to nedaleko bažin. Půjdete cestou k zámku, ale na křižovatce zahnete k vesnici. Na druhé křižovatce se dáte vlevo a po pár set metrech narazíte na cestu vedoucí do lesa, která vás zavede až k onomu domu.“
„Dobře, díky otče.“ Pietro vyrazil po cestě dle farářových rad. Neušel však ani půl kilometru, když před sebou zahlédl Nicolase.
„Á, vás zrovna hledám,“ řekl Pietro.
„Mě?“ podivil se Nicolas. „Známe se snad?“
„Alice vám o mě určitě něco pověděla, ne snad? Jsem Pietro Antolini.“
„Aha, předpokládám, že vás sem poslala.“
„Jsem tu na vlastní pěst. Můžeme si promluvit někde v klidu? U vás doma, například?“
„Proč ne, ale nepočkalo by to až si něco vyřídím s místním farářem? Ušetřilo by mi to čas a cestu.“ „Také mám naspěch… hmm, co takhle zajít do bunkru? Tam budeme zcela jistě o samotě a od Warmhill je to jen kousek cesty.“
„Fajn, tak jdeme.“

 

06:02 – Ipswichská nemocnice

Edward mířil k Parvatině pokoji. Především chtěl vidět Samuela, ale za tím ho ani nepustili. Ležel na jednotce intenzivní péče a byl neustále pod dozorem. Edward byl rád, že mu alespoň hlavní sestra podala stručnou verzi toho, co Samuelovi je. Na chodbách nemocnice se pohyboval značný počet lékařů a Edwardovi bylo jasné, že mnoho z nich tu je především kvůli Samuelovi. Jeho stav byl velice vážný, což Edwardovi jen přidělávalo další starosti. Doufal, že se tu o něj doktoři dokážou postarat a že ho uzdraví. Otevřel dveře do pokoje, kde k nelibosti zahlédl Spoonera. Věděl, že se vrátil na panství, ostatně v noci ho potkal na zámku, nicméně to, že se s ním znovu setká ho vůbec netěšilo. Spooner právě hovořil s Parvati a nezdálo se, že to má jakoukoli souvislost s případem.
„Takže ty máš ráda pomerančový čaj… to je zajímavé – i já ho mám v oblibě.“
„Skutečně? To je sice hezké, ale já už bych si vážně ráda odpočinula… hmm, co takhle kdybyste se zastavil později, ano?“
„Velice rád. Tak já už tedy zase půjdu honit zločince. Na viděnou.“ Conrad zamířil ke dveřím, kde narazil na Edwarda. „Ale, ale,“ řekl s neskrývaným posměchem, „velký Don Juan osobně.“ Edward jen nechápavě zakroutil hlavou. „Ty už si nevzpomínáš, co jsi plácal, když ses probíral z bezvědomí, co? 'Já tě ochráním Denise, já jim tě nedám, budeme šťastní…' Ha ha ha, škoda, žes ji nechal umřít. Mohl bych ti ji zase přebrat.“ Conrad konečně odešel a Edward za ním prásknul dveřmi. Vůbec si nevybavoval, že něco takového říkal, ale možné to bylo.
„Vy jste ztratil ženu?“ zeptala se Parvati. Edward se posadil na židli.
„Snoubenku, ale to už je za mnou. Snažím se na ni zapomenout.“
„Vaší ztráty je mi líto.“
„Děkuji. Před tím mužem, co tu byl, bych vás ale měl varovat. Před lety jsme se s Denise zasnoubili a plánovali svatbu. On mi ji přebral, ale upřímně – vina byla i na její straně. Ať tak nebo tak – poté ji opustil kvůli kariéře. Samozřejmě vám do toho nemůžu mluvit, ale zvažte, jestli má cenu si s ním něco začínat.“
„Ech, ale to ne – já o něj vůbec nestojím. Už mě ty jeho řeči lezly krkem, jenomže když mu nebudu po vůli, patrně půjdu do vazby. Povězte mi, Edwarde, víte něco nového o Samuelovi?“
„Bohužel je vše stále při starém – je v komatu a doktoři řeší, co dál. Je to hrozná tragédie. Sešlo se toho tolik… rakovina, podezření na Wilsonovu nemoc, střela do jater a ještě ten úraz hlavy… Jestli se z toho všeho dostane bez následků, bude to zázrak. A co vy, jak je vám?“
„Jsem relativně v pořádku, ale doktoři si mě tu chtějí nechat ještě pár dnů. Jakmile se na to ale budu cítit, podepíšu revers a jdu zpátky na Black Mirror. Tam budu užitečnější. Slyšela jsem, že Desmond je díkybohu v pořádku…“
„Ano, to je. Zdá se, že vrah neměl dost času to dokončit. Colliere také říkal, že u Stonering nalezl vašeho přítele. Prý je v pořádku, ale dostal ránu do hlavy, podobně jako já.“
„Jsem ráda, že mu nic vážného není, ale cítím vinu za to, co se mu stalo. Neměla jsem ho tam posílat…“
„Je pochopitelné, že jste od něj chtěla pomoc. Bojím se ale, co bude dál. Mám strach o pana Samuela, o Desmonda, o vás…“
„O mě?“
„Ano, záleží mi na vás. Jste dobrý člověk a je dost možné, že bez vás bychom dopadli mnohem hůř. Dejte na sebe příště pozor, Parvati.“
„Budu se snažit. Jen… škoda, že jsem nedokázala zabít i toho druhého. Samuel by mohl…“
„Nevyčítejte si to! Vaše vina to není. Hmm, myslím, že by bylo nanejvýše vhodné kontaktovat paní Kasumi.“
„Vy na ni máte kontakt?! Víte, kde bydlí? Máte telefonní číslo?“
„Bohužel ne. Ale vím, že by to měla vědět. Rozhodl jsem se nahlédnout do pánových osobních věcí a snad něco najdu. Vím, že je to ohavné, ale Kasumi přece musí vědět, co se děje s jejím milencem. Je mi jasné, že ať už je paní Kasumi kdekoliv, ať už dělá cokoliv, tak se sem okamžitě vrátí. Tohle nemůže nechat chladným ani ji.“ Parvati zpozorněla a pootevřela ústa. Právě jí myslí proběhla hrozivá věc.              

 

07:21 - Bunkr

Tak o čem jste chtěl mluvit?“ ptal se Nicolas Pietra, jakmile přišli na bývalé shromaždiště Řádu – rozpadlého spolku jehož cílem bylo odvrátit hrozbu kletby Gordonů.
„Už jste tu pár dnů a za tu dobu byste měl vědět, kde Kasumi je, nebo snad ne?“ zeptal se Pietro.
„Není to tak snadné. Tvrdí se, že odjela do Japonska, ostatně dalo se to čekat – Alice jste prý sdělil, že Kasumi má pletky s Yakuzou, ale nic víc o ní nevím. Prozatím.“
„Už jste podnikl nějaké kroky, nebo jen čekáte, co se bude dít?“
„Věci jsou v pohybu. Řádí tu vrah, který nám hraje do karet, takže buďte v klidu. Samuel je momentálně v nemocnici a jeho šance na přežití jsou mizivé, řekl bych.“
„Skutečně? To zní fantasticky. Vlastně lépe, než bych čekal. Teď ještě vyřešit Kasumi a máme to v kapse.“
„Máme? Vám Alice také přislíbila odměnu? Za co?“
„V mém případě je to osobní záležitost, stejně jako v případě Alice. Jednoduše msta. Nicméně když se situace vyvíjí tak skvěle, celé panství bude brzy bez majitelů. Je mi jasné, že pokud Samuel sepsal závěť, a to on pravděpodobně učinil, tak to bude Kasumi, komu všechno připadne.“ „Počkat, počkat – jestli ji chcete zmanipulovat a získat na svoji stranu, tak už je pozdě! Dohoda je jasná – pět milionů dolarů za to, že Kasumi zabiju. Buď já anebo moje společnice. Nemůžete nás vyšachovat!“
„Neměl jsem to v plánu, ale něco na tom je. Když Kasumi přežije a připadne jí Black Mirror, určitě o to nebude jevit zájem. Ona není typ člověka schopný spravovat panství, navíc bez muže, kterého milovala. Hmm, učiním jí nabídku, kterou nebude moci odmítnout a Black Mirror bude moje.“
„To ne!“ vykřikl Nicolas. „Já pracuji pro paní McCallovou a ona chce Kasumi mrtvou!“
„Počítám, že Alice o panství také projeví zájem, jenže jí bude jedno, jestli ho odkoupí od Kasumi za pakatel nebo od státu čí církve za nehoráznou sumu.“
„Můžete Aliciinu nabídku převýšit?“
„Kéž by. Rodina Antoliniů nemá takový kapitál jako Alice a pět milionů dolarů… kdepak, pane Nicolasi – já vaše služby vlastně ani nepotřebuji.“
„Zapomínáte na pár věcí – co když Kasumi nedorazí ani na Samuelův pohřeb a co když žádná závěť není? Jediný Samuelův příbuzný je jeho syn Desmond.“
„Respektive vnuk. Ano… to by byl problém, jenže já nemám co ztratit. Buď Kasumi přijede anebo ne. Pokud ne, budete muset už konečně zjistit, kde je. Odteď jedeme oba za sebe, pane Nicolasi. Možná Kasumi zabijete a Alice bude mít to, co chce a možná taky ne. Nicméně všimněte si, že já se s vámi do křížku nepouštím. Nejsme partneři, ale ani protivníci.“
„To si myslíte? Chcete Kasumi na svoji stranu a pak ji pošlete proti mně. Víte o mě a Parvati dostatek informací. Znáte naše i Aliciiny záměry a až s nimi seznámíte Kasumi… ona je silný soupeř a nedovolím, abyste jí poskytnul taková esa.“ Nicolas vytasil k Pietrovu zděšení pistoli. Pietro se ani nehnul a pomalu zvednul ruce do výše. Na jeho tváři však brzy zavládl klid.
„Když mě zabijete, jen si pod sebou podkopnete židli. Nezapomeňte, že Alice vás najala na zabití ženy, která usmrtila jejího muže. Vážně myslíte, že tahle vražda nevyplave na povrch a že se Alice nedozví, kdo držel zbraň? Moc bych se nedivil, kdyby i na vaši hlavu byla brzy vypsána tučná odměna a kdoví, možná to bude právě vaše společnice, kdo vás bude mít v zaměřovači.“
„Ty parchante! Kde mám záruku, že když tu pistoli sklopím, nepoběžíš hned za Alice a všechno jí nevyžvaníš?“
„Tu záruku nemáte, to je pravda, ale já nejsem taková svině. Mám návrh – já od Kasumi odkoupím Black Mirror a vy ji poté zabijete. Oba budeme spokojeni. Prostě se nebudeme navzájem plést do cesty.“
„A jak dlouho to může trvat, co? Prodej zámku nebude záležitost pár hodin. Kasumi bude truchlit pro svého muže a v tu dobu vám těžko podepíše kupní smlouvu. Mimo to, mám už tak dost horkou půdu pod nohama a čekat rozhodně nemíním.“ Nicolas si chvíli pohrával s myšlenkou Pietra zastřelit, ale nakonec sklopil zbraň. „Fajn, tak fajn. Podívejte, mám teď naspěch. Za pár minut mám důležitou schůzku u Black Lake. Můj kontakt mi snad sdělí víc o Kasumi.“
„Skutečně? Tak to by bylo dobré, abychom tam byli oba.“
„Přesně to jsem vám chtěl navrhnout.“

 

06:32 – Ipswichská nemocnice

Conrad vcházel do Parvatina pokoje. Parvati už byla na nohou a oblečená do vojenského oděvu ve kterém ji sem přivezli.
„Musíte mě hned zavést na Black Mirror,“ řekla Parvati.
„Mám takový pocit, že je to zhola nemožné. Sám bych se tam rád vrátil, ale nejprve mi to překazíš ty a pak ten trouba. O co tu vlastně jde a proč tě na panství nemůže odvézt Edward? Kde vlastně je?“  
„Dal vám přes hlavní sestru vědět a pak jsem ho poslala co nejrychleji na zámek. Vy mě dovezete do Willow Creek a hlavně mi dáte mé zbraně. Zabavili jste je, že ano?“
„Praštila ses do hlavy. Máš otřes mozku. Plácáš s prominutím nesmysly.“ Parvati jemně chytila inspektora za ruku.
„Conrade…“ řekla a políbila ho na tvář, „musíš mě pomoct. Potřebuju, abys mi důvěřoval. Prosím tě o to!“
„Promiň kotě, ale nemůžu ti dát do ruky bouchačku. Ani za zlatý prase.“
„Ani za mé tělo? Bude jen tvoje. Na jednu noc…“
„Ehm, tak pojď - jedeme na Black Mirror.“

 

08:13 – Black Lake

Nicolas dovedl Pietra až k břehům Black Lake. Pietro, který zde nikdy nebyl, si však jezero nepotřeboval nikterak prohlížet. Spíše ho zajímalo, kde že je Nicolasův kontakt. Nicolas se rozhlédl okolo a zkontroloval čas na hodinkách. Bylo čtvrt na devět.
„Ještě má čas. Dorazí až za patnáct minut.“
„A kdo to vlastně je?“ ptal se Pietro.
„Uvidíte sám.“
„Jste tajemný… možná až moc. Proč mám pocit, že si ze mě děláte legraci?“ Nicolas vykročil na molo a bedlivě sledoval hladinu jezera.
„Víte, co se o tomhle místě povídá?“ zeptal se Nicolas. Pietro přistoupil k němu.
„Ať už se povídá cokoli, trochu pravdy na tom bude. Asi už to víte, ale na Black Mirror se dějí zatraceně podivné věci.“
„Tady na tomhle místě se utopil přírodovědec, který tu kdysi žil. Říká se, že když je člověk pozorný, má šanci zahlédnout v hlubině jeho tvář. Dnes je téměř bezvětří a voda není zčeřená. Sice je nezvykle tmavá, ale to je zřejmě běžné. Pojďte se podívat.“
„Nemám sebemenší chuť to udělat. Vy jste se snad zbláznil!“
„Myslíte, Pietro?“ Nicolas se otočil na Pietra a vytasil pistoli.
„Cože?! Copak vám mám zopakovat, co se stane, když mě zastřelíte? Myslel jsem, že jste zmoudřel!“
„Zmoudřel, to ano. Nezabiju vás já ale jezero. Vzhledem k tomu, co se o jezeře povídá, to bude vypadat, že jsem naprosto bez viny.“ Pietrův už takhle dost vážný výraz ještě zvážněl, když zahlédl jak na okraj mola kousek od místa, kde stál Nicolas, tiše dopadla zdeformovaná ruka jakéhosi tvora. Kůže na ruce byla mírně nazelenalá a pokrytá mnohými hnědými skvrnami. Poté se zcela neslyšně vynořila z vody hlava. Skelné prázdné oči, mrtvolný výraz, vlasy pokryté řasami a slepené vodou, spousta bahna pokrývající tvář – to byl umrlec, jež se pomalu sápal z vody ven. Pietro z něj nedokázal spustit zrak a to Nicolase zarazilo. Ohlédl se za sebe a v tu chvíli ho netvor chytil za kotník a strhnul směrem k sobě. Nicolas spadl na záda a pistole mu vypadla z ruky. K zděšení obou mužů otevřel netvor ústa a promluvil hrubým chraplavým hlasem.
„Opravdu sis myslel, že svého činu lituji? Ty hlupáku – zničil jsi moji sbírku… za to já zničím tebe.“ Zatímco Pietro zíral na netvora a nedokázal se hnout z místa, Nicolas bojoval o holý život. Netvor ho stahoval blíž a blíž k vodě. Nicolas se napřáhnul volnou nohou a kopnul nemrtvého do hlavy. Ten zaskučel a Nicolas tak poznal, že cítí bolest. Kopnul tvora znovu a znovu, dokud jeho sevření neochablo. Nicolas se natáhl pro pistoli, ale jakmile na ni dosáhl, Pietro mu přišlápl ruku. Nicolas vykřikl bolestí a druhou rukou se ohnal po Pietrovi. Chytil ho za nohavici a škubnul s ním. Pietro neudržel rovnováhu a zřítil se tak nešikovně, že spadl z mola. Urychleně se ho chytil a snažil se vytáhnout ale pocítil, jak se mu cosi obmotává kolem nohou. Nicolas popadl pistoli a namířil na Johana. Vystřelil a to přímo do umrlcovy hlavy. Nemrtvý Johan sebou škubnul a spadnul pod hladinu. To už se Nicolas stavěl na nohy a zjišťoval, jak si vede Pietro. Ten se stále vší silou držel dřevěných prken mola, ale viditelně slábnul. Tělem mu prostupovala šílená bolest a tak řval z plných plic.
„Nicolasi, pomozte mi!“ vykřikl zoufalý Pietro, ale Nicolas nic takového neměl v plánu. Jezero ho děsilo a on by nejraději okamžitě odešel, ale potřeboval se ujistit, že Pietro zemře. Z pod hladiny se ozval mlaskavý zvuk a následovalo trhnutí, po kterém si Pietro najednou připadal mnohem volnější a měl pocit, že to zvládne, že se dostane na molo. Přitáhl se jak jen to šlo a chtěl se nohou opřít o dřevěný špalek držící molo, jenomže to nešlo. Vůbec neměl v nohách cit. Otočil se za sebe, aby zjistil, co se děje a strnul hrůzou – žádné nohy už neměl, pouze pahýly, ze kterých crčela krev.
Nicolas pouze dupnul na Pietrovu ruku a poté sledoval, jak se Pietro odevzdaně pustil a nechal zbytek svého těla spadnout pod hladinu. Nicolas byl z toho, co tady viděl rozrušený a ne málo. Duchové a podivné sny – to ještě překonal, ale zombie vylézající z jezera?! Urychleně odsud odešel a doufal, že se sem už nevrátí. Měl Black Mirror už po krk a počítal s tím, že odsud co nejdříve zmizí. Doufal, že se mu podařilo Stocka opravdu zabít a že už bude mít klidné noci, ale přesto počítal s tím, že se v domě moc dlouho nezdrží. Vzhledem k tomu, že se událost se sběratelem motýlů vyjasnila, nepotřeboval už navštívit faráře, aby se ho na jezero vyptával a tak zamířil rychlým krokem domů.

 

07: 42 - Policejní stanice

Na policejní stanici ve Willow Creek bylo rušno. Když Conrad přivezl Parvati, chtěl jí dát požadované zbraně, ale Colliere byl jednoznačně proti.
„O čem to mluvíš?“ křičel rozčílený Colliere na Spoonera.
„Je to jednoduchý – Parvati chce svoji brokovnici a hodinu na to, aby vytáhla z Krügera informace a zpacifikovala ho.“
„Přesně tak, inspektore,“ řekla Parvati. „Můj expřítel je ten vrah.“
„To je nesmysl. Jak jste na to vůbec přišla?“
„Je to prosté – opustila jsem Nicolase a spřátelila se se Samuelem Gordonem. Nicolas žárlil a nedokázal si připustit, že mě ztratil. Spáchal ty vraždy, aby Samuelovi ublížil a dnes v noci ho málem zabil.“
„Před pár hodinami jste ležela v bezvědomí. Stále tvrdíte, že vám není dobře. Můžete mít třeba halucinace.“
„Colliere!“ vykřikla Parvati. „V tom starém domě jistě najdete důkazy. Najdete tam zbraně, ze kterých se střílelo, to černé oblečení, možná nějaké dokumenty o kletbě,… Jediné, co chci je hodina, jedna jediná hodina na to, abych s Nicolasem promluvila. Je to tak moc za to, že jsem vám pomohla odhalit vraha?“
„Kde berete tu jistotu, že je to vrah a krom toho, já rozhodně nestojím o to, abyste ho zastřelila.“
„Neřekla jsem, že to udělám. Musím mít ale pojistku, abych ho mohla vyslechnout a on se mě nepokusil zabít. Brokovnice je slušná pojistka.“
„Hmm, je tu jen vaše pistole, brokovnice ne. Vrah nebo tedy váš expřítel ji musel odnést.“
„No… pořád lepší než nic. Takže, dáte mi ji?“
„Tak dobrá. Ale riskujete život.“
„Riskuju mnohem víc…“ Colliere, ač nerad otevřel plechovou skříň a vytáhl odsud Parvatinu pistoli. Parvati si ji vzala a odešla ze stanice. Conrad šel s ní.
„Budu mít průser, jestli tě zabije,“ řekl Conrad.
„Nezabije. Udivuje mě, proč mi pomáháte. To mi vážně tak věříte? Protože nemyslím, že jsem vás obměkčila svoji nabídkou.“
„I ta hrála svoji roli, ale jestli nekecáš a tvůj kámoš je ten, kdo tu vraždil a pokusil se tě zabít… je mi jasné, že z toho domu živý nevyjde a já mám rád, když si zločinci zaslouží, co jim patří. Víš, zákony a spravedlnost obvykle nejdou ruku v ruce.“
„Chápu. Udělám to, co byste chtěl udělat sám, ale vaše práce to nedovoluje – budete mít čisté ruce i svědomí… Takže já jdu a… nebylo by špatné, kdybyste tak hodinku poté, co odejdu, vyrazil taky. To už snad bude po všem.“


 

08: 32 – Nicolasův dům

Parvati postávala před Nicolasovým domem celá netrpělivá. Doufala, že její bývalý přítel co nejdříve dorazí, ale stále nic. Konečně asi po patnácti minutách se objevil. Vracel se celý rozrušený, a když Parvati zahlédl, zaskočilo ho to.
„Ahoj, Nicku,“ pozdravila ho a usmála se. Nicolas ji objal. Nebránila se tomu.
„Jsem rád, že jsi v pořádku. Hrozně jsem se o tebe bál. Kde jsi celou tu dobu byla a co se to na zámku stalo?“
„Povím ti to uvnitř. Venku je chladno.“ Nicolas otevřel a vpustil Parvati do domu. Jakmile za ní zavřel dveře, u hlavy se mu objevila pistole. „Asi za hodinu a půl sem dorazí police, aby tě zatkla. Jenže to si nemůžu dovolit.“ Parvati vědomě lhala, neboť věděla, že policie by tu měla být za necelých čtyřicet minut, ale chtěla dát Nicolasovi pocit, že má ještě dost času.
„O čem to mluvíš?“ podivil se Nicolas.
„Ty sviňáku, myslíš, že jsem pitomá?!“
„Asi ne tak jak jsem si myslel. Jak to všechno víš? Poznala jsi mě?“
„Myslíš v noci? Ne. Došlo mi to až díky Edwardovi. Dostat Kasumi zpátky na Black Mirror, o to ti šlo, že ano? Proč jinak ubližovat Samuelovi? Lidé ho tu nemají rádi, ale kdo by měl tu odvahu unést a málem zavraždit malé dítě?! Jedině tvrdý voják, který je zvyklý na brutalitu. Jedině někdo, pro koho jsou peníze na prvním místě, kdo je ochoten pro ně udělat všechno na světě a kdo není zvyklý čekat a přitom sledovat svoji bývalou přítelkyni, jak je šťastná v blízkosti jiného muže.“  
Nicolas se zasmál. „Podcenil jsem tě, Parvati. Ale znám tě natolik dobře, abych věděl, že ty mě nezastřelíš. Milovala jsi mě a možná mě stále miluješ. Ty dva roky nejdou jen tak smazat.“
„Ve tvých očích jsou smazány už dávno a všechno jen kvůli penězům. Sama je potřebuji více než ty, ale na rozdíl od tebe bych nikdy neklesla tak hluboko. Zabít dva nevinné lidi, unést dítě a přizabít Samuela?! Co jsi to za stvůru?!“ Nicolas se snažil zachovat klidnou tvář. Sundal si bundu a hodil ji na zem. Poté se otočil k Parvati a na zem hodil i pouzdro s pistolí. Parvati mu celou dobu mířila na hlavu, ale nedokázala stisknout spoušť.


 

Jak jsi to všechno dokázal?“ zeptala se ho. Nicolas poodstoupil a usedl do křesla. Vytáhl cigaretu a zapálil si. Parvati konečně sklopila pistoli a odložila ji. „Tak povíš mi to konečně?!“
„Ale jo. Jen musím trochu přidat do kroku, neboť tě ještě musím spráskat a využít jako rukojmí. Nejsem tak naivní, jak si myslíš. Ti tví fízlové už jsou venku v lese a čekají, až se pokusím utéct, že?“
„Tak mluv, ty svině!“ vykřikla Parvati.
„Plánoval jsem to už dlouho dopředu, ještě než jsem tě sem přivezl. Kasumi byla pryč a nikdo nevěděl, kdy se vrátí, takže bylo třeba tomu trochu pomoct. Rozhodně jsem nemínil trávit čas možná marným čekáním na ni. Tohle místo, kde chcípl pes a jediné, co se tu dá dělat, je jít chlastat do hospody, mě nelákalo – ani trochu. Bylo mi jasné, že minimálně Samuel musí vědět, kde je jeho milenka, ale jen těžko bych to z něj dostal, obzvlášť když je po většinu dne zalezlý tam na zámku. Když ses stala jeho strážkyní, ještě víc se to zkomplikovalo, ale vezměme to popořadě. Nejprve jsem najal ty dva voly – Ridleyho a Joea. Bylo to snadný, obzvláště když jsem jim řekl, že naším cílem je ublížit Kasumi. Chtěli se pomstít za svého kamaráda Matta a byli odhodlání ke spoustě sviňáren. Taky jsem měl kliku, když se mi podařilo navázat poměr s Mirandou. Ta knihovnice se sice scházela s Markem, ale nebylo těžké ji přesvědčit, že já jsem ten pravý. Mladé holky zkrátka slyší na modrooké uhlazené svalovce. Za normálních okolností bych o takovou tuctovku ani nezavadil, ale tušil jsem, že by mi mohla být užitečná, no a taky že byla. Přesvědčil jsem tu kravičku, ať klidně randí s náma oběma a až bude rozhodnutá, který je ten pravý, tak ať toho druhého odkopne. Slyšela na to.“
„Hajzle!“
„Její knihy byly slušným zdrojem mnoha informací a dokonce jsem ji přesvědčil, ať z Marka vytáhne, jak to na zámku vlastně vypadá. Stále jsem se však nemohl rozhodnout, kdy plán spustit a dokonce jsem pomýšlel, že tě do něj zasvětím, ale bál jsem se, protože ty jsi přece ta čestná, spravedlivá vojanda, která by ani za ranec zlata neudělala žádnou špatnost. Jakmile jsem tě ten večer zahlédl se Samuelem, došlo mi, že jsi mým nepřítelem a jak je vidno téměř rovnocenným nepřítelem. Začal jsem jednat ještě tu noc, protože jsem se bál, že Samuelovi řekneš, o co nám jde. Omotal si tě kolem prstu a přitom to mělo být naopak.“
„Štvalo tě, že jsem s ním, co?“
„Jo a ne málo. Rozešli jsme se a ještě ten večer jsi byla na večeři s jiným chlapem. Bylo to sprosté… Ještě tu noc jsem navštívil Warmhill a chystal se faráře shodit z věže. Bylo to riskantní, protože jsem neměl v hlavě žádný podrobný plán, ale klaplo to. Původně jsem myslel, že faráře přepadnu na faře, zabiju ho a tělo pohodím u kostelní věže, ale on byl ten večer ještě v kostele. Bohužel přilákal toho strážníka, který mě začal pronásledovat s pistolí v ruce. Zabil jsem ho, faráře omráčil, neboť jako mrtvola by už neposloužil, a načmáral na zeď tu značku.“
„Značku?“
„Takový symbol, který se prý objevoval u těl, když se v jedenaosmdesátém vraždilo. Věděl jsem, že když to tam načmářu, tak Samuel pochopí, že celá akce je cílena na něj – to on je přece pro místní vrahem. Druhou noc jsem si dal volno, ale když jsem vás pak ráno potkal ve vesnici, došlo mi, že je to skvělá příležitost.“
„Ta holka nebyla ani plnoletá! Zabil jsi nevinné dítě!“
„To ano, ale stále to nestačilo. Věděl jsem, že pokud sem chci Kasumi dostat, tak to musí být opravdu rána, aby i ten kretén Samuel pochopil, že ji potřebuje. Tvá prosba mi to zkomplikovala, ale ne zas tak moc. Ta noční akce byla vážně těžká a bohužel se to podělalo. Joe hlídal u brány a já s Ridleym šli do zámku pro Desmonda. Myslel jsem, že se to obejde bez střílení, ale kdepak.“
„Klidně bys mě zabil…“
„Říkal jsem přece, že za penězi půjdu i přes tvou mrtvolu. Ale… takhle to být nemělo. Původně jsem ti vůbec nechtěl ublížit, ale když jsi zastřelila Ridleyho, bylo otázkou zlomku sekundy, než vypálíš po mě a tak jsem musel jednat. Zpanikařil jsem a málem Samuela zabil, což se mi nezdálo dobré. Nevěděl jsem totiž, zda o Kasumi ví jen on.“
„A co když ani on netuší, kde je? To tě nenapadlo?“
„Napadlo, samozřejmě, že napadlo, ale nepřijde ti to jako hloupost – on ji strašně miluje a nemá ponětí o tom, co dělá ani kde přesně je? Musí mít přece adresu na ni nebo na její příbuzné, zaměstnavatele,… co já vím. Nějaká stopa, jakákoli stopa tu přece být musí a tu má bezpochyby v prackách Samuel! Nejsem zvyklý čekat, Parvati – já jsem muž činu a ty miliony mi mohou zajistit bezstarostný zbytek života, a pro tohle přece stojí za to se bít, ne? Ale proč ti to vykládám - taková poctivá slepice jako jsi ty stejně ničemu nerozumí. Pověz mi, byla bys schopná Kasumi zabít, kdyby ses dozvěděla, že vlastně nikoho nezavraždila, že není tak špatný člověk, jak Alice tvrdila? Asi ne, co? Ale zpátky k té události - naložili jsme tebe a kluka a zamířili k hotelu. Ještě jsem ale potřeboval alibi, takže jsme tě vyložili a pospíchali ke Stonering. Nebyl čas Desmonda zabít a… vlastně ani nevěřím, že bych na to měl odvahu. Joe mě udeřil do hlavy, abych před inspektorem vypadal jako oběť a pak se vrátil zpátky, aby schoval auto dole u řeky a šel si to s tebou vyřídit. Slíbil mi, že tě nezabije… ale zdá se, že tě podcenil a to jsem ho několikrát varoval, že jsi opravdu dobrá. No… tak to pojďme vyřešit.“ Nicolas se postavil a přistoupil k Parvati.

Parvati si protáhla tělo. Zapraskaly jí klouby.
„Zabiju tě, Nicolasi! Nic než smrt si totiž nezasloužíš.“
„Jsi zraněná, unavená a malátná. Vyřídit tě bude jako ukrást dítěti bonbon. Tohle pro mě ani není výzva.“ Parvati semknula ruce v pěst a pak z ničeho nic vymrštila pravou ruku a zasáhla Nicolase přímo do nosu. Ten se chytil za zlomený nos. Ohnal se po Parvati pěstí a ta se shýbla a vrazila mu ránu do boku. „Ty mrcho!“ zařval a couvnul. Parvati se skutečně cítila špatně a uvědomovala si, že Nicolas by pro ni za normálního stavu byl minimálně rovnocenný soupeř, ale teď… potřebovala nemalou dávku štěstí, aby si s ním dokázala poradit. Nicolas se po ní ohnal pěstí, ale tu dokázala svým předloktím blokovat. Nicolas poodstoupil vzad a poté napřáhl ruce a vymrštil je proti Parvati, aby ji od sebe odstrčil. Jeho ruce se zasekly o ty Parvatiny a nyní začalo přetlačování, kterému se Nicolas vůbec nebránil. Parvati se rozkročila, zapřela a snažila se svého bývalého přítele vyčerpat. Nicolas, který měl pocit, že je podstatně silnější než Parvati, ke své nelibosti zjišťoval, že síly jsou vcelku vyrovnané.
„Jak to, že…“ divil se Nicolas.
„Vážně si myslíš, že jediné co dělám, abych měla sílu je, že žeru steroidy? Ani nevíš, kolik potu jsem v posilovně procedila.“ Nicolas pozvedl nohu a kopnul Parvati do hrudi. Ta spadla na záda. Překulila se na břicho a pokusila se postavit, když ji Nicolas vší silou kopl do boku. Opět spadla na záda a Nicolas ji přišlápl k zemi. Parvati se ale nemínila vzdát a vrazila Nicolasovi pěst z boku do kolena. Zařval bolestí a chytil se za bolavou nohu. Parvati měla dost času se postavit, ale jakmile tak učinila, Nicolas ji chytil za pravou paži a zkroutil ji dozadu za záda. Parvati vykřikla bolestí a předklonila se, načež se Nicolasovi naskytla příležitost kopnout Parvati do břicha a tu on velice rád využil. Parvati opět vykřikla bolestí a z úst jí začala téct krev. Jelikož byla stále výrazně předkloněná, snadno mohl Nicolas její nataženou paži jednou nohou překročit. Nyní Nicolas držel Parvatinu paži mezi nohama a měl tak dostatečnou oporu pro plánovaný čin – zapáčit směrem nahoru a Parvatinu ruku zlomit. Ženě se však podařilo na poslední chvíli zachránit, když druhou rukou chytila Nicolase za vlasy a zvrátila mu hlavu dozadu. Dokázala se mu vytrhnout a opětovně se narovnat. Nicolas ji ovšem hned udeřil pěstí do tváře. Parvati se zapotácela a Nicolas toho využil, aby ji udeřil znovu a pak ještě jednou. Parvati se jen tak tak držela ve stoje a po další ráně se jí podlomila kolena a klesla k zemi. Hlava ji šíleně bolela a byla hrozně roztřesená a neschopná vnímat okolí. Tiše kňučela bolestí, ale nevzdávala se. Dalo jí spoustu práce se zase postavit, ale Nicolas byl připravený – rána do tváře, do břicha a na závěr do brady. Parvati padla na záda s ústy plnými krve a už neměla sílu jakkoli vzdorovat. Ležela na zemi, držela se za bolavé břicho a z očí jí tekly slzy. Nicolas popadl svoji pistoli a natáhl ji. Poté namířil na Parvati. Byla k němu zády, takže do ní kopnul, aby se přetočila a mohla se dívat do hlavně pistole. Třásla se nejen bolestí, ale i strachy. Nicolas ji ztěžka došlápl na hruď. Přimáčkl jí tak prsa a způsobil silný tlak na žebra.
„Řeknu ti, není mi příjemné sledovat tvé vytrénované tělo, jak se svíjí v bolestech. Nepůsobí to dobře - vždycky se mi na tobě líbilo, jak velikou zátěž sneseš a že ustojíš věci, které by jiné muže i ženy dávno srazily k zemi. Byl jsem na tebe pyšný, ale vypadá to, že i ty máš svoji hranici. Kde jsi přišla na to, že se mi vyrovnáš?! Ubožačko!“
„Parchante,“ řekla tiše Parvati a snažila se pořádně nadechnout – nebylo to snadné. „Víš dobře, že už jsem si vytrpěla dost. Kdybych… nebyla tak unavená a nebolelo mě skoro celé tělo... tak by to dost možná skončilo opačně. Skonči to alespoň rychle!“
„Musel bych být idiot, abych se zbavil rukojmí. Nechci tě zabít, ale ani nechci, abys mi utekla. Nicolas střelil Parvati do levého stehna. Začala křičet bolestí. „Výborně… ale protože vím, že vydržíš kurevsky hodně, tak bude lepší se pojistit.“ Nicolas přirazil Pistoli k Parvatině levému rameni. „Pořád k tobě něco cítím,“ řekl a zašklebil se „Až odsud vypadnu – dej se zase dohromady. Nesluší ti, když jsi slabá.“ Parvati zavřela oči a zaťala zuby.
„Pracky vzhůru a vypadni od ní, ty sráči!“ zařval Conrad Spooner, který stál mezi dveřmi a mířil na Nicolase svojí zbraní. Ten okamžitě přirazil pistoli k Parvatině čelu.
„Jak moc si ceníš jejího života?“ zeptal se Nicolas.
„Nech ji být, tohle není její věc. Uvědom si, že jestli ji zabiješ, tak s tebou skoncuju, ale pokud ne, máš šanci ještě zestárnout.“
„Jo… v base. Polož tu zbraň na zem, fízle, a nikomu se nic nestane.“
„Nedělejte to, Conrade!“ vykřikla Parvati. „On mě nezastřelí. Jen blafuje.“ Nicolas se otočil na Parvati a zatímco na jeho tváři byla jasně patrná nervozita, Parvatina ústa se roztáhla v úsměvu. Nicolas chtěl otočit zbraň na inspektora, ale než to stihl udělat, zazněl výstřel. Nicolasova ruka ochabla a on se chytil za krvácející ránu na boku. Jeho pistole spadla na zem a on padl na záda. Conrad přistoupil k němu.
„Tohle na své práci nenávidím ze všeho nejvíc – hej hajzle, nechceš vzít do ruky ještě tu bouchačku, abych tě mohl dorazit a svést to na sebeobranu? Jinak totiž poputuješ do cely, leda že…“ Conrad se ohlédl na Parvati a ta pochopila co tím myslí. S Nicolasem se dívali do očí a ona přemýšlela, co inspektorovi odpoví. Nicolase skutečně milovala a myslela si, že je to muž, který s ní zůstane do konce života. V hloubi duše věděla, že jejich vztah se nijak zvlášť nevyvíjel, ale stále doufala ve změnu k lepšímu. Místo toho ji Nicolas před pár dny vlastně řekl, že s ní nemůže být, protože si není jistý ani sám sebou. Hrozně ji to ranilo, ale copak mu to mohla vyčítat? Řekl jen to, co si myslel, ale pravda – mohl to udělat citlivěji. Ať tak nebo tak, stále k němu něco cítila a to i poté, co se seznámila se Samuelem. Nicolas se projevoval jako žárlivý egoista, ale teprve dnes odhalil svoji pravou tvář, která byla zrůdnější, než by si Parvati kdy pomyslela. Nechápala, jak je možné, že to nepoznala už dříve, ale na jednu stranu nebylo divu, neboť s Nicolasem nežila dlouhodobě a většinou od sebe byli vzdáleni tisíce kilometrů. Dívala se na něj, jak leží na zemi s dírou v břiše a přemýšlela, jestli si tento člověk vůbec zaslouží žít. Předtím mu řekla, že ne, že za zvěrstva, která provedl, by měl zemřít a smažit se v Pekle. Jenomže když na ni mířil pistolí mohl stisknout spoušť a zastřelit ji. On to však neudělal a Parvati měla pocit, že by mu to měla oplatit a nechat ho naživu. Kdyby to bylo jen a jen na ní, tak ano – nezabila by ho, ale on neublížil jen jí, ale především Samuelovi a tuhle skutečnost mu odpustit nemohla.
„Ten chlap se mě snažil zabít a nepřestal s tím, ani když jste ho postřelil. Nezbylo tedy, než vypálit znovu a tentokrát jste ho trefil do hlavy a mě konečně zachránil.“
„Jo… ale holka, jestli někde vykecáš, co se doopravdy stalo, tak mě fakt nasereš.“
„Parvati…“ hlesl Nicolas a vytřeštil oči.
„Jdi k čertu, Nicolasi.“
Conrad na vyděšeného Nicolase namířil pistoli. Na tváři se mu objevil úsměv a začal si pohrávat se spouští.
„Co to děláš?!“ vykřikl Colliere, který společně s dalším strážníkem vběhnul do domu. Conrad se na něj otočil a povzdechl si. „Předpokládám, že tady vrchní inspektor ti právě zachránil život, bastarde.“
„Snad jsi ho nechtěl… Vždyť ten muž se nebrání!“
„Já jsem se stal poldou, abych problémy řešil a ne abych je strkal do stínu a modlil se, aby odtamtud nevylezly.“ Conrad přistoupil k Parvati a zvednul ji do náruče. „Odvezu tě do nemocnice. No a vy zavolejte do Ipswiche, ať sem pošlou posily a záchranku. Já už na tohle nemám nervy.“

Conrad vynesl Parvati před dům a dopravil ji až ke svému autu, které měl zaparkované u hlavní cesty.
„Sakra, ta noha ti furt teče.“
„Ale zase tak hrozně to nebolí. Kost to určitě netrefilo.“ Conrad posadil Parvati vedle auta a vytáhl z něj lékárničku. Ovázal Parvati ránu, aby netekla krev.
„Není ti na omdlení?“
„Ne, ne. Zachránil jste mi život, víte to?“
„Všiml jsem si a jsem za to rád. Byla by tě škoda, obzvláště když jsem ještě nedostal slíbenou odměnu. No a začni mi konečně tykat. Jsem Conrad,“ řekl inspektor a podal Parvati ruku. „Sklopím ti sedačku, aby ses mohla natáhnout.“ Během chvíle Conrad nastartoval auto a už vyjížděl k nejbližší nemocnici. „Doufám, že teď si tam poležíš trochu dýl a neboj se – určitě se za tebou stavím. Příště si ale radši nehraj na hrdinku.“
„Hmm… uznávám, že to byla hloupost. Myslíš, že se najde dost důkazů, aby ho odsoudili pokud možno k trestu smrti?“
„Důkazů se najde bezesporu dost. Budu na tom poctivě makat. Ale Namibijské zákony mi jsou úplně cizí.“
„Jak víte, že Nicolas má Namibijské občanství?“
„Vím, že jsi Namibijka a jeho bývalá přítelkyně, takže předpokládám to. Pověz mi kotě – jak to, že tě odzbrojil? Počítal jsem s tím, že mu ustřelíš palici.“
„Spíše jsem neměla odvahu ho jen tak zastřelit. Chtěla jsem, to ano, ale… když jsem mu hleděla do očí, na mysl mi přišlo všechno to, co jsme spolu prožili a… já to prostě nedokázala. Nedokázala jsem stisknout spoušť a všechno to zpřetrhat. Vlastně jsem slaboch a větší, než jsem si myslela."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru