Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

POSTŘEHY DOBY I.

30. 01. 2000
1
0
1132
Autor
Ariel

Rád bych navázal na poslední a zcela aktuální auditorium, kde se tříbí názory, postřehy a úvahy na známé nerudovské téma - "kam s ním" - a osobně se přičinil o zavedení nové "diskuzní kategorie". Prosím, v souladu s předchozí rozsáhlou diskuzí o smyslu či nesmyslu života bytí, zkuste se ke všem auditoriím chovat náležitě přínosně a připojte své názory na dané téma. Pomůže to nejen tomu, kdož nese svou kůži na trh, ale především nám všem. Tolik ke "zpětné páně Břízy vazbě".

V dnešním slunném a příjemném odpoledni jsem se rozjel hromadným dopravním prostředkem na okružní jízdu městem. Pohodlně jsem se uvelebil na sedadle u okna a s nepřítomným výrazem, vnitřně zasněn a rozechvěn povětrnostními vlivy, které právě venku probíhaly, jsem přemýšlel v klidu o "nesmrtelnosti chrousta" a volně asocioval na dané téma. Tu mi zvenčí vstoupil do mé mysli děj. Velmi krátký okamžik jsem tupě civěl na obrovský reklamní panel s mnohoznačným plakátem. Takové krátké a mihotavé okamžiky, s naprosto výrazným dějem, které, jsa nepřipraveni, do vás vstupují bez začátku a vystupují bez konce, jsou tím pravým tématem na zamyšlení nad podstatou bytí. Prostě vám něco vstoupí do života a aniž máte možnost alespoň k tomu něco, byť vnitřně sdělit, zase to vystoupí a zanechá vás to svému osudu. Pak půl dne usilovně přemýšlíte, co to vlastně bylo, kde se to proboha vzalo a především proč to trápí jen vás a ne celý svět, který vás v tu danou chvíli obklopuje. Takže zpět k plakátu. Je na něm velká barevná fotografie děje, pořízeného pravděpodobně v současném Čečensku či někde jinde, kde s výrazem hrdinské smrti v očích střílí pár vojáků ze samopalů proti svým pravděpodobně úhlavním nepřátelům. Je v tom něco nesmírně opravdového a současně zarážejícího, burcujícího a současně neskutečného. Ve spodní části je tučnými písmeny napsáno : "NEBOJUJ - MILUJ" Tak něco útočného a současně sdělného jsem neviděl ani nepamatuji. Po celý zbytek jízdy jsem přemýšlel a přemýšlel... Že by umění, protože plakát i reklama umění jsou, se vydalo v dnešní komerční době na takovou dlouhou a zapomenutou pouť? Že by zpověď posledního žijícího zoufalce? Že by ... No řeknu vám, pořádně to se mnou zamávalo. Ale pak se vloudila taková drobná pochybnost. V pravé části celého plakátu, který jsem opravdu nepřipravem zaznamenal jen koutkem oka, bylo cosi cizorodého. Proboha co to bylo. Až když jsem se vrátil domů teprve zde jsem procitnul. A to mně donutilo sednout a psát. V té inkriminované pravé části plakátu, jež je jeho nedělitelnou součástí, je vyobrazen obrovský kondom, zčásti skryt protknutým krvavým srdcem a nápisem "PEPINO" Tak to dnes hodně dlouho neusnu. A co vy na to?
Bříza
18. 09. 2000
Dát tip
... jen lehkými změnami prostředí donutit Homo-sapiens změnit některé způsoby chování ... jen jemným dotykem štětce - ach jak je to civilizované ve srovnání s nápady takového doktora Guillota...

Tanizaki
12. 06. 2000
Dát tip
tak z tohohle je mi teda (taky) blbě. oni nás klidně nechaj kouknout se až na dno svý černý duše, a když my, úplně bezbranní, poznáme celý ten hnus okolo (včetně naší necitelnosti a nevšímavosti), zarazí nám nůž do zad a donutí se bolestivě smát, milovat se a,,,... nemám slov...

Laďa
21. 04. 2000
Dát tip
Souhlasím se všemi. Opravdu mi mrazy po zádech řádí, když vidim něco nebo čtu o válkách, navíc tak blízkých a současných. Prostě to nechápu a fakt mě to hodně trápí. A ta reklama? Cynismus nejopornějšího stupně.

Kittie
21. 04. 2000
Dát tip
Některý lidi pro výdělek a karieru překračujou hranice pochopení, soucitu, tolerance.. je to hnus, opravdu je. Ono je právě děsně jednoduchý něco tak intenzivního a aktuálního (jako je válka v Čečensku) využít ve svůj prospěch!

nicka
20. 04. 2000
Dát tip
podle reklam vždycky poznáš, v čem je háček...

PS
20. 04. 2000
Dát tip
Fuj, taková reklama fakt existuje??? No jestli jenom háček... Spíš nechutně velký hák... :o(

Anonym
06. 04. 2000
Dát tip
vcelku obratne,ale strhujici vuci reklamnimu prostredi...

Hackman
20. 02. 2000
Dát tip
je příjemné, když si přečtu povídku a vím, že ne všichni kolem jen koukaj a koukaj, ale take přemýšlí. TIP

Prokletí
03. 02. 2000
Dát tip
kolem týhle raklamy chodím každý ráno do školy...
...hnus
m.

Bibša
31. 01. 2000
Dát tip
COŽE? To je stupidni reklama, to ti povim ... vis, co na srazu vymyslime lepsi a poslem, ju?

AZALIN
31. 01. 2000
Dát tip
Ja na to teda nic.. nesleduju, co se nam snazi podstrcit mocni tohoto sveta jako zivotni styl...

Merle
31. 01. 2000
Dát tip
můžem nad tím zaplakat, a nebo se tomu vysmát, podle míry cynismu... jinak souhlasím s Azalinem, což ovšem není v rozporu s tebou (Arieli).

Lyryk
30. 01. 2000
Dát tip
Reklama není umění, to tě jenom opakovaně klame a nabádá, podbízí se a ty podléháš :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru