Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bílá krajina dětství

13. 05. 2015
0
7
283

Kdes v dáli leží ona bílá země

široká náruč kolébající tě jemně

tichá slůvka lásky, něhy

vše je pryč jak loňské sněhy

 

Je to odvěký úděl lidského rodu

jednou staneš u hraničního brodu

a naposled pohlédneš na zasněžená luka

očima bezstarostného kluka


7 názorů

Safián
18. 05. 2015
Dát tip

Dajakbole, záleží na tom, jak se to hodnotí a co by obstálo při recitaci. Já vidím jako vůdčí metrum český jamb (dokonce může báseň sloužit jako příklad zachycující více způsobů, jak ho dosáhnout - jednou jsi mi tyto případy uvedl v sáhodlouhé poznámce). V tomto smyslu je 5 ze 6 prvních veršů jambických a trochej je vhodně doplňuje.

 


dajakbol
17. 05. 2015
Dát tip

No ono je to rytmicky vykoľajené celé: trochej, jamb, daktylotrochej, nemetrický verš..


Safián
16. 05. 2015
Dát tip

Máchovská variace. Jemnější a méně osobní, než varírované téma.

Poslední verš, výsledek nedůslednosti v naplňování metra, by se při recitaci zamlel na jazyku. Báseń nevrcholí, ani se nerozplývá, ale zadrhává (bezdůvodně)


Miroslawek
15. 05. 2015
Dát tip

Ono odvěké klišé bezstarostného dětství je jen iluzí selhávající paměti... ale možná to někdo skutečně zažil... každopádně nazývat to odvěkým údělem lidského rodu mi přijde... přinejmenším pošetilé.


Prosecký
13. 05. 2015
Dát tip

Bydlet v Grónsku vůbec není špatné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru