Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

GAMBRINUS

14. 03. 2002
3
0
906
Autor
Cudla

Báseň Gambrinus je vzpomínkou na středoškolské návštevy restaurace Sklípek. Tam sice točí Březňáka, ale ten se mi nevešel do rýmu :). Dále je báseň poukázkou na věčné a nezáviděníhodné dilema mladíků, zda trávit večer s kamarády u piva nebo se svou dívkou.

GAMBRINUS

 

Když zavřu oči .....

  Vidím tebe a ještě kus.

    A ten kus, je půllitrový Gambrinus!

A co teď?!

     Co si počít mám?!!

Na tebe nebo na pivo svá ústa přikládám?

 ........Hmmmmm.... Na pivo!!! Ano!! Je to tak!!!!

Vidím svěží, plný půllitrák!

     Promiň.

 

Možná si pamatujete, že první (i zatím poslední) moje básnička měla svůj rozbor. I zde tomu nebude jinak, protože i nadále v literatuře hrozí akutní nebezpečí špatného pochopení.

A proto: Pod 1. Rozbor pro normální spoluobčany.

            Pod 2. Rozbor pro skutečné literární znalce.

            A konečně pod 3. máme rozbor od výjimečného kritika a analytika - tedy opět ode mě. Tady, bych chtěl ještě upozornit, že obzvláště zde se vyskytuje básnický prvek - DUBAFORA. (Charakteristika Dubafory je u předchozí mé básně)

 

 

1. Honza (ve snu) dal zcela jasně přednost pivu před svojí dívkou. (Není se čemu divit)

2. Autor se lehce vžívá do role alkoholiků a zcela jasně jejich chování odsuzuje. Svět bez alkoholu je podle něj plný krás, nehledě na to, že bez alkoholu se cítí fresh a svěží. V závěru se omlouvá všem kultivovaným občanům, kterých se mohl tímto šťouráním v daných oblastech dotknout.

3. Poeta se snaží zachytit pravdu okamžiku, což trochu oslabuje děj, ale budí to velký dojem. Vzorem mu je patrně Jan Neruda. Naproti tomu sám autor značně ovlivnil anarchisty a eskymáky, kteří se po přečtení básně k němu začali hlásit. V závěru veledíla chce být básník trubcem, jehož jediným úkolem je oplodnit královnu.

 


Indy
21. 03. 2002
Dát tip
tak to nemá chybu, až na to že sem chytil slinu :-)

Štalingrad
20. 03. 2002
Dát tip
jako jo fakt dobrej nápad!!!!!!!!!!!! *! hele přihlaš se pak do Klubu CL písmáků dík

papouch
18. 03. 2002
Dát tip
ježiš já dostal žížeň :( .. :-) v sobotu jsem totiž vypil 16 piv a dvě vodky .. fakt, nekecám, 16 kousků.. :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru