Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Říjen 2015 - Hlasování

12. 11. 2015
0
26
1130
Autor
StvN

Hlasujte do 22.11.2015 a hlasování označte jako vážnou kritiku + nezapomeňte vyjádřit důvody pro své hlasování.

Adam SoStrangeForNormalLife 2014-09-21 0-Nominace - 015_10  
Blonďák Gora 2015-10-08 0-Nominace - 015_10  
Gilbert Gerty2 2015-10-06 0-Nominace - 015_10  
Karkulka a Vlk VSL 2015-10-19 0-Nominace - 015_10  
Nevšední inzerát sepotvkorunachstromu 2015-10-11 0-Nominace - 015_10  
Pozdě! Jesse H. 2015-10-26 0-Nominace - 015_10  
Rozpad SDČ v Orlickém Záhoří Prosecký 2015-10-14 0-Nominace - 015_10  
Uprchlíci Satan_prózy 2015-10-18 0-Nominace - 015_10  
Zpackaná kovbojka Antoncek 2015-10-25 0-Nominace - 015_10

26 názorů

Antoncek
30. 11. 2015
Dát tip

Je mi to jasné. Jen si musím vyjasnit, do jaké míry je to záměrně. Díky.


StvN
30. 11. 2015
Dát tip

Antoceku, nejsi srozumitelný. Měj se.


Antoncek
30. 11. 2015
Dát tip

Jéžiš, já su fakt velký lajdák, Zdendo! Jinak by mi neuteklo, že ta první větička v prvním komentu ve zdejším kontextu opravdu kyselosti nabývá! Je to ale tak, že jí jen pokračuje jiný můj dnešní koment, kde jsem se ptal jak se hlasuje. "Teď už to vím".

A fakt sorry.


Antoncek
30. 11. 2015
Dát tip

Nejsu kyselý. Celé je to jedna velká náhoda, já jsem s tím žádné ambice neměl. Takže su spíš potěšený, že vůbec, to mi věř!

Jako fakt, on má steven pravdu, že su lajdák a protože si prózy vážím a něco od ní očekávám, zákonitě se jí vyhýbám, Nebaví mne fakt "držet svůj styl."

Tož tak, dík.


Antoncek
30. 11. 2015
Dát tip

A jo, tak už to vím. Ba dokonce vím, proč toho Stývna tak vytáčím. Tak sorry.

Jen jedno nechápu. Vigan, kde jsi vzala "hérečky a spisovatelky"? Na amlit. fórech? To si snad ani P.K. nemyslí! A odkazy by měly vadit? Ahá, nikoliv objektivní kritérium! Zamyslím se jak lépe chrakterizovat oblomova konstruujícího svůj vnitřní svět vnitřní polemikou se shlédnutými filmy... Vzorem mi budiž Breťa Rychlík (horňácky) v opusu "Dnes naposled" z r. snad 1988.

A druhá věc: budu se s tebou přít o to, že čtvrtina textu povídkou je. A pokud nějaký monolog nehrdiny snižuje epičnost, kterou tam prostě chceš mít, no tak rozšiřte subkategorie, stejně ty zdejší škatulky potřebují inovaci. Dle mého názoru ovšem nikoliv jich nasekat více (to spíš místo žánru/kategorie orientovat se na "obsah", či "záměr" Klasický případ: haiku/senryu/miniatura)

P.S: Vážená poroto: je dovoleno hlasování, pokud nedočtu všechna díla? Asi jo, že? Mám tu zářné příklady.


StvN
25. 11. 2015
Dát tip

1. Prosecký

2. Gerty2

3. SoStrangeForNormalLife

Prosecký a Gerty napsali milý, humorný, vyvážený text. Proseckého mi momentálně sednul o něco lépe. Třetí místo dávám starší povídce, protože nic lepšího se za uplynulý měsíc neobjevilo.


StvN
25. 11. 2015
Dát tip

Však je ještě čas :))


Fruhling
24. 11. 2015
Dát tip

Se přiznám, že jak jednou vypnu počítač, tak je to pro konec dne.


Prosecký
24. 11. 2015
Dát tip

Frühlingu, to jsi mohl do 24,00 krásně stihnout!!


Fruhling
23. 11. 2015
Dát tip

Se omlouvám, že jsem hlasování zase prošvihl (uvědomil jsem si to včera vleže kolem 11. hodiny večer). Na druhou stranu povídky jsem přečetl všechny, takže a´t vyhraje kdokoliv, nechť je mu země lehká. Nebo tak nějak.


Tetřev
22. 11. 2015
Dát tip

1. Gilbert: podle mě jednoznačný vítěz - originální, vtipné a dobře napsané (rozepsala jsem se víc pod povídkou)

2. Adam: jasně, rok stará povídka, ale to neřeším - zaujalo mne téma a vnitřní boj hlavní hrdinky ,  těším se, že se autorka k textu třeba ještě někdy vrátí a víc ho rozepíše

3.Karkulka a Vlk: líbila se mi první polovina příběhu - nevadil mi rozvláčný popis koupání ve vaně, celkem chápu, proč to hlavní hrdinka tak zdržovala. Dokázala jsem se vžít i do jejích pocitů vůči Tomášovi. Méně uvěřitelný se mi zdál rozhovor v autě.

 


Janina6
18. 11. 2015
Dát tip

Jesse: jasně, že můžeš, nominovat i hlasovat může kdokoli (kdo je ochoten číst a komentovat povídky), je fajn, že ses přidala, díky.


Jesse H.
18. 11. 2015
Dát tip

Nevím, jak to tu chodí, jestli můžu taky hlasovat. Kdyby ano, přidávám svoje laické názory.

  1. Gilbert - přečetla jsem to jedním dechem, bez výhrad od začátku do konce. Pěkně napsáno, prostě mě to vtáhlo. Zajímavý nápad na kamaráda, trochu toho dobrodružství, lehce fantastický námět – to jsou pro mě samé oblíbené ingredience.
  2. Nevšední inzerát – začalo mě to bavit až od objevení toho inzerátu, ale zato mě opravu nadchnul ústřední nápad.
  3. Karkulka a Vlk – líbí se mi ten rozhovor v autě, přestože je pro mě neuvěřitelné, aby hned takhle cizímu vysypala svůj životní příběh, ale líbí se mi. Dobře napsáno.

Danny
16. 11. 2015
Dát tip
1. Karkulka a vlk (VSL )- prostě se mi to líbilo. Dobře napsané, uvěřitelné a dobrý vtípek s narážkou na pohádku. 2. Rozpad SDČ v Orlickém Záhoří (Prosecký) - Dobré narážky na současné dění, vtipně napsáno, bavil jsem se. 3. Gilbert (Gerty2) - Taková pohodová, lehce fantastická, povídečka. Nebyla nijak zvlášť vypointovaná, proto třetí místo.

Janina6
15. 11. 2015
Dát tip

1. Gerty2: Gilbert

Pro mě nejvyváženější ze soutěžních textů – autor je šikovný vypravěč, forma se nebije s obsahem, je to napínavé a přitom ne povrchní.

2. Prosecký: Rozpad SDČ v Orlickém Záhoří

Prosecký je zkrátka osobitý a vtipný. Vždycky mu něco i vytknu, ale jako celek to beru.

K ostatním už mám víc připomínek (podrobněji v komentářích), ale protože zároveň na všech textech bylo i něco zajímavého, nechci žádný upřednostnit.


K3
14. 11. 2015
Dát tip

1. Karkůlka a vlk. /VSL/. Čistota stylu. Jednoduchý příběh ve mě zanechal moc příjemný pocit. O naději.

2. Blonďák. /Gora/. Závažné téma. Šokující pohled do běžného života některých lidí.

3. Gilbert. /Gerty2/. Zábavný příběh s neobvyklým kamarádem. Hezký sloh.


K3
14. 11. 2015
Dát tip

1. Karkůlka a vlk. /VSL/. Čistota stylu. Jednoduchý příběh ve mě zanechal moc příjemný pocit. O naději.

2. Blonďák. /Gora/. Závažné téma. Šokující pohled do běžného života některých lidí.

3. Gilbert. /Gerty2/. Zábavný příběh s neobvyklým kamarádem. Hezký sloh.


K3
14. 11. 2015
Dát tip

1.


K3
14. 11. 2015
Dát tip

1. Gilbert. /Gerty2/. Zábavné vyprávění s pěkným slohem.


Lakrov
13. 11. 2015
Dát tip

Z 30 povídek zveřejněných v říjnu devět nominovaných? Slušná účast. Vzhledem k nevážnosti mého "nehlasování" vyberu dle kritéria "název, pod kterým se mi vybavil obsah". (Ujišťuji, že přečtené je mám všechny.)

1. místo: Gilbert autora Gerty2

2. místo Karkulka a vlk autora VSL

3. místo: Rozpad SDČ v Orlickém Záhoří autora Prosecký

Po nahlédnutí do nominovaných pak přidávám ještě dvaapůlté místo povíce Nevšední inzerát autora sepotvkorunachstromu.

Povídkářům zdar!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru