Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Onen svět

02. 01. 2016
2
3
474
Autor
Thailo
„Maminka říká, že by sem mohlo přijet velké zlé auto, máme si na něj dávat pozor.”
Karlík zabrzdil houpačku a pohlédl na Páju, který před pískovištěm přešlapoval z místa na místo. „Jaké auto?”
„Velké a černé, když ho prý uvidíme, máme honem utíkat domů.” 
„To je nesmysl, auta nejsou zlá,” divil se Karlík a zavrtěl se na houpačce, „můžou tě srazit, ale to jen když jsi na silnici.”
Pája udělal dva rázné kroky ke Karlíkovi, aby se lépe slyšeli, ale pak zase poodstoupil. „Tohle auto tě nesrazí, ale odveze.”
„A kam?”
„Maminka říká, že na onen svět.” Pája si sednul do písku a začal do něj píchat klackem, který sebral ze země. Trochu se mu třásly ruce.
„Moje maminka mi o onom světě vyprávěla,” zanotoval Karlík, „babička tam nedávno odešla. Prý už je teď na lepším místě, musí to tam být krásné.”
Pája vstal a klacek přelomil. „To tedy není! Je to zlé auto, nesmíme k němu chodit.”
Karlík si Páji nevšímal. „Já bych chtěl vědět, jaké to tam je.”
„Nech už toho, měli bychom j-”
Zpoza stromů se vynořila černá dodávka, jako když mraky odkryjí srpek měsíce. Pája zalapal po dechu. Hledal Karlíkův souhlasný pohled, než se dá na útěk. Karlík se však houpal dál, div si nepískal.
    „Karlíku, poběž!” zaúpěl Pája. 
Dodávka o pár centimetrů stáhla začerněné okénko, jen dost na to, aby kluci slyšeli.
„Čau, chlapi, nechcete odvézt domů? Mám novej tablet se spoustou her, nechám vás postřílet pár zombíků.”
Pájovi se po tvářích koulely slzy. Karlíku! Křičel očima. 
    Jenže Karlík seskočil z houpačky a pohlédl na Páju. „Vidíš? Mají tam i nové tablety! Hej pane, počkejte, hned jsem u vás.”

3 názory

Lakrov
03. 02. 2016
Dát tip

Z tohohle krátkého, z počátku celkem zábavného textu, na konci zamrazí. Je překvapivé to "nedorozumění", na něm že je založena obludná pointa téhle minipovídky. Tip.

 


Thailo
04. 01. 2016
Dát tip

Care, to vůbec neřeš - má to ani ne 300 slov, je to v podstatě blbost, jen jsem se chtěl podělit :DKaždopádně jsem rád, že jsi tu aktivní, jelikož na PP to asi nedopadlo. Bez tebe nikdo nekomentuje nováčky jako jsem já! :D


careful
04. 01. 2016
Dát tip

No, ti nevím, Thalio... tohle je nějaká verze černé sanitky?

Celý se mi to zdá divný a smysl příběhu nechápu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru