Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno o pol desiatej

09. 01. 2016
12
19
497
Autor
gabi

„Včera prišla Lucia aj s takým dievčaťom, na tom veľkom aute,“ začína rozprávanie bez otázky moja mama. „Chodila s metličkou, vyzametala ho, vyupratovala, myslela som si, že hádam pôjdu na výlet. Ale vtedy tam namontujú zadné sedadlá a sa mi zdá, že ich tam nemali,“ pokračuje v podrobnom popise.

Nezainteresovaný by mal z telefonátu pocit, že som si najala súkromné očko, neveril by, že tieto informácie majú pre mňa nulovú hodnotu.

„Potom vytiahli z garáže také čosi veľké, zabalené, vyzeralo to ako šporák. Nevyšla som na balkón, nekričala som na ňu, veď to je ich vec. Mňa to nezaujíma. Tak neviem nič, celkom nič,“ jedným dychom pripomína, ako ju to nezaujíma, ale v hlase badať smútok, že predsa len.

Počúvam a občas dám najavo prítomnosť pohmkávaním, inak sa domáha, či som tam. Spomínam na babku Aničku, mamu mojej mamy, ako počas môjho obedovania, komentovala dianie v okne: „Ten chlap už ide druhý raz z obchodu, dohovie, či volačo zabudol, čosi má v kapse, vyziera to jako citróny.“ Vtedy som na znak spoluúčasti používala babkine: „Dohovie.“

Aj teraz sa mi často žiada, ale mama by ma odhalila. Napriek zmyslu pre humor, by sa jej to dotklo – tak už som ako ona?! Dávala by si väčší pozor a to naozaj nechcem.

Som vďačná za každé ráno, keď vyzváňanie preruší jej hlas.


19 názorů

gabi
21. 01. 2016
Dát tip

teším teším J


srozumeni
21. 01. 2016
Dát tip
pěkné...***********

gabi
11. 01. 2016
Dát tip

Lnice, v komentári 9.1.2016 18.54 je vysvetlenie :)


Lnice
11. 01. 2016
Dát tip

jo souhlasím s alešem , hlavně vyšetřovatelé kriminálních případů:-) a taky přesně nevím, co je dohovie, ale zní to roztomile:-)


gabi
10. 01. 2016
Dát tip

vy ste sa tu našli :)))


klidně ych to i zfilmoval, je velká naděje na Oskara :o)


okoloidúci
09. 01. 2016
Dát tip

dohovie, ak niektorá suseda pracuje na zbierke poviedok / románe "ostro sledovaná gabenka", to bude počteníčko :)


gabi
09. 01. 2016
Dát tip

presne tak, aleši - kdo ví - kto vie - kto ho vie - dohovie- takto nejako si predstavujem, že to vzniklo

a občas hej, na to sa spolieham aj ostro sledovaná mojimi susedami :)


dohovie je česky "kdo ví"?

zdravý zájem o dění kolem může občas být užitečný :o)


Kočkodan
09. 01. 2016
Dát tip
Já už hezkých pár let nikoho nepozoruju. Čestné slovo. ;-) A podobně jako Gora ani já nemám pocit, že by ses mi ve svých dílkách jako člověk vzdalovala.

gabi
09. 01. 2016
Dát tip

kvíčala :)


okoloidúci
09. 01. 2016
Dát tip

veď hej, gabi, viem, že si bystrá a že tu iní ako bystrí čitatelia ani nie sú, no zmysel pre poriadok proste nepustil :).


gabi
09. 01. 2016
Dát tip

vieš čo je zvláštne, že ja som to tam prečítala, aj kým to tam nebolo, keby neprišlo "sorry", ani neviem, že sa ti niečo z textu stratilo


okoloidúci
09. 01. 2016
Dát tip

... sorry, malo byť "vytrácanie sa „dedinského“ záujmu našich mám, tiet, starých mám, pratiet, susediek... o dianie v okolí"


gabi
09. 01. 2016
Dát tip

vďaka za záujem - okoloidúci a Gora a zmysel pre obyčajnosti :)


Gora
09. 01. 2016
Dát tip

Skvělé, vždy mi to přiblíží tebe jako člověka.../T.


okoloidúci
09. 01. 2016
Dát tip

dohovie, možno práve vytrácanie sa „dedinského“ záujmu našich mám, tiet, starých mám, pratiet, susediek... anonymizuje vzťahy v mestečkách a mestách.

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru