Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Prosinec 2015 - Hlasování

16. 01. 2016
0
45
1550
Autor
StvN

Hlasujte do 24.1.2016 a hlasování označte jako vážnou kritiku + nezapomeňte vyjádřit důvody pro své hlasování.

Hanzi Gora 2015-12-05 0-Nominace - 015_12  
Kolektiv vs. Jarmila Herr_Jaroslav 2015-12-05 0-Nominace - 015_12  
Kouzlo vánoční noci Jesse H. 2015-12-01 0-Nominace - 015_12  
Nekorektní noir careful 2015-12-09 0-Nominace - 015_12  
Než přijede tramvaj Ronie Gray 2015-12-14 0-Nominace - 015_12  
Notorek Miluna Vošková 2015-12-16 0-Nominace - 015_12  
Panička na hlídání Marking Machine 2015-12-01 0-Nominace - 015_12  
Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 StvN 2015-12-01 0-Nominace - 015_12  
Rodinná záležitost Gerty2 2015-12-01 0-Nominace - 015_12  
Správnej chlap PseudoXY 2015-12-29 0-Nominace - 015_12

45 názorů

StvN
04. 02. 2016
Dát tip

Klidně si to každý může spočítat sám. Stejně žádná první cena není.


Lakrov
04. 02. 2016
Dát tip

Nebo sfouknout vyhlášení formou čtenářské samoobsluhy, ať si to každý spočítá.  Z dostupných dat je vcelku jasné, kdo byl první, druhý  a třetí místo... nebo to je to, oč tu kráčí?  :-)


StvN
04. 02. 2016
Dát tip

Snad se na to dneska dostanu.


K3
04. 02. 2016
Dát tip

StvN: Jak dopadlo kolo...? Bude vyhlášení?


StvN
25. 01. 2016
Dát tip

1. Herr_Jaroslav

Ostatní povídky mi nešly dočíst.


Tož gut, zatim su ziskala nejmiň trestných bodů, asik to vihraju!


Tetřev
23. 01. 2016
Dát tip

1. Panička na hlídání: Marking Machine - můj oblíbený žánr, čtivé, nápadité, humorné

2. Než přijede tramvaj: Ronie Gray - líbilo se mi zpracování příběhu, hezký sloh, neurčitý konec mě nijak nerušil

3. Nekorektní noir: Careful - zajímavý nápad, text mě bavil

- na čtvrté místo bych umístila Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 - neumístila jsem výš jen proto, že jsem momentálně  naladěná spíš na odlehčenější texty s výraznějším dějem


Andián
23. 01. 2016
Dát tip

Dílu zdar!

Jelikož jsem fakt nepochopil - přiznávám bez mučení - že Štěch nečeká na Godota, dovolím si hlasovat takto:

1) Než přijede tramvaj

    ano - mládí je nemilosrdné a evoluce si žádá svoje oběti. Fylozofyje nefilosofie. Snad by to mohlo pokračovat tím, že zběhlý seminárník se pokorně vrátí, aby ho svedla nějaká věřící. Viz Hofer ze Starého Hrozenkova kdysi....

2) Kolektiv vs. Jarmila

    ano - zde mi snad autor nevyčte, že poťouchlost neměl v úmyslu. Jarmila není zlá, ale Štěch by s ní nevydržel. A že kolektiv má vždycky pravdu dokazuje věc, která se přes Jarmilino přesvědčení opravdu rozbila. No, věc to není, takže jak je to s tou pravdou? Tady je ta zdravá míra filozofie, která, jak známo, je uměním klást otázky!

3) Poznání hudebního skladatele Štěcha 2

    ano - text, který mi vlezl do palice. Jak jsem již řekl, můj celoživotní problém je ten, že hledám chybu vždy u sebe, tím pádem bořívám pravidelně mosty a oběti jsou nemalé. To Štěch o sobě nikdy nepochybuje. Nakonec - už má na to věk.....

 

Možná není ta škála, na níž jsem hodnotil, úplně konzistentní (pro mne jo), ale místa jsou jen tři....

 


Janina6
22. 01. 2016
Dát tip

Jesse, on Gerty2 smázl ten svůj "náhradní" profil a vrátil se k původnímu (Gerty), ale bohužel asi nedomyslel, že tím povídka zmizí. No, snad zase příště :-)


Jesse H.
22. 01. 2016
Dát tip

Já chtěla dát první místo Rodinné záležitosti od Gertyho a najednou koukám, že ji autor asi úplně smazal, jsem z toho jelen.Ale nedá se nic dělat, hlasuji tedy takto:

1) Panička na hlídání - opravdu jsem se pobavila, dobrý nápad, dobře napsané, lehce delší rozjezd, ale pak už to pěkně odsejpá, je to zajímavý a vtipný.

2) Než přijede tramvaj - námět, který mš skutečně zaujal a styl psaní přesvědčil, že takhle by to vážně mohlo být. Navíc je povídka od minula upravená, nepamatuju si přesně ten předchozí konec, ale vím, že byl takový neukončený, zato teď mi přijde, že je to dobrý konec, který se k celkovému vyznění povídky hodí a kterému se dá (opět) uvěřit.

3) Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 - zajímavé téma, postavy, jejichž pohnutky se mi mění před očima (více v kritice pod povídkou), pěkně napsané. Akorát mě vyrušil ten věkový rozdíl, který je na to, za jaký je to vydáváno problém, podle mě příliš nízký.


Janina6
22. 01. 2016
Dát tip

1. Herr_Jaroslav: Kolektiv vs. Jarmila

2. Marking Machine: Panička na hlídání

3. Ronie Gray: Než přijede tramvaj

Víc jsem se rozepsala v komentářích. V tomhle kole se mi opět líbilo víc povídek, ale tyhle tři mi „sedly“ nejlíp. 


careful
19. 01. 2016
Dát tip

Po zralé úvaze jsem se rozhodla ze soutěže odstoupit.

Nebylo vlastně trochu pokrytecké, že do ní byla vůbec zařazena, když se jinak účastnit nesmím...

...nevím asi ne...pokrytecká jsem jen já, od Stvn to byl vstřícný krok a já mu za něj nesmírně děkuji.

 

 

...a buďte tak hodní a neposílejte mi odsud už žádná avíza, protože už stejně nebudu, co se téhle soutěže týká na nic reagovat.


Skarabea
18. 01. 2016
Dát tip

1. panička na hoídaní

2. hanzi

tieto dve poviedky sa mi páčili najviac, dokázala som ich prečítať bez prerušenia 

panička na hlídaní zabavila, aj keď by to chcelo niekedy toho humru možno menej

hanzi - postavy su fajn, vedela som si ich predstaviť

na tretie miesto som chcla dať skladatele štecha, za sloh, ale čosi mi na poviedke vadilo, nieviem ako sa na ňu dívať


StvN
18. 01. 2016
Dát tip

Dik. Ja jen povazuji za vhodne, aby tu byl slyset i jiny nazor, tak se k tomu cas od casu vyjadrim. 


Antoncek
18. 01. 2016
Dát tip

Jo, Stýve, díky. Asi jsem fakt zvyklý na špatné zacházení, takže podpásové virtuální špásování nepřeceňuji. Rétorické figury ad hominem umí každé hovado.


careful
18. 01. 2016
Dát tip

...no, pro tebe je každá kritika pomlouvání, páč ty to děláš super a všichni jsou s tebou spokojení... a kdo není, ten pomlová...prostě logika made in stvn:)


StvN
18. 01. 2016
Dát tip

Pomluva je sireni nepravdy. Pletes si pojmy a dojmy. 


careful
18. 01. 2016
Dát tip

Stvn: pomlouvat je říkat o někom nepravdu někde za rohem. Říct někomu otevřeně, co si o jeho chování myslím, není pomlouvání... si pleteš dojmy s pojmy...


StvN
18. 01. 2016
Dát tip

Antonceku, careful, stejne jako kdysi Lakrov, napada a pomlouva PM a take jeji ucastniky. Takze nevim. Citim se trochu jako kdybych si postavil kolo a nekdo by mi ho totalne strhal ne jen kuli barve nebo ja nevim treba nepeknym svarum, ale kdyby ten clovek tvrdil, ze jsem pitomec, kdyz mam rad zelenou, protoze on zelenou rad nema. No a pak ti ten clovek rekne, ze chce svezt. Tak to mi rekni, kde jsme? O tridu horsi mi prijde navazet se do lidi, nez se navazet do souteze. Pravidla jsou jaka jsou, ale navazet se do ucastniku? Sorry. Na tomhle trvam. 


Antoncek
18. 01. 2016
Dát tip

Dobrý, díky. Holt, opravdu to nesleduji, takže díky za info.

Ano: tvoje "definice" pokrytectví je mi blízká. Ale svět se točí jinak. Naštěstí tohle není "svět" a to ani literární. Jen si myslím, že z amlit serverů (litfór) je na tom Písmák relativně dobře, ale jen díky velikosti "komunity". Ale ani "kvalifikovanost" redakce - vč. StVNa - není k zahození. Ovšem....."rodí" se prý ňáká alternativa malých el. časopisů...Ale to se ptejme Olgy Stehlíkové.


careful
18. 01. 2016
Dát tip

Navíc minulého kola, které jsem považovala nominovanými povídkami za nespravedlivé (páč se tam většina zajímavých vůbec nedostala) jsem se ani neúčastnila...teď jsem hlasovala, protože v tomhle kole jsou až na Zordona, který asi právě kvůli Stvn,se účastnit nechtěl, všechny lepší věci minulého měsíce (jo, čtu tu skoro všechno). Takže to je asi vše k mému pokrytectví...


careful
18. 01. 2016
Dát tip

Já myslím, že pokrytecké by bylo, kdybych to kritizovala z altru a s nickem careful se vesele účastnila a ani nepípla...to je podle mě pokrytecké (a takové krásy tu žel občas vidím)...  

...žádného porušení pravidel si vědoma nejsem


Antoncek
18. 01. 2016
Dát tip

Ahoj, Carry.

Rozumím víc, než si myslíš. Mám to v práci a zavání to totalitou. Ale nemám chuť nimrat se v tom a hledat "objektivitu". Pokud jsi neporušila pravidla, tak přestože i já cítím "pokrytectví" v účasti na soutěži, kterou rétoricky znevažuješ, neměla bys být diskvalifikována.

Ale k věci: v tomto kole jsem četl jen "Správnýho chlapa" a nee. Mně osobně nejde o čtivost, která tam je, ale...., no snad se začtu.


careful
18. 01. 2016
Dát tip

Já bych se neptala jen na careful (která použila hrozné slovo řiťolezci:D), ptala bych se na Lakrov, Zordona a nejspíš i xyz dalších lidí, kterým buď účas znemožňuje, nebo je svým přístupem (který na mě působí takhle: tady vládnu já, tak můžu všechno, co chci a měním si pravidla jak chci a kdo se mi nelíbí, nebo něco kritizuje, tak má smůlu a jak to je se mi to líbí,. takže nic měnit ani nikdy nebudu!) tak otrávil, že už soutěžit ani nechtějí...


Antoncek
17. 01. 2016
Dát tip

Teda Stývne, já jsem se chtěl začíst, ale ta careful tě vážně tolik sere? Nějak tomu nerozumím.

 


careful
17. 01. 2016
Dát tip

..eh..oprava: kritizovat...


careful
17. 01. 2016
Dát tip

Já jsem nepsala, že jsi hloupý, ale že jsi orgán!...sám máš asi problém se čtením. 

Krytizovat něco a snažit se to zlepšit mi teda pokrytecké nepřipadá, ale ty jsi asi z orgání planety, kde tomu tak je.:)


StvN
17. 01. 2016
Dát tip

Jenom bych se opakoval. Kromě toho, že jsi pokrytecká (účastníš se něčeho, čím pohrdáš), jsi ještě blbá, protože nerozumíš psanému textu a ptáš se na něco, co jsem už napsal. Hloupému každý hloupý. Před tebou vážně nemám nejmenší důvod cítit se nějak špatně. Jsi nula.


K3
17. 01. 2016
Dát tip

1. Ronie Gray /As you jump/ - Než přijede tramvaj. Zaujal mě námět, čistý styl, sloh. Má to v sobě takovou zvláštní nostalgii.

2. Gora - Hanzi. Pochmurná nálada. Vyjádření prostředí děje. Dramatický závěr.

3.StvN - Zaujal mě svoji filozofií a závěrem. Tradičně i čistým stylem psaní.


careful
17. 01. 2016
Dát tip

Jinak počkat, ona nemůže hlasovat dokonce ani Lakrov? Taky ta ohromě zlá a jistě i hloupá bídačka, co nerozumí literatůře a vůbec nic tu nečte... měla na něco svůj názor? 

Ty mi teda dáváš:D..nejsi ty příbuznej s jední nejmenovaným rádobyxbásníkem na dvě písmena a dvě tečky?


careful
17. 01. 2016
Dát tip

..pomlouvala..to je tvůj termínus technikus pro názor, co se ti nelíbí?

...mě to je fakt celkem fuk, si to nezapočítávej:D... nic pokryteckého nevidím, vyjádřila jsem svůj názor na to, že ta soutěž funguje špatně a někteří lidé si hlasují jen mezi sebou a snažila se situaci zlepšit (abych jen nenadávala...páč to umí kdekdo a nic pro věc neuděla)...pokrytectví v tom vidíš kde přesně?

No, myslím že diskuze s tebou nemá moc smysl...ono tu dost lidí ví, že jsi orgán...ostaně tu nejsi takový sám, ale hlavně že se cítíš důležitý a můžeš někomu něco zakazovat a snažit se ho z pozice moci vydírat:)


StvN
17. 01. 2016
Dát tip

careful - pomlouvala jsi PM a její účastníky, takže to uděláme stejně jako s Lakrov. Tvoje hlasy nebudeme započítávat. Jak můžeme brát vážně hlasování člověka, který sám nebere vážně to, do čeho hlasuje? Nevidím tu rád pokrytce a lidi se sklony k destrukci, ale na druhou stranu nebudu nikoho blokovat.


Tož já jdu takik hlasovať...

1. Notorek od autorki Miluna Vošková, bo to su já, osoba, o které vim, že píše kvalitně a dělá tu literaturu skrátka a dobře pro običejnské lidi, je to takové jednoduché ale tim vic od srdička a s citem pro věci určené dolnim deseti miljónům, kurva! Miluna je skrátka a dobře takuvá evolučně vivinutějši Halinka Pavlovská!

2. Panička na hlidání od Edika, bo Edik je čupr kumštýř, co umí psať ty cifi povidanky a robotách, šelijakých těch ufonách s masivnimi přirozenimi a o frndulách z Venuše a podobných věcich, kurva. Jak su tu jeho Paničku na hlidáni četla, tož su si to šicko živo představovala a pak sa mi o tem zdála svinsky strašidelná moční mura, kurva, a probudila su sa celá polulaná.


careful
16. 01. 2016
Dát tip

..já ještě dopíšu, proč jsem ta ostatní dílka nevybrala...

Hanzi - určitě to bude pro někoho dobrý, ale pro mě je to stylově suchopárnost a přečetla jsem to jen do půlky...

Kouzlo vánoční noci - to jsem dala celý, ale za mě je to přeslazené a styl jakým to je napsané mě v pozitivním ani negativním smyslu nezaujal 

Nekorektní noir- bylo by nekorektní soudit sama sebe

Než přijede tramvaj - má atmosféru, technicky imho dobré, námět zajímavý, ale nějak nevím co si z toho vzít... prostě mi to fakt nic nedalo

Panička na hlídání - namět relativně slušný, vtípek se občas taky našel, ale pro mě roztahané

Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 - možná může mít něco do sebe, ale pro mě wtf

Rodinná záležitost - nedočetla jsem...oceňuji že je to napsané tak, že to zní profi, ale pro mě opět suchopárnost

Správnej chlap - asi stejně jako Panička na hlídání

 


Gerty2
16. 01. 2016
Dát tip

Jen doplním pro Lakrova - povídka "Rodinná záležitost" není fragmentem delšího díla, je to uzavřený příběh z prostředí, ve kterém se odehrávají další povídky, novely a jeden román, v nichž figuruje postava kapitána Donnera.


careful
16. 01. 2016
Dát tip

No, pokud by se náhodou mé hlasování počítalo tak u mě:

1. Kolektiv Vs. Jarmila

2. Notorek

Připadají mi nejzajímavější nápadem a nejvíc mě bavily... z toho zbytku už nevím, co bych nad ostatní vytáhla...tu cítím víc snahy a profesionálnějšího přístupu, tu víc nápadů nebo atmosféry, ale na třetí místo nevím co z toho vybrat.


careful
16. 01. 2016
Dát tip

Chci říct, že na všech nominovaných povídkách vidím cosi zajímavého...

...klidně bych i bodovala, ale za 1. nevím jestli  můžu jako někdo, kdo je sám ve výběru, za 2. nevím jestli můžu jako osoba


Lakrov
16. 01. 2016
Dát tip

Deset soutěžících; najde se tolik hodnotitelů? Já jako obvykle jen mimo soutěž.

OCEŇOVANÉ POVÍDKY:

Hanzi   autora Gora            Tahle povídka pro mě byla dramatickým a pod dojmem závěrečného "epilogu" i mrazivým čtením. Jedna ze zapamatovatelných, jedna z nejlepších, jaké se v poslední době na Písmáku objevily.

Než přijede tramvaj (As you jump)    autora Ronie Gray      Prostý oznamovací text má zvláštní atmosféru. Krom toho si na konci uvědomuji, že je jedním z mála na Písmáku, k němuž nemám v průběhu čtení žádné výhrady. Všímám si, že povídka prodělala změnu nejen názvu.

Kouzlo vánoční noci                    autora Jesse H.        Tahle povídka je taková "z jiného světa". Bez nápovědy bylo těžké ji zasadit do místa a do času, ale četlo se to dobře. Počáteční klid vystřídaný po chvíli obavou o holý život, v závěru pak přechod k téměř mrazivé mysterioznosti.

Kolektiv vs. Jarmila    autora Herr_Jaroslav   Líbí se mi námět, založený na potřebě kontrastu, či přímo odporu ke všemu současnému. Možná, že s Jarmilou dokonce trochu soucítím.

Správnej chlap    autora PseudoXY        Hned od začátku mi sice nesedí jazyk, jakým je to napsané, ale čím ďál čtu, tím mi ten monolog přijde zajímavější. Ta slovní zásoba, to opakování hospodských frází, tedy nakonec chápu jako záměrný prostředek, jímž lze oklikou sdělit víc, než jen ten "příběh lásky", sestavený z několika absurdních obrazů. Oceňuji též humorné zkomoleniny cizích slov.

 

OSTATNÍ:

Rodinná záležitost    autora Gerty2         Po slohové stránce je to napsané velmi profesionálně a ač se někomu může zdát,  že text o rozsahu patnácti normostran je příliš dlouhý, mám dojem, že na to, co všechno se do něj autor pokusil zahrnout, je spíš krátký. Stylem připomíná ze začátku dobrodružný román pro mládež, "zauzlení" a rozuzlení zápletky je trochu špionážním dramatem, následující pasáž popisující průchod spravedlnosti působí jako novinová zpráva a v závěru se to opět blíží k počátečnímu dobrodružnému románu. Vzhledem k tušení (potvrzenému pozdější komunikací s autorem), že se jedná o úryvek většího celku (možná románu), to nemohu hodnotit jako samostatnou povídku. Zájemcům o dobrodružné sci-fi však mohu doporučit k přečtení.

Nekorektní noir    autora careful         Celkem hezkej i když ne úplně originální je nápad, na němž je založená tahle sci-fi (ne)detektivka. Slohově je ovšem natolik odfláknutá, že ji nemohu ocenit.

 

MIMO:

 Panička na hlídání  autora Marking Machine Už z první věty tuším, že mi tenhle text nesedne. Po několika odstavcích se sloh sice vylepší, ale v ději, který často odbočuje od hlavní linie, se začínám ztrácet. Konec mi připadá nedotažený.

 Poznání hudebního skladatele Štěcha 2 autora StvN            Z úvodních slov je znát, že se jedná pouze o úryvek delšího textu, takže to nemohu hodnotit jako povídku. K textu jen tolik, že mu ono několikeré rozebírání příčin každé vyslovené věty není ku prospěchu.

 Notorek autora Miluna Vošková   K textům psaným v nářečí mám často výhrady. Tenhle je navíc psán umělým dialektem a se záměrným nerespektováním základních pravidel, takže jej -- i když se přenesu přes množství vulgarismů -- nemohu dočíst.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru