Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cyril

17. 01. 2016
2
3
249
Autor
PÁTER

Malá báseň v próze jako hold kamenosochaři.

Cyril seděl mlčky vedle hromady velkých neopracovaných žulových bloků.
Vůbec si nepřipouštěl riziko, že by se na něj mohly nečekaně svalit.
Kameny miloval.
Naplňovaly jeho život již přes šedesát let a neomrzely ho. 
Před sebou měl jeden z těchto kamenů. 
Byl to dokonale upravený a naleštěný náhrobní kámen, který sám vytvořil.
V jedné ruce držel kladivo a v druhé pevně svíral majzlík. 
Pomalými, pečlivými pohyby bušil kladivem do majzlíku, kterým usilovně vytesával do tvrdé žuly písmena.
Nesledoval kolik času zabralo vytesání posledního slova do nápisu, který bude brzy kolemjdoucí návštěvníky hřbitova informovat kdo v hrobě leží pod tímto náhrobkem, a doufal, že navěky.

Unaven, ale spokojen se svým dílem, odložil kamenosochařské nářadí do trávy, lehl si do ní a ruce složil pod hlavou.
Díval se na oblohu, po které se pomalu pohybovala oblaka ve tvaru beránků. 
Snad je tam nahoře pase sám Bůh, pomyslel si.
Přivřel oči před hřejivým sluncem a kolem najednou všechno ztichlo. 
Z té únavné práce usnul.
Zdálo se mu o tom, co by si přál zahrát na svém pohřbu a kdo mu co nechá napsat na jeho náhrobek.
Přestal myslet na to, jak i on jednoho dne opustí tento svět a do snění se snažil raději dostat něco pozitivnějšího, něco, co měl rád.
Uslyšel valící se kameny.
Spal dál a vůbec se jim nemínil nějak bránit.
Naopak.
Kdyby uměl zpívat a znal text, jak rád by si s nimi zazpíval.

Satisfaction


3 názory

PÁTER
18. 01. 2016
Dát tip

Gogin

R.S. a píseň Satisfaction je pointou.

Zavalily jej ve snu tóny a zpěv... Rolling Stones - Valících se kamenů, které měl v oblibě.


Diana
18. 01. 2016
Dát tip

***


Gogin
17. 01. 2016
Dát tip

nevím, je to takové poetické, že závěrečná pointa s Rollig Stones mi tam moc nesedí...škoda


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru