Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Únor 2016 - Hlasování

12. 03. 2016
2
69
1913
Autor
StvN

Hlasujte do 24.3.2016 a hlasování označte jako vážnou kritiku. Nezapomeňte vyjádřit důvody pro své hlasování.

Aslan Gora 2016-02-01 0-Nominace - 016_02  
Čertova hruška Vigan 2016-02-11 0-Nominace - 016_02  
Marnost Gerty 2016-02-24 0-Nominace - 016_02  
Molotov Pippo Inzaghi 2016-02-10 0-Nominace - 016_02  
Příběh scifi povídky o robotu Motýl Emanule 2016-02-19 0-Nominace - 016_02  
Učastníci kurzu Dějin západní metafyziky Movsar 2016-02-21 0-Nominace - 016_02


69 názorů

Lakrov
29. 03. 2016
Dát tip

Budou ještě další alternicky? Napadá mě SrhN -- zapadal by do portfolia.


StvN
25. 03. 2016
Dát tip

Jinak já tedy budu psát modře, aby se to nepletlo :)


StvN
25. 03. 2016
Dát tip

a2a2a, díky že jsi hlasoval a za tvůj čas. Vážím si toho!


a2a2a
25. 03. 2016
Dát tip

Ach, můj milý SvtN, dostals mne, ale přece jen, jako šéf bys měl vědět, že organizátor nejsem, ale bylo by tě třeba v Poslanecké sněmovně, střet zájmu, apod., pokud by si tě ovšem Babiš nenápadně neposadil do Čapího hnízda. Tam bys mohl poplést  cokoliv a kohokoliv, ty by ses bavil a nic by se nestalo.

Jen tak na okraj, tyhle žertíky se  záměnou nicku nejsou zrovna košér, ani ne tolik vůči StvN, ten nejspíš je obeznámen, ale vůči autorům samotným. Nikdy nevíš, kdo se za kterým nickem ukrývá, co unese a co už méně. Třeba jsi někoho na chvíli potěšil, ale to probuzení z opice nemusí nutně každý ustát, konkrétnější být nechci.


StvN
25. 03. 2016
Dát tip

1. Gerty

2. Movsar

3. Pippo Inzahgi

Gertyho příběh má všechno hezyk pohromadě a líbila se mi points. Movsar je hezké zastavení, trochu nostalgické.

Pippo mě příjemně překvapil, ale díky délce a spádu až třetí místo.

Je zajímavé, že se tento měsíc sešly takové přemýšlivé texty. Je to hezké.

Jo a tímto uzavírám hlasování.


Janina6
25. 03. 2016
Dát tip

StvNe, smaž si tu, prosím, příspěvek nicku SvtN, adminy jsem už na něj upozornila.


To snad nemyslíte vážně...


K3
24. 03. 2016
Dát tip

Vigan: zapoměl jsem na avizo, tak ješrě jednou.


K3
24. 03. 2016
Dát tip

Vigan: myslíš, že by se s tím nedalo ještě něco dělat? Já tedy moc nevím o co jde. Ale nějaké bláznivé výroky asi nemůžeš brát úplně vážně. Nejlepší jim maximálně jednou odpovědět a dost...


Vedun
24. 03. 2016
Dát tip

Dobrý den,

1. Příběh scifi povídky o robotuJe to velice složitý text proložený skrytou abstraktní symbolickou metafyzickou rovinnou, kterou vycítí jenom skutečně nadaný literát. Ale hlavně je jako jeidný ilustrovaný, takže čtenářova představivost není zbytečně zatěžovaná, stačí se podívat na obrázek.

2. MarnostHodně oceňuji vnitřní negativistické paradigma čtneáři předkládané při úmyslně transformovaných scénických obrazech.

3. GoraSympatizuji s tímto dílem, které jakoby svoji pravou tvář před čtenářem skrývá, aby ji v nečekaných spasmech ukazovalo na těch nejnečekanějších translacích.A především je o psu.

Tak, a teď stačí dovečera hlasovat ještě dvakrát a pan Emanuel to vyrhaje.


a2a2a
24. 03. 2016
Dát tip

Vigan,

zjišťuji, že jsi svou povídku, která právem aspiruje možná i na vítězství, ale která je především v několika ohledech užitečným zdrojem ostatním pro porovnání a schopnost přirozeného včleňování dialektu a krajového humoru, smazala. Nestává se často, aby se próza dostala do Zlatého výběru. Je to určitě škoda a mohu-li požádat, pak ji prosím obnov.


Tetřev
20. 03. 2016
Dát tip

1.Molotov: Pippo Inzaghi

- ze všech nominovaných povídek mě oslovila tato nejvíc - líbila se mi charakteristika postav, atmosféra příběhu (parta puberťáků a jejich boj proti systému), gradace napětí i vtipné momenty, o které nebyla nouze. Pointa pobavila. Rozsáhlejší komentář pod povídkou.

2.Čertova hruška: Vigan

- líbilo se mi zarámování povídky a propojení příběhů vězně a věznitele, autorka opět krásně vykreslila atmosféru vesnice, jednotlivé postavičky popsala laskavě a s humorem

- třetí místo neobsadím, nemůžu se rozhodnout, kým:-)


Já hlasuji pro Goru! Jako jediná mě její povídka opravdu oslovila.Jinak Motýlovo dílo jsem nepochopila. Ne snad obsahem, ale spíše umístěním zde... Jsem všema deseti pro srandu, ale tohle je docela přestřel. Přijde mi to jako výsměch všem ostatním nominovaným. Nepřijde mi to jako vhodné místo pro trolování, sorry.


Já hlasuji pro Goru! Jako jediná mě její povídka opravdu oslovila.Jinak Motýlovo dílo jsem nepochopila. Ne snad obsahem, ale spíše umístěním zde... Jsem všema deseti pro srandu, ale tohle je docela přestřel. Přijde mi to jako výsměch všem ostatním nominovaným. Nepřijde mi to jako vhodné místo pro trolování, sorry.


K3
17. 03. 2016
Dát tip

Jo, každej list má dvě stránky, jednu vnější a druhou vnitřní...


a2a2a
17. 03. 2016
Dát tip

Motýlku, tvá komunikace zde je přímo rozkošná, ale protože jsi vnímán jako hodný, tak ti jistě tady někdo poradí. Je to jednodušší než vkládání, alespon si to myslím, sám neumím ani to, co ty. Ale byla by škoda, když už má tvůj text tolik sympantizantů, nevyhovět pravidlům, když je to vcelku snadné, aby tvá povídka získala zasloužené ocenění.


a2a2a
17. 03. 2016
Dát tip

Možná se to dá řešit tím, jestli to je technicky možné, aby motýl Emanuel svou povídku upravil tak, že ten hloupý obrázek odstraní z textu a povídka by mohla být znovu zařazena. Stvn má v zásadě pravdu, nevíme, kdo se skutečně za nickem Emanuelem skrývá, tedy do jaké míry lze někomu něco promíjet a v tom případě nezbývá, než ctít pravidla a upřímně si myslím, že to s motýlkem vůbec není zlé, ale to nevím. Pokud připustíme tyto rádoby "nevinné" obrázky, pak těžko budeme někomu jinému zazlívat již třeba cílený obrázek či napadání, a že o to zde již v minulosti nouze nebyla, víme mnozí.

Takže motýlku, je to spíše na tobě, odstranění obrázku povídce neuškodí.


Fruhling
17. 03. 2016
Dát tip

Nebo to řeknu ještě jinak: není to poprvé, co byl nějaký text nebo autor vyřazen, protože byla na hraně trollingu či demence. Je to ale poprvé, co slyším takovéhle zdůvodnění. Chápu to, ale postupem času se seznam blokovaných autorů stává delší než těch, kteří hlasují. Upřímně navíc myslím, že určitá forma předstírané debility do internetu patří.


StvN
17. 03. 2016
Dát tip

Dobře, třeba máš pravdu. Ale odpověz mi upřímně na to, co jsem se ptal.


Fruhling
17. 03. 2016
Dát tip

Hele, oba víme, že to je kec jako pojď na mě z boku.

Chápu, že nechceš, aby ti pm někdo trollil, ale není třeba kolem dělat mlhu.


StvN
17. 03. 2016
Dát tip

Nesouhlasíš s tím, že onen obrázek spadá do kategorie pornografie, nebo nesouhlasíš s tím, že pornografie nepatří na Písmák? 


Fruhling
17. 03. 2016
Dát tip

Ok, vyřazení jsem si nevšiml, ale nezlob se, to zdůvodnění je ale hodně alibistické. 


StvN
17. 03. 2016
Dát tip

Fruhlingu, promiň, ale tu povídku jsem musel vyřadit, viz předchozí vysvětlení. Je trochu zavádějící, že jsem ji ponechal v seznamu. 


Gora
17. 03. 2016
Dát tip

1)  MOVSAR - Účastníci kursu Dějin západní metafyziky -  zajímavý příběh netypické povídky, zcela ojedinělé dílko, které obohatí čtenáře zejména nevídanou slovní zásobou či přímo vytvářením vlastních slovních tvarů nadaným autorem

2) PIPPO INZAGHI - Molotov - výborným, čtivým způsobem vystavěná povídka, přesně vyjádřené charaktery hlavních postav, uvěřitelná zápletka i slang , jako bonus kromě napětí i skvělé lyrické popisy prostředí

3) GERTY - Marnost - velmi dobře zpracované válečné téma s emočním apelem přesně odpovídajícímu názvu povídky. Námět zároveň dle mého názoru i velmi aktuální jako memento.


Fruhling
16. 03. 2016
Dát tip

1) Vigan

2) Motýl Emanule

 

Ad. 1) je to fajn a uvěřitelný text, hotové panoptikum českého vesničení. Občas mi vadila přílišná karikatura (opravdu má starosta zapotřebí krást zrovna pražce?), ale zase se mi líbily deklarace jednolivých postav, které se vyznačují charakterní logikou a soudržností. Znervózňuje mě jméno hlavního hrdiny (přeci jen za deset let v base toho člověk moc nenapoutničí).

Ad. 2) I když vím, že hlasuji pro trolling, nemůžu si pomoct, některé naivní asociace zanesené do textu jsou opravdu kouzelné. Literární simplicismus - přestože je jenom trollovací pozicí - vede k osekání vaty. Ambivalentní ilustrace jako třešnička na dortu. Z formálního hlediska text funguje, o obsahu můžeme diskutovat. Myslím, že jeden bod patří textu poprávu. 


Danny
14. 03. 2016
Dát tip
1. Učastníci kurzu Dějin západní metafyziky - má to vtip, dobře zpracováno, při čtení jsem se bavil

Vedun
14. 03. 2016
Dát tip

STVN,mě nijak netěší s Vámi komunikovat a už vůbec v této soutěži něco svého prezentovat, natož Vás připravovat o Váš životní prostor.Jen mi přijde nesoutěžní nerespektovat moje hlasoávní aniž by byl pro to uveden rozumný důvod. Dokonce zde mám narozdíl od Vás uvedené celé své pravé jmnéno, kdžeto vy pouze křestní. Jestli se nechcete omluvit veřejně, nebo z nějakého důvodu nemůžete, tak pošlete omluvu formou zprávy, to pohcopím.

Ještě bych Vás chtěl varovat před tím ,co děláte, protože vše špatné se k Vám nakonec vrátí jako bumerang.


Lakrov
14. 03. 2016
Dát tip

I můj nick je alternickem (už přes deset let),  takže mé hodnocení má smysl spíše pro autory než pro soutěž,  jejíchž pořadatelů bych se tímto srovnáním mohl dotknout.  Takže zas jen mimo soutěž.  Písmácké próze zdar!

OCEŇOVANÉ POVÍDKY:

Aslan autora Gora  Nadchnul mě (ač není do detailů propracovaný) tenhle pohled "odjinud",  pohled očima zvířete a připouštím, že námětově je to povídka  zapadající dokonale do mého vkusu.

Účastníci kurzu Dějin autora Movsar Tenhle nezvykle podaný erotický příběh nesený na vlně zvláštních souvislostí  mě zaujal.

Molotov autora Pippo Inzaghi  Oceňuji to jako hledání smyslu života či ilustraci nejistoty mladé generace.

 

OSTATNÍ:

Čertova hruška autora Vigan  Tahle povídka se mi líbí námětem, ocěnuji folklor, jenž je v ní obsažen,  ale je pro mě těžko čitelná, což podrobněji rozebírám v komentáři pod ní.

Marnost autora Gerty  Léty opoužívaný námět je celkem zajímavě podaný formou dopisů,  v nichž trochu tápu "kdo komu píše" a "kdo koho sestřelil", což  výsledné náladě a ústřední myšlence sice na působivosti neubírá,  čitelnost povídky, nutící čtenáře k občasnému ohlédnutí  "kdo komu..." a "kdo koho...", tím ovšem trpí.

 

MIMO:

Příběh o robotu autora Motýl Emanuel  Po dočtení povídky  nedokážu odhadnout, zda se jedná o parodii nebo zda tenhle sekvenční  proud nápadů, poskládaný do vět s absencí interpunkce, byl vážně míněným  pokusem o povídku.


Janina6
14. 03. 2016
Dát tip

1. Čertova hruška

2. Marnost

3. Molotov

Komentáře jsou u povídek.


StvN
14. 03. 2016
Dát tip

Povídku autora Motýl Emanule Příběh scifi povídky o robotu jsem vyřadil ze soutěže, protože text obsahuje pornografickou ilustraci. Všiml jsem si toho až nyní. Uvědomte si, že Písmák je server přístupný i dětem a není vhodné zveřejňovat takováto díla. Povídku nebudu hlásit adminům. Omlouvám se za dodatečný zásah do seznamu nominovaných povídek.


StvN
14. 03. 2016
Dát tip

Vedun. Tento prostor slouží k veřejnému hlasování, nikoli pro tvoji osobní potěchu a prezentaci. Tvé hlasování započítávat nebudu a napsal jsem ti proč. Pokud máš nějaké dotazy, obrať se na mě ve zprávě, ale laskavě respektuj funkci tohoto prostoru. Děkuji.


Vedun
14. 03. 2016
Dát tip

V tom případě očeákvám Vaši omluvu. Děkuji


a2a2a
14. 03. 2016
Dát tip

1) Vigan - Čertova hruška - podrobnější komentář pod dílem, v porovnání s ostatními texty nejvyrovnanější a nejpestřejší ve výrazu a zjevně i nejvypsanější rukopis

2) Pippo Inzaghi - Molotov - rovněž podrobnější komentář pod dílem, ve srovnání s jinými opět širší využití výrazových prostředků a osobní odstup - nadhled nad jednáním postav

3) Gora - Aslan - také jsem podrobněji komentoval pod dílem či přímo autorce, text má formální nedostatky, ale také duši a odvahu pustit se do širšího záběru, třebaže se to místy nepovedlo.


StvN
14. 03. 2016
Dát tip

Ano, situace se vyřešila tím, co jsem psal prve.


Vedun
14. 03. 2016
Dát tip

Dobrý den,

vaši pasivitu si vysvětluji tak, že se siutace už vyřešila a trapný omyl vysvětlil.


K3
13. 03. 2016
Dát tip

V něčem mi hlasování připomíná minulé kolo...


Vedun
13. 03. 2016
Dát tip

Dobrý den,bojím se, že Vám neorzumím. Já zde mám vyplněné své pravé jméno Jiří Zimčák. Myslím, že si mě pletete s paní Vigan, která má místo jména napsáno tpau.


StvN
13. 03. 2016
Dát tip

Vedun, jsi alternick, takže hlasovat nemůžeš. Mohou hlasovat jen řádní uživatelé. Jestli chceš hlasovat, tak pod svým originálním nickem.


Vedun
13. 03. 2016
Dát tip

Dobrý den,moc Vám děkuji, budu tedy hlasovat pro pana Motýla Emanuela zde.Všimnul jsem si, že jemu jste hlas nedal a přijde mi to líto. Měl byste si přečíst jeho deník a pochpoil byste, proč si zrovna on vyhrát zalsouží ze všech nejvíc. S hlasem ale ještě pokčám na konec soutěže a dám tři tipy Emanuelovy a pak dva a jeden tip někomu dalšímu tak, aby to i s nimi nevyhráli. Tak bude mít nevjíce bodů pan Emnauel. Asi nemsuím říkat, že jsou tyto pravidla vymyšlená velice špatně.


K3
13. 03. 2016
Dát tip

Vedun: hlasuj zde.


Vedun
13. 03. 2016
Dát tip

Dobrý den, jsem zde nováčkem tak se omluovám že se možná ptám na špatném místě. Chci zeptat jestli mám hlasovat zde nebo pod příslušným dílem. Děukji a ještě jednou se omlouvám.


K3
12. 03. 2016
Dát tip

Mezi prvními třemi jsem se dlouho rozmýšlel.

1. Čertova hruška - Vigan.    Vyjádření jednotlivých postav a dějových linek přirozeně splývá v barevnou mozaiku.

2. Aslan - Gora.   Přesvědčivě pojatá odysea psa Aslana.

3. Marnost - Gerty.   Jednoduše vymyšlený, ale o to působivější, příběh s vtipnou pointou. Cením i to, že autor překonal nepochopitelné tabu na Písmáku a nominoval sám sebe.

Zaujala mě i povídka Molotov /Pippo Inzaghi/. Humorné mi to nepřipadá. Viděl jsem to spíš jako ukázku toho, jak nesmyslně se nechá mladý člověk vmanipulovat do stáda a jak se z něho stává nemyslící neřízená střela. Co všechno by se mohlo stát, kdyby...

Nemůžu ale vynechat Účastníky kurzu Dějin západní metafyziky autora  Movsar, což je kouzelný, poetický, impresionistický příběh. 


8hanka
12. 03. 2016
Dát tip

neviem, či môžem hlasovať i ja, bežný čitateľ diel na Písmáku. Ak áno, tak hlas dávam Gore a jej silnému príbehu o  Asianovi. Od prvého do posledného slova ma príbeh pohltil, naprosto som mu uverila, vôbec som  nevnímala nejaké nedostatky, naopak, cítila som bolesť, strach, neistotu...všetko som prežívala spolu s ním.

Z príbehu cítiť lásku autorky ku všetkým živým tvorom, teší ma, že ešte stále existujú takíto ľudia... pre mňa obsahovo i spôsobom spracovania skvelé dielo.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru