Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příběh kocoura Bohouše

13. 03. 2016
1
6
330
Autor
Rtep
Příběh kocoura Bohouše Přinesly ho dcery od babičky Marušky. Před ním jsme měli několik koček,ale ty se ztratily sotva dosáhly dorosteneckého věku. Později vyšlo najevo,že kočky chytal důchodce Valenta a jejich kůže zpracovával na ohřívací pásy zvané kočičák. Po smrti starého pána se přestaly kočky ztrácet. To patrně Bohoušovi zachránilo život. Byl velmi hravý a bystrý,snažil se najít pro vše vysvětlení.Jak rostl, rostla i jeho touha po vědění. Se zájmem nahlížel do učebnic našich dcer. Zvláště pak byl nadšen matematikou a anglickým jazykem. Později objevil učebnici angličtiny pro samouky a veškerý volný čas věnoval jejímu studiu .V rohu naší zahrady stála vysoká borovice se špaččí budkou,až nahoře mezi větvemi. Tam Bohouš často čítával anglickou literaturu v originále a vedl dlouhé debaty se špačkem,o tom jak to ve světě chodí a co špaček všechno viděl v cizích krajích. Často za ním chodívaly děti ze sousedství a žádali jej o radu,jak spočítat zapeklitý příklad z algebry ,či poradit s nepravidelnými slovesy. Pověst o kocourovi,který ovládá angličtinu a řeší matematické úlohy se brzy roznesla po kraji. Žáci střeních i základních škol docházeli za Bohoušem s problémy, jež neuměli vyřešit. Studenti místního gymnázia si od něho vyžádali pravidelné hodiny anglického jazyka,kde je Bohouš učil správné výslovnosti a pravopisu. Mnozí z nich si v pozdějších letech zřídili jazykové školy. Vyučoval také domácí zvířectvo. Králíci prý měli talent na jazyky, slepice zase lépe vládly matematikou Když bylo Bohoušovi 5 let,seznámil se s kočkou Mickou,která bydlela na zahradě místního gymnázia. Časem jejich známost přerostla,jak už to bývá,v trvalý vztah a kocour se nám odstěhoval za Mickou.Jen neradi jsme se s ním loučili. Bydlení na zahradě gymnázia nebylo příliš pohodlné,ale měl tam svoji Micku víc nepotřeboval.Později se seznámil s ředitelem gymnázia,který obýval nevelký byt až pod střechou školy.Bohouš často navštěvoval jeho skromný příbytek a vedl sním zajímavé debaty.Zkušený pedagog záhy poznal kocourův talent a začal jej vyučovat přírodním vědám a jazykům. Brzy se stal Bohouš známým celému gymnáziu. Byl kamarádem všem studentům a pomáhal jim překonávat úskalí středoškolského studia. V hodinách biologie při probírání šelem kočkovitých se stával živým exponátem. Mistrovsky demonstroval studentům řev tygra,lva, pumy,levharta a jiných šelem z jeho příbuzenstva. Vykládal též zajímavé zážitky z lovu myší a příhody ze života koček .Trochu si vymýšlel,ale kdo to dnes nedělá? Za své zásluhy o blaho školy byl jmenován čestným profesorem s právem zúčastnit se maturitních zkoušek,jako přísedící. Toho roku všichni studenti úspěšně složili maturitní zkoušku. Jak čas plynul začala být kocourkovi zahrada malá. Toužil poznat svět. Když mu byl později nabídnut pobyt v Anglii s možností dalšího studia s kompenzací nákladů na bydlení lovem myší, dlouho neváhal.Vše urychlila skutečnost,že Micka odešla ke kocourovi ze sousedství. Jednoho krásného dne opustil naše město odjel do Velké Británie . Další zprávy o Bohoušovi nemáme. Je možné že zůstal v Anglii nebo se vydal dál do světa. Letos by slavil 28. narozeniny a je tedy nasnadě, že už není mezi živými. Hoví si na oblaku v kočičím nebi,dívá se dolů a duchu radí paní ministryni Valachové s reformou školství. A kdybyste potkali kocoura co mluví anglicky a umí počítat,tak to je určitě Bohouše kluk.

6 názorů

Lakrov
12. 04. 2016
Dát tip

Hezký nápad včetně závěrečné zmínky o reformě školství.  Napsané je to ale (aspoň na první pohled) na úrovní druhého stupně základní  školy. Je ovšem možné, že je to tak napsaně schválně.  Slušela by tomu slohová i grafická revize. 


K3
17. 03. 2016
Dát tip

Chybí odstavce. Bez nich se to špatně čte. Ztrácí to švih. Za čárkami a tečkami vždy pomlčka!!! Je tam i spousta jiných, drobných chyb. Jinak to působí jenom jako odříkané. A na konci rovněž něco chybí...


pedvo
14. 03. 2016
Dát tip

Takový chytrý kocour by mohl naučit autora jak psát, aby se to dalo číst.


agáta5
14. 03. 2016
Dát tip

hihi tak to já mám zase kočku, co věští budoucnost. Jak se mi začne motat pod nohama, budu mít špatnej den. Jakmile ji celej den nevidím, bude krásný počasí atakdále... takže Bohouš byl sice hodně šikovnej kocour, ale na mojí kočku nemá :)))))))

líbilo se mi to, když pominu hrubice a tak... milé psaní


MKbaby
13. 03. 2016
Dát tip

Člověče... bylo by to hezké, kdyby to bylo nějak členěno do odstavců. O interpunkci ani nepíšu, té by se dalo věnovat několik odstavců...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru