Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vím, že to nikdo nebude číst...

26. 03. 2002
4
0
3549
Autor
Toxman

Kdo se někdy necítil jako trosečník, ať zvedne ruku ! Tak si to čtěte jak chcete :-)

Hlídej svůj skleněný poklad
aneb
Vzkaz v láhvi

 

 


Vynořuji se nad hladinu
ze sféry nebytí, z příbytku stínů
táhne mě něco nahoru ke světlu.
Ách... to je vzduch.
Myslím teď na smrt na lidstva na metlu,
pohyb i ruch.


Nabývám pocit, že ztrácím vědomí.
Bouřlivé, divoké moře, to vůli nalomí.
Přesto však bojuji sic jenom malátně.
Musím přežít, opakuji.
Barvami promítám obrazy na plátně,
kola, čtverce - poskakují.


Otvírám oči kolem a... slaná voda.
Kde je loď ? Všude je spoušť, samá škoda.
Zesláblý prohledávám zbylé trosky.
A nacházím starou láhev.
Jen zbytky rozumu a whisky trošky.
Usíná nalitý nálev.


Podruhé procitám, tentokrát ze spánku.
Z poblouzněných myšlenek třepí se tisíce copánků.
Cítím jen moře a ostrov pod patou.
Houpu se já nebo on ?
Srdce mi přešívá pálivou záplatou
nadějí falešný tón !


Beru cár plachty do ruky
a hřebíkem a krví píšu (na desce přes suky).
Pak balím a vkládám do ní ten vzkaz
do láhve ještě špunt a pustit po moři.
Možná mi láhev ta zachrání zas
život už podruhé srdce mi zahoří.


Plave a na vlnách se točí.
Dívám se za ní, jak mi v dálce mizí z očí.
Nyní v džungli přežít jenom stačí.
Sladké vody trochu kdyby tu teklo,
mé kroky pak jistě k ní se stáčí,
promění vysněný ráj snad, či peklo ?


Cirilla
04. 07. 2003
Dát tip
tak jsem hledala obrázke trosečníka a všude jen Tom Hanks jakožto cast away, no, tak je Ti tedy souzen...

ju, občas by to vybrousit chtělo, ale nemohu nic namítat. Jedno velké ANO :).

Cirilla
04. 07. 2003
Dát tip
No a dobrej komerční tah, s tim názvem ;). A ruku zvedám... Všechny dvě.

soňa
11. 03. 2003
Dát tip
**

Josefk
05. 11. 2002
Dát tip
no, myslím, že je na tom vidět, že si s tím hrál programátor nebo tak něco :-) je to děsně matematický :-) myslím to veršotepectví

Toxman
05. 11. 2002
Dát tip
Josefk: No nejsi daleko od pravdy. (Ono už se to na mě provalilo ? :-)

suva
09. 05. 2002
Dát tip
šššššššššš šikounej :c))))

Toxman
06. 05. 2002
Dát tip
suva: Revize jízdenek a vstupenek :-)))

suva
04. 05. 2002
Dát tip
Trosečníka? Na toho jsem jednou lezla oknem, teda v podání Bolka Polívky - divadlo jednoho herce, mooooc jsem to chtěla vidět a oni už měli vyprodáno, ale stálo to za to, byl vynikající. Není trosečník jako trosečník... :c)))

Toxman
29. 04. 2002
Dát tip
No na to, že to byl jen takový pokus :-)

Čolito
28. 04. 2002
Dát tip
tohle je moc dobrý!!!......

Toxman
22. 04. 2002
Dát tip
No jo... Na Měsíci musí být tak krásně :-)))

Pet
19. 04. 2002
Dát tip
Tak jsem si konečně přěčetla i Tvoji odpověď. Úplně valím kukadla, co tady to umí (tenhle program) :o) Ale ze Tvé odpovědi moc moudrá nejsem, já prostě píšu, nerozebírám to a asi nad tím ani moc nepřemýšlím, takže si u některých debat připadám spíše jako Neználek na Měsíci....

Tajta
08. 04. 2002
Dát tip
No vidíš. Takovou vzrušenou debatu jsi rozpoutal svým experimentem. Forma se mi skutečně zdá poněkud kostrbatá, ale když se nad tím zamyslím, musím uznat, že tahle kostrbatost dotváří atmosféru. Ten trosečník má přesně takové neuspořádané a zmatené myšlenky.

Toxman
08. 04. 2002
Dát tip
Debata sice nebyla prvotním záměrem (aby to nevyznělo, že se rád hádám :-))), ale diskusi (a jak by řekli Cimrmani) "pozitivní, konstruktivní kritice" se určitě nebráním :-)))

Tajta
08. 04. 2002
Dát tip
Já oceňuju hlavně to, že se nebojíš sejít z vyšlapané cestičky. Zkoušíš něco nového, hledáš. Každý nemá odvahu opustit staré dobré prověřené...

Toxman
08. 04. 2002
Dát tip
Tajta: Teď mě napadají dvě odpovědi: 1) Óoooh jak krásně a lehce se jde po už prošlápnutých cestách... 2) Kdybych znal, to co znát mám, nemusel bych znova vynalézat kolo :-))) A jinak... no občas mě něco napadne, co i trochu vypadá, že to možná ještě nikdo předemnou nevymyslel, ale to často za mnoho nestojí anebo to už vymyšlené je. Ale nevzdávám se... třeba to někdy příjde :-)))

Toxman
03. 04. 2002
Dát tip
Amanda: Díky, ještě se tu nakonec začnu červenat... :-)

Toxman
02. 04. 2002
Dát tip
Amanda: Možná je skutečně ten název "profláknutý", ale myslím, že "přesně takové" jsou pocity trosečníka. Je si téměř jist, že jeho vzkaz zapadne někde v hlubinách nekonečného oceánu. Naděje přesto umírá poslední a on svou láhev přesto vypustí na moře. Za všechny kritiky velmi děkuji. Příště se pokusím napsat něco melodičtějšího :-)

Amanda
02. 04. 2002
Dát tip
Tak za tohle naaadhrny vysvetleni mas muj osobni soukromy !* ne k dilu ale k autorovi... :-)

Kami
30. 03. 2002
Dát tip
Ještě, že nestrácíš svědomí :o)*

Toxman
29. 03. 2002
Dát tip
Pet: Není to úplně tak. Je to celé řazené přísně chronologicky (a základní myšlenku o obsahu jsem měl nastíněnu již dříve, takže jsem to nepsal tak úplně zfleku), dal by se i vystopovat děj. Možná jsem to spíše měl hodit do básně epické... K rýmu jen... rýmuje se to komlet celé, ale nechtěl jsem aby se to rýmovalo úplně (drobné poruchy). Třeba u rýmu 1.+ 2. verš je druhý verš částečně arytmicky prodloužen. U zbytku 3 + 5 a 4 + 6 je striktně zachováno shodné množství slabik + rytmus (u jedné sloky jen rytmus). Celkově je ovšem rytmus každé sloky jiný (což může činit občas problém). Za kritiku díky.

Amanda
29. 03. 2002
Dát tip
Pekne... jen me stve ten prvni nazev... takove znacne proflakle poutatko pro oci kdybys tam dal ten skutecny bylo by to hezci... Ma to pekne myslenky a atmosferu...

Pet
28. 03. 2002
Dát tip
Hmm, zvláštní. Přijde mi, že jsi psal myšlenky, jak Ti zrovna přišly pod pero, ale občas mě tam nějaký rým i ruší, ale to je jen můj názor a já taky nevím, co si budu myslet za chvíli...

Pet
28. 03. 2002
Dát tip
Hmm, zvláštní. Přijde mi, že jsi psal myšlenky, jak Ti zrovna přišly pod pero, ale občas mě tam nějaký rým i ruší, ale to je jen můj názor a já taky nevím, co si budu myslet za chvíli...

Gorgona
27. 03. 2002
Dát tip
:) JÁ TĚ LYNČOVAT NECHCI. A ANI NECHCI ABYS PRAVIDELNĚ RÝMOVAL. VŽDYŤ JE TO ZAJÍMAVÁ FORMA, ALE I TA NEPRAVIDELNOST SE DÁ ZDOKONALIT. BEZ TO ALE JEN JAKO MŮJ SUBJEKTIVNÍ NÁZOR:)

Toxman
27. 03. 2002
Dát tip
Gorgona: Jéé omlouvám se... minule jsem Ti nějak zkomolil nick. Neberu to jako lynč, spíše jako radu. Díky ! Každý konstruktivní názor je pro mne přínosný.

Toxman
27. 03. 2002
Dát tip
Pokud vám někomu bude papouch ještě někdy tvrdit, že papoušek je velmi hodně hloupý pták..., Nevěřte mu !!! Má sice barviček jak na pouti, ale je chytřejší, než kdejaký neopeřenec. Když už je to venku, musím (s lítostí) přiznat, že je snad chytřejší i než moje opice. (A ta už je pomalu chytřejší než já.) Mám rád papoušky :-)))

papouch
27. 03. 2002
Dát tip
:-))))))) tak papoušky na másle pečené bys rád? :-))) Nic, dej si rohlík! :-)

Toxman
27. 03. 2002
Dát tip
papouch: Ty máš něco proti máslu ? Dobře, tak mi hold musí stačit teda ten rohlík s papouškem. :-))))

Print
26. 03. 2002
Dát tip
Jako trosečník jsem se naštěstí cítil - a je to fajn a je to zapotřebí! Ale zase jsem si ověřil, že nejsem dost inteligentní... Ale to nevadí, já to vynahradím pílí!:-)

Gorgona
26. 03. 2002
Dát tip
:) PĚKNÉ, ALE NĚKDE BYCH TO TROŠKU VYBROUSILA. z NĚKTERÝCH VERŠŮ JSEM BYLA NADŠENÁ A Z NĚKTERÝCH TROŠKU ZKLAMANÁ. ALE PĚKNÉ!!

Olina
26. 03. 2002
Dát tip
Je tam pro mě hodně blízkých a důvěrně známých obrazů. Volila bych zkratky. Taky budu pilná:) slibuju:) Měj se fajn:)

papouch
26. 03. 2002
Dát tip
no papoušek je hloupý pták, papoušek ty věty více způsoby nepřečetl.. on papoušek je hodně hloupý pták, on by to asi nepochopil i kdyby tam byla interpunkce barvičkama :-))

Toxman
26. 03. 2002
Dát tip
Print, papouch: Upravil jsem prolog, aby vám nepuklo srdéčko :-) Gordona: Ono je to schválně takové nevybroušené. Chtěl jsem zkusit trochu něco jiného než jen 100% rým. A úplně nerýmované mi nesedí. Protože dle mého (určitě hloupého názoru) patří nerýmovaná poezie spíše do povídek :-))). Ale šutrem do hlavy prosím Néééé :-)) Všem: Za kritiku díky !

Print
26. 03. 2002
Dát tip
Díky!:-) Hned se cítím inteligentněji!.-)))) *!

papouch
26. 03. 2002
Dát tip
... dyť jsem to říkal ... papoušek je velmi hodně hloupý pták ... furt nic ... :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru