Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Společenství čtyř zvířat

26. 03. 2002
0
0
883

 

Společenství čtyř zvířat

 

Býk zasmušilý s hlavou skloněnou

Vedle něj černý kůň, slavnostní a vedle něj kočka. Je malá, vznešeně a trochu posměšně se usmívá.

Krajina je temná.

Vedle teče modrá řeka. Plave v ní červená ryba. Je něžná a nedosažitelná.

Je to společenství čtyř navzájem propojených bytostí.

Kočička býka a koně zneklidňuje. Je tak malá, má tak dlouhý ocas a tak špičatá ouška. Vždycky jim uteče na strom a ráda je škádlí. Ráda si pohrává.Občas donutí býka, aby zrychlil krok a rozduněl zemi, občas donutí koně k běhu. Kočka je nepolapitelná. Je to ale jen hra. Všechny je láká ryba – ponořit kopyto nebo tlapku do vody a voda je všude tak něžná a ryba tak nedosažitelná. Vždycky proklouzne, mlčí a plave ve své vodě dál. Nemůže se k nim připojit. Jen občas mohou vstoupit k ní do řeky, ale musí se vrátit a kráčet mokří dál po zemi. Brzy na slunci oschnou, jen v noci jsou mokří dál, ale osuší je hvězdy.

Nikdo k ní nemůže.

Jsou to ale čtyři propojené bytosti. Zamyšlený býk, slavnostní kůň, kočka a  červená něžná ryba.

Jednoho dne kočka, která ráda poškádlí i běh života, jen tak znenadání skočí na rybu a spolkne ji. Nevydrží už to odloučení. Skončí trápení.

A tak putují dál. Temnou krajinou, vedle teče modrá řeka.

Zasmušilý býk s hlavou skloněnou, černý slavnostní kůň a na něm se veze kočka. Ocas má pyšně vztyčený a v sobě má něžnou červenou rybu.

Kůň i býk ji milují.

Je to příběh lásky čtyř propojených bytostí.

 

 


čtyřicet
26. 03. 2002
Dát tip
????? Pardon, jaksi mě to neoslovuje.

Radost
26. 03. 2002
Dát tip
hm? nerozumím smyslu, ale zamlouvá se mi to...

papouch
26. 03. 2002
Dát tip
nejlepčí žvíže je stejně ale papoušek :)

roštěnka
26. 03. 2002
Dát tip
trošku překvapivé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru