Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve výstřihu Tvých řas...

Výběr: sleeping_beauty
29. 03. 2002
21
2
4558
Autor
Armand



Ve výstřihu Tvých řas

nezbylo místa pro oči,

 

jen bezbřehý šarm z metafory o lodích

 

a výkřik moře pod křídly racků

napnutých plachet mých.

 

 

 

 

 

 


2 názory

Robinia
07. 10. 2010
Dát tip
krásné

synáček
06. 10. 2010
Dát tip
Zase ta neskutečná hloubka, a na tak málo řádcích. Obraz, Tebou vytvořený, bych mohl popsat milionem slov, která by po každé byla jiná. Jsou obrazy, na které se můžeme dívat stále znovu a znovu, a po každé v nich najdeme jakousi novou souvislost. Nikdy o nich nemůžeme říct, že jsme se dodívali a že je beze zbytku známe. Stejně hlubokou poklonu skládám Tvým argumentům, jimiž své obrazy „chráníš“. Ve všem s Tebou souhlasím… ***

Bootex
04. 05. 2003
Dát tip
** , ten název !

*****

Aerotik
27. 09. 2002
Dát tip
Skvělé! *

Miroslawek
06. 07. 2002
Dát tip
čtu Tě na přeskáčku... proto to píši zde... zdá se mi, že se některé obrazy opakují až příliš... tomu sebevykrádání se nevyhne nikdo, ale je třeba se tomu bránit...

Armand
06. 07. 2002
Dát tip
proč myslíš že je něco třeba? co když o to vůbec nejde?

Miroslawek
06. 07. 2002
Dát tip
ale jde... i kdybys nechtěl...

Armand
06. 07. 2002
Dát tip
:)) vím, že se rád hádáš... nechci tohle brát jako záminku k hádce takže... ano, tak jako každý básník/literát/hudebník atp., i já mám svůj osobitý způsob psaní a používám častěji určitá slova, která jsou svým symbolismem, zvukomalebností a jinými kvalitami blízká mému srdci a duši. Jelikož je to rys vždy a u každého opakující se, pozbývá poznámka o bránění se sebevykrádání jako lichá, jako stížnost na něco co neexistuje, právě proto, že je to všudypřítomné. Proto nejde o hledání toho co je třeba, rozhoduje přirozenost tvoření, nikoliv snaha mít věci pod kontrolou. Jde o to tvořit, nikoliv produkovat. Pokud máš jiný názor, respektuji ho, ale říkám mu tímto ne.

Miroslawek
06. 07. 2002
Dát tip
Tak to víš něco co já nevím... ale určitě se neznám tak dobře, jako mne znáš Ty, který povahy mírné se všech ohnivých a zbytečných diskusí vystříháš... ale abych se hádal: Z toho, cos napsal, mi vyplývá, že pravděpodobně nevíš čím se liší opravdová tvorba od epigonství... a pak se Ti snadno stane, že netvoříš... mimochodem a na okraj... zdá se mi, že v diskusi používáš pojmů, kterým tak docela nerozumíš... toho je rozhodně dobré se vyvarovat...

Armand
06. 07. 2002
Dát tip
čímpak se tedy liší opravdová tvorba od epigonství?

Miroslawek
06. 07. 2002
Dát tip
Mukařovský, O jazyce básnickém, Slovo a Slovesnost 6, 1940, resp. Studie o Poetice, Odeon, 1982, str. 93-136... ale lepší je přečíst to celé ;-D

Armand
06. 07. 2002
Dát tip
To je zvláštní odpověď :) ...nemáš vlastní názor? Vždycky jen přejímáš? Řekni to svými slovy. Chceš mi říct, že o tom, co je to opradu tvořit, sis přečetl v knihách? A jen prostá otázka, kde bereš jistotu, že pan Mukařovský to věděl? Nemohl se zmýlit? znovu se zeptám.. Co je to opravdová tvorba?

Miroslawek
06. 07. 2002
Dát tip
Ale to víš, že mám vlastní názor... jen jeho formulace vysvětlení a podepření argumenty + případná diskuse by pohltila příliš mnoho prostoru a úsilí... obávám se, že neúčelného a zbytečného... neumím odpovědi na zásadní otázky vtělovat do jednoduchých, jednovětých "pravd"... ono je totiž vždycky dost složitější... A Mukařovský moc dobře věděl, co píše... když nic jiného má to hlavu a patu... což se o jiných názorech podobných spíš náboženskému přesvědčení říci nedá....

ikarka
06. 07. 2002
Dát tip
...líbil se mi název.....líbí se mi celá báseň.....moc* (každý autor, pokud tvoří opakovaně....má charakteristický rukopis....Mozart i třeba Čapek...)... je tu poněkud mrazivo... pardon

Armand
06. 07. 2002
Dát tip
Miroslawek: no, ono to co má hlavu a patu není vždycky to co je správné :) Veškerá rétorika má hlavu a patu, a přesto může vést k nepravdivým nebo mylným závěrům. Už jsem ti to psal, a sám jistě víš, že slovy a hrou s nimi se dá přísně logickým interpretováním dojít k závěrům, které jsou logicky nezpochybnitelné a přesto v reálu neexistující - prokazatelně (Důkaz, že jsi mrtvý i když žiješ). Někdy stačí i ta obyčejná jedna věta (jak říkáš spíš podobná náboženskému přesvědčení) a vypoví víc než sto stran perfektní rétoriky. Které náboženské názory konkrétně máš na mysli? Nechci ani tak polemizovat s tvým názorem jako ho jen slyšet, číst.

maty
30. 05. 2002
Dát tip
Možná by mohlo být delší...ale hezké...tip

Kytička
22. 04. 2002
Dát tip
Na chvíli zatajím dech..., mohu? *****

Dabi
11. 04. 2002
Dát tip
Je to celé krásné , nadechnuté ... Máš můj t*

Marthin
07. 04. 2002
Dát tip
Je to krátké, člověče...takový náběh chtělo protáhnout...ale i za ten střípek tip...

lostgirl
03. 04. 2002
Dát tip
Nazov zaujal aj mna. Viac sa mi paci nostalgia celeho dielka.

hochstapler
03. 04. 2002
Dát tip
ja nevim jsem stráry trumbelin ale na me je to takovy moc hrani si na ...detektiva

Print
02. 04. 2002
Dát tip
Na obzoru plachta bílá:-) Někde blízko Oděsy... *!!!!

kafka
29. 03. 2002
Dát tip
*

malykuba01
29. 03. 2002
Dát tip
hezké*

miklunka
29. 03. 2002
Dát tip
*

Krel
29. 03. 2002
Dát tip
!*

Nuitík
29. 03. 2002
Dát tip
kráásné**

Amanda
29. 03. 2002
Dát tip
Naaaadhera smekam !****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru