Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..že mi je ľúto.. zvieratká !

09. 02. 2000
5
0
2040
Autor
Astrálka

Úvaha o etike, alebo "smrti za každú cenu"

Mám rada zvieratá. Navzájom sa máme.

Potvrdia to mačacie a psie chlpy na mojej posteli :-)

 

Niekto mi, prosím vás, povedzte..

Kto (ja tu nie som) sa nechá pitvať a pozorovať pod mikroskopom?

Potrebujeme skúsenosti.

A bohužiaľ, k tomu treba pokusy, celú sériu..

Koľkokrát máme pokus zopakovať?

Koľko krát to nie je zbytočné, ujo pokrytec?

***

Rozveseľujem sa obilnými klíčkami,

falošnou humanitou možno myši otráviť.

Nedýchnite na mňa. Nesmiem ochorieť!

Museli by ma liečiť.

Každému lieku nutne predchádzali pokusy..


Dabi
03. 05. 2002
Dát tip
Ach jo! :o((

duff
23. 12. 2001
Dát tip
stačí když nezabiju žádne zvieratko?

zolli
11. 05. 2001
Dát tip
Vďaka!

Astrálka
11. 05. 2001
Dát tip
* zolli, ale ja chcem dátum ! :o)

Astrálka
09. 05. 2001
Dát tip
* hermí, spravil si na mňa naozaj dojem, keď si na výlete opekal hermelín, miesto špekáčkov ;-) ale spálil si antibiotiká ! ty ty ty

Astrálka
09. 05. 2001
Dát tip
* ATB aú to bolí ! :o)))))))))))) * ďakujem Sala, a čo tak.. pokrytecky ochorieť :o)

zolli
09. 05. 2001
Dát tip
Cetla jsem ted milá Astrálko sbírku M.Holuba Kam teče krev. MOC jsem na Tebe vzpomínala! Vřele doporučuji. Určitě tam najdeš co Tě osloví.

Astrálka
09. 05. 2001
Dát tip
* ďakujem zollinka ! toho okrúžkovaného holuba vypátram, a pozriem mu medzi krídelká :o) * vieš, ako čakám na ten list, čo mi od Teba neprišiel..,ale nie, neponáhľam, keď letí pomaly, svojou rýchlosťou.. * rada by som Ťa.., veď vieš, stále máš u mňa otvorené :o)

hermit
07. 05. 2001
Dát tip
****-

Sala
06. 05. 2001
Dát tip
Si liek na zvieratká...len proboha, nedýchaj :-)))) mohli by nepokrytecky ochorieť ..:)))

Valéry
09. 02. 2001
Dát tip
Astrálka: :-)))))))))))))

Astrálka
29. 01. 2001
Dát tip
* Tyndyn, pozri : HAM ! * Hádaj čo to bolo, keď mi to tak chutilo ? Oranžový pomaranč s ružovým chvostíkom a dlhými prednými zúbkami, strašne pri tom jačal !

Tyndyn
06. 01. 2001
Dát tip
Myslím,že zvířátkům nepomůžou žádné debaty,ale spíš činy.Prvním krokem může být třeba přestat je jíst.

zolli
15. 04. 2000
Dát tip
astral..asi tusis muj nazor.. je dost Merlikaty... mam radeji lidi, než zvířata a je to myslím i spravne podle knihy. Zadne zvíře, byt posledni na svete nema hodnotu nejbidnejsiho, nejhnusnejsiho, nejzvracenejsiho cloveka!! Clovek je o kategorii vejs! Klidne me za to hodte lvum, ale na tomhle nazoru TRVAM. nesmyslne zabijeni je o necem jinem, že?

Bambulka
10. 04. 2000
Dát tip
Máš pravdu, bohužel... Co dodat? Je to v nás, je to naše prohnilá sobecká společnost... Ale dlouho už to takhle nepůjde, příroda se brání a my, osamělí hlídači vzácní jako spokojené zvířátko v kleci, můžeme začít sami, kousek po kousku jí pomoci v obraně ...

Sly
13. 03. 2000
Dát tip
Libí slovenský hlase z rovin blaha, proč, proč jen jsi tak krásná. Uvnitř dlí Ti srdce toho, čeho já se jen zmateně dotýkám, ach... Zvířátka, ta němá stvoření, ubozí svědci existence uzavřeni do kleští neurotické společnosti. My to asi nevyřešíme, ale nahlas řvu NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE NE a ještě jednou ne!!! Jen kvůli omezeným lidským mozkům trpí nevinná zvieratka. Ach...

Jákob
19. 02. 2000
Dát tip
Ještě jednou se vracím k tématu. V této době se rozběhla kampaň proti bilboardu se staženou liškou, že je hnusná, neetická a bůh ví co ještě. Ale to co děláme těm zvířatům je daleko hnusnější a tak říkám víc a houšť a vůbec perme do lidí........

Hackman
18. 02. 2000
Dát tip
zivot neni jednobarevny i mne to mrzi ale je to tak, muzeme ho jen ve svem zivote pomalovavat aby se i jinym zdal barevnejsi a skrze barvy jsme meli vsichni i zvirata k sobe bliz

Bříza
15. 02. 2000
Dát tip
Znám osoby ženského pohlaví, kterým kosmetika zachránila život... :-)
Na druhý straně - o přežití, smrti a zabíjení slabších - o tom je život na zemi... Člověk proti druhým tvorům má strašnou zbraň - svůj mozek. Ten náskok mu ale dává odpovědnost za to, k čemu ho bude užívat. Úcta k životu - jakémukoli, jak ji pojal třeba A.Schwaitzer je nádherná idea a maxima, které jsme mnoho dlužni. Tytam jsou doby, kdy mastičkář, nebo felčar zkoušeli své dryáky sami na sobě (a taky podle toho vypadali ... :-) Dovedete si představit kupříkladu pana ředitele koncernu Nivea, jak by vypadal, kdyby na sobě všechny ty sajrajty vyzkoušel ?) Jenomže krasomyslnění velice často je pohodlné - a vlastně příjemné (ach to jsme ušlechtilí - my bychom to nedělali !!!) A nejde jen o zvířátka. Jde i o odložené děti, kterým nesmyslné zákony brání v nalezení adoptivních rodičů, o pitomý holky, ze kterých mafiánský dobytek dělá prostitutky, a ... a co já vám to tady povídám... Kdo to ví, ten to nepotřebuje a kdo to neví, nebude to vědět dál a bude mi do krve dokazovat, že ten problém je vlastně ve mě a v mém pohledu na svět.... Ale zpět: důležitější, než plkat, je něco DĚLAT - alespoň to málo, co člověk obsáhne sám u sebe a svém okolí... :-)
(tímto zdravím kočičí a psí chlupy ve Tvé posteli...)

AZALIN
12. 02. 2000
Dát tip
Silenka to napsala spravne, jsou i jiny zpusoby leceni.. a vubec ne nedostupny, stacilo by jenom, kdyby lidi otevrely oci.. nikdo nema pravo delat pokusy na zviratech.. nikdo..

Lyryk
09. 02. 2000
Dát tip
Pokusy být musí, léky být musí, ohledy ke zvieratkám být musí, tak to je naše chmurné pořadí, nestačí naše nevyjádřená vděčnost! Pochybujme, umírňujme se, na koho to vlastně volám?? Na tebe určitě ne :-)) vidíš to správně..

Jákob
09. 02. 2000
Dát tip
to je mi taky líto, tak nedýchám ale ...

Merle
09. 02. 2000
Dát tip
každá strana má dvě mince, a já si nemůžu odpustit tohle: dívala by ses raději na to, jak ti umírá někdo blízkej, jen proto, že lék na jeho nemoc nemohl bejt vyzkoušen?
Horší je to u kosmetiky, ta opravdu životy nezachraňuje...

Šílená
09. 02. 2000
Dát tip
Astrálko, sestřičko já přeci vím. Stejně jsem ráda, že si to napsala. Měla jsem mlčet ale je dobře že tady toto dílko je. Omlouvám se ale bylo mi prostě nějak strašně smutně. JE TO POTŘEBA, život je iluze a ta zvířátka umřela pro něco co mělo smysl... Přála bych si aby můj život měl smysl aspoň tak velký jako smrt těch prcků... ještě jednou dík a promiň (ať dělám co dělám a ať argumenty jsou jakkoliv pádné...stejně je tu tiché JENŽE...)

Šílená
09. 02. 2000
Dát tip
vím kde je to Jenže...je v dávných dobách kdy nebyly léky, kdy kolem ohně tančil šaman a bral si sílu z rostlin a z astrálních rovin... Jenže...ach jo
Merle co se týká kosmetiky tak tam neznám žádný argument pro...

Marigold
09. 02. 2000
Dát tip
Merle : Správně! Kosmetický pokusy sou hnusný. Prasárna těžkýho kalibru !
Astrálka:Neplač! pozdravím za tebe svýho psa, želvy, závojnatku, sumečka i malý paví očka !

Astrálko nebuď smutná. Máš pravdu, zatraceně jo. A jako by to nestačilo, jakejsi úchyl se zvěčnil v novinách, proč prej nepoužíváme zvířata z útulků na pokusy nebo k jídlu. Místo mediálního humbuku kolem nich můžou bejt užitečný, prej... No comment.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru