Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

4 x 6 aneb Všech Pět Pé neboli Píseň o předčasném porodu polomrtvé poezie

11. 10. 2016
24
24
1112
Autor
Whitesnake

Buď jako Malý vrah od RB, nebo jako Utrpení mladého poety. Popřípadě obé tak nějak dohromady.

 

Stále tě budím tichým hlasem

z režimu spánku,

z apatie.

Dál ze sna šeptáš: "Zklamala jsem.

Věnuj mi stránku

poezie..."

 

Tam za tou divnou mlhovinou,

světlo by chtělo

vzletět z kuše.

Když moje verše s tvými splynou,

jsme jedno tělo -

- jedna duše.

 

Haló? Jsi tu? Je někdo doma?

Sám v prázdném bytě

hledám stopy.

Nechci si hrát na astronoma.

Zaměřily tě

stetoskopy...

 

V hlavě ti víří pochybnosti.

Smrt kolem čichá -

- nevidí tě.

Nerv tvorby napnut do krajnosti:

 

Pod srdcem dýchá

moje dítě...

...

 


24 názorů

Zuzulinka
21. 10. 2016
Dát tip

:-)


Whitesnake
12. 10. 2016
Dát tip

ale no tak, já mám rád, když čtenář uvažuje i o názvu. Jako ty:-)

ponech mi nějakou tu tajemnost


Kolobajda
12. 10. 2016
Dát tip

Už mlčím... (i když: kdyby tam to 4 x 6 nebylo, nic by se nestalo)  *!*


Whitesnake
12. 10. 2016
Dát tip

Kolo, kolo... 4 strofy po 6 verších :-)


Kolobajda
12. 10. 2016
Dát tip

Snad je to moje chyba, ale horrory nečtu - tedy Ray Bradburyho znám, ovšem Malého vraha neznám. A ten název? Pět pé - na tom není nic, co by můj mozek nemohl vstřebat... ale jak to souvisí s počty 4 x 6 ???   o((


Whitesnake
12. 10. 2016
Dát tip

Kolobajdo, v prologu je odkaz na povídku "Malý vrah" od Raye Bradburyho, jednu z nejlepších hororových story, co kdy byla napsána - doporučuji přečíst (a také jeho další excelentní dílo "Zástup".

Čtenářce drhne vyslovení sousloví "nerv tvorby "-

A název? Inu - má všech pět pé. Je to o porodu - skutečném a zároveň poetickém. Tedy o porodu poezie...


Whitesnake
12. 10. 2016
Dát tip

Safiáne, vím jak to myslíš, ale v této formě se musí (lze) něco obětovat. Paprsky světla jako šípy (z) kuše... to zas není až tak péroidní, neníliž... ale jak říkám, tvé výtky chápu a akceptuji.

 

Všem díky za zastavení


Markel
12. 10. 2016
Dát tip

pěkně plyne i chutná *


Několikrát jsem si přečetl Vaši báseň a nutno podotknout, že oplýváte vskutku pozoruhodnou básnickou zručností a hlavně sebejistou prací s vázaným veršem. Již dlouho jsem neviděl někoho uplatnit postupný rým, proto mě čtení Vaší básně uchvátilo už jen z kompoziční stránky.

Na první pohled se může zdát, že se jedná o sled volných asociací seskupených v postupném rýmovém schématu se stejně tak situovaným přízvučným spádem. Avšak při bližším ponoření se ukazuje, že autor je při tvůrčím procesu vlastně velmi koncentrovaný a invenční.

Tematicky je báseň rovněž velmi dobře vyladěná, připadá mi jako klíč k bráně, za níž se schovává její jinotajů a symbolů zbavený význam. Tato paralela, tedy skutečnost, že báseň explicitně neukazuje, ale spíše naznačuje děj, který se schovává za jednotlivými verši, mi přijde rovněž dokonale provedená.

Mám-li vznést nějakou výtku, tak snad je k čtvrtému verši (Dál ze sna šeptáš: "Zklamala jsem.), kde bych spojení *ze sna proměnil na *ze snu.

 

                                       Děkuji autorovi za krásný prožitek a poučení.

                                                                                      -  Matěj Jiřinský    


Safián
11. 10. 2016
Dát tip

Budím tě z režimu spánku ... četl jsem dobře? Ne ze spánku, ale z jeho režimu? Jinak pěkné. No ještě možná ta kuše. Ta je tam jen kvůli rýmu. Trčí jako péro ze starého kanape.


................*/*******


Čudla
11. 10. 2016
Dát tip

/*


Kolobajda
11. 10. 2016
Dát tip

Báseň pěkná - i ty spodní proudy jsem našel.   /**   Ale nějak jsem nepochopil název... ani ty zkratky: RB... pak Lenka - RV TVorba, asi jsem  předčasně narozený a zaostalý.


Lnice
11. 10. 2016
Dát tip

moc krásně plyne, u tebe, co chodím, je to vždy,* jen neRV TVorby mi zadrhává.-)) ale to je asi můj problém.-))


Marcela.K.
11. 10. 2016
Dát tip

Trošku mi tam vadí to dýchající dítě ve spojení pod srdcem...ale budiž ;-)


EditEm
11. 10. 2016
Dát tip

:o) křehká malá poezie ...


Whitesnake
11. 10. 2016
Dát tip

všem díky za zastavení... tuhle je skutečně třeba číst pozorně, má spodní proudy :-)


Gora
11. 10. 2016
Dát tip

Parádička..


nakonec i ty stetoskopy tomu dávají energii...jak jinak najít jemné srdeční ozvy?

Jsem rád, že jsem se prokousal k pochopení, forma jako vždy vybroušená výborně...


Muamarek
11. 10. 2016
Dát tip

U Tebe oceňuji náboj, který neumdlévá a styl, který drží, děj se co děj, formu...


agáta5
11. 10. 2016
Dát tip

ach ti básníci! :)   já mám sto múz.. jednou je to soused a jeho ostrá pila, jednou jeho pes, příště zase taxikář... jj, sto múz :)))

tvá hezky rýmuje


Whitesnake
11. 10. 2016
Dát tip

echich ouvej, dík, aleshoviči


Hálo, nebo haló?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru