Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slova slova slova (věnováno: ponejvíce UMBRATICE)

20. 10. 2016
10
14
1073
Autor
Whitesnake

V poslední době je to zde zahlceno sonety různé kvality. Klapky na oči a špunty do uší si dala i svého času slibná autorka Umbratica. Výsledkem jsou jalové, patetické a netečné "básně". Jako muzak v supermarketu.

Když ale ony ty elevátory jezdí tak nějak samy od sebe... kdo by odolal?

Čas tvorby: 01:44 min, stejně jako jedno z nejdelších pojízdných schodišť v metru v Praze na Andělu.

Umbratice

 

Je to jak droga - obtížná jak ovád,

nechat se křídly touhy, nad kterými

rytmus se vznáší - pěkně nadlehčovat

a tiše rodit myšlenky a rýmy

 

Vše krásně plyne - slova, slova, slova.

U srdce lehce - v mysli housle hrají....

Vzdálená je mi práce Sisyfova,

oděná bývám v něžném jinotaji.

 

Verše by měly býti na okrasu

všedního žití - vůně bez exprese....

Báseň by měla krásná být. A lidská.

 

Chtěl bych ji líbat - je tak etérická,

že po doteku celá rozpadne se.

Básnířka mizí. Vsedá na stroj času...

 

...

 

 


14 názorů

atkij
21. 12. 2017
Dát tip
:) Zajimavy vzorec sonetu ... myslim v poslednim sestiversi. Je to jak droga - obtížná jak ovád, nechat se křídly touhy, nad kterými rytmus se vznáší - pěkně nadlehčovat a tiše rodit myšlenky a rýmy ... rekla bych universalni sdeleni ... casto ten obtezujici hmyz odhanim... neda se:)

jako bys přemýšlela na rozhraní dvou světů...


Umbratica
03. 11. 2016
Dát tip

Vázaný verš je sice dneska Popelkou , ale byt' byl postmodernisty zcela vyobcován z tzv. "velké" soudobé Poézie,vesele si přežívá dál v textech(viz nobelovka pro Dylana) fouňům navzdory. Ale dá se s ním provádět ledacos,třeba psát satiry ,nebo taky "morality" ,nebo taky sonety pro černého krále egyho . A to vše mám v úmyslu. Kromě traklovské diskuse,na kterou asi sečtělí ještě nenarazili.


Whitesnake
03. 11. 2016
Dát tip

Umbra, díky za zastavení... pobavilo mě to o tom chameleonovi, takhle jsem tady právě já některými častován (a v dobrém mínění), viz má stránka, kde je naprosto vše - od úletů, říkanek až po ultravážnou milostnou poezii - vždy však vázaně, což je moje vášeň.

Beru tě za inteligentní a umnou autorku - vždyď jsem tě svého času sám navrhoval jako redaktorku poezie.

Myslím si, že dar rytmu a vázanosti je vzácný a neměl by se rozmělňovat ve variacích na poetické doby před 100, 200, 300 atd lety. A když, tak jen mírně, jako trasponace čas od času...


Umbratica
03. 11. 2016
Dát tip

White,

velmi nerada píšu o sobě ,ale když si tak mylně vykládáš motivaci mého konání,musím udělat vyjímku. - K vázanému verši jsem se vrátila hlavně proto,že jsem byla tak nějak exkomunikována z "postmoderní " poezie jistým literárním kmotrem a jeho ozvěnou,která mi místo veškeré diskuse doporučila,abych se "vrátila do svého skleníku". - Tak jsem to tedy udělala.Zatím si jen ověřuji , jak by fungoval "neosymbolismus" jako takový - nic víc . Copak si myslíš,že budu psát pořád stejně ? Že se nechávám opájet sama sebou ? - Jen a pouze racionálně experimentuji. Jsem na rozdíl od tebe chameleon a přelétavý motýl a mohu přehodit výhubku kdykoli,kdy to budu potřebovat,což u tebe asi v úvahu nepřipadá.Znovu se ptám : jak zapadá "Rádio" do tvých literárních teorií,týkajících se mé osoby ?

A ještě malá uštěpačná poznámka,zajaké tebe kárám : stačí si jenom spočítat kolik sonetů je celkem na mé stránce a kolik na tvé.

A tip za sonet.který má alespň obsah .


Safián
22. 10. 2016
Dát tip

Pěkný sonet, usvědčující autora, stejně jako jeho ostatní vázané verše, ze stejných hříchů, které vyčítá jiným.


Markel
21. 10. 2016
Dát tip

i vůně bez exprese má něco do sebe, jen tak se vznášet, na nic nemyslet...

a verše jiných v hloubkách poztrácené

a verše jiných co v bolestech se rodí

jsou cennější snad, když jsou tolik chtěné?

 


Josephina
21. 10. 2016
Dát tip

Ono udržet si kvalitu, neotřelost a originalitu není vůbec jednoduché! zvlášť když to od počátku díky jistému talentu jde téměř samo (což je pro mnohé nadějné právě ten malér)


Diana
20. 10. 2016
Dát tip

Docela výstižná kritika ;--) *****


Danny
20. 10. 2016
Dát tip
***

Marcela.K.
20. 10. 2016
Dát tip

Když není co sdělit... *


Whitesnake
20. 10. 2016
Dát tip

jen čti dál, Goro, neboj se čerta nic...


Gora
20. 10. 2016
Dát tip

Čtu moc ráda Um, její poezie myslím stále drží vysokou laťku.


kéž by všechny tvůrčí diskuse tady probíhaly takovým způsobem...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru