Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Islámský stát

17. 03. 2017
0
0
422
Autor
Gustavo

Islámský stát

(15.6.2015, pondělí ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing. Martinovský, na stole snídaně, Lidové noviny, Týden a Respekt)

 

MUDr.Benda: „Tak Obama prozřel."

Ing. Martinovský:"Jak to myslíte."

MUDr.Benda: „No s těmi jeho leteckými údery. Zjistil, že je to k ničemu."

Ing. Martinovský:„Úplně k ničemu to asi není. Minimálně to zpomalilo ten Islámský stát."

MUDr.Benda:„Získali půlku Iráku a obrovská města."

Ing. Martinovský:"Prosimvás, půlka Iráku. Poušť získali. Tam nic není, jenom poušť."

Z předsíně je slyšet smích Josefa Martinovského, t.č. v sekundě.

MUDr.Benda:"Obrovská města jsou tam. Palmyra má dva miliony."

Ing. Martinovskýposměšně:„ÓÓbrovská města! Pro mě je tedy obrovské město třeba New York nebo Káhira, ale ne město se dvěma miliony. To byste pak mohl říct, že Praha je obrovské město."

MUDr.Benda:"Vídeň..."

Ing. Martinovský lehce zmateně:"Aha...., no to je jedno... Každopádně v té poušti je tak jeden člověk na kilometr čtvereční."

MUDr.Benda:"Jen se nesměj! Bude válka. A blbej Obama tam posílal letadýlka."

Ing. Martinovskýdůrazně:„Hergot, dejte pokoj! Myslíte, že kdyby začal Islámský stát ohrožovat dejme tomu Turecko, že si to Turci nechají líbit? Navíc si myslím, že Amerika prostě nemůže řešit tyhle problémy tak, že tam pošle další pozemní síly..."

MUDr.Benda:"Turci taky nejsou co bývali. Teď prozřel, milej Obama."

Ing. Martinovskýnahněvaně:"A co měl jako dělat!? Podle vás tam měl poslat další desítky tisíc vojáků? Takhle to dělali posledních dvacet let. Bojovali proti Al-Kaidě a k čemu to vedlo?! Chvíli to vypadalo, že se to zlepšilo a teď? Vyhřezl tam obrovský vřed, Islámský stát, snad ještě horší, než Kaida. Tak po téhle zkušenosti tam měl poslat další vojáky? Ne! Arabové si to musejí vyřídit sami, to za ně nikdo, ani Amerika, nevyřeší!" začne ťukat prsty do desky stolu.

MUDr.Benda:"No, až budou ohrožovat i je...."

Ing. Martinovský:"Jako Ameriku?"

MUDr.Benda:"Jo, dvojčata...."

Ing. Martinovský:"Prosimvás. Dvojčata! To byl bezprecedentní útok. Tomu nikdo nezabrání."

MUDr.Benda:"....si myslel, že to vyřeší letadýlky. To si za druhé světové také mysleli, že Hitlera zničí letadly. A taky prozřeli. To prostě nejde."

Ing. Martinovský:"A vy si myslíte, že Obama je blbec? Že to neví. Podle mě je mu to jasné, že s letadly to nevyřeší, ale je mu také jasné, že dosavadní přítomnost v těch všech válkách stála spousty peněz a hlavně lidských životů. Vždyť on je taky politik a vy si myslíte, že Američani jsou rádi, že jejich vojáci jedou přes půlku zeměkoule a tam bojujou a umíraj? Myslím, že nejsou rádi."

MUDr.Benda:"A pak ti uprchlíci..."

Ing. Martinovský nervně:" Já musím do práce!"

MUDr.Benda:"Prosimtě, vždyť si můžeš vzít ten homeoffice."

Ing. Martinovský:"Dneska ne. Nashle."

MUDr.Benda hledí do novin:"No jo, ta tvoje práce, stejně je to takový socialistický podnik."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru