Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tmavější než tma

23. 03. 2017
6
7
342
Autor
MartinBurget

    Rozevřela oči.
    Právě včas, aby viděla, jak světla lamp hasnou a celá vesnice se noří do tmy.
    Věděla, co to znamená. Že přišla desátá a kdosi zhasíná, protože v ulicích není živá duše. Živá…
    Zvon se rozhoupal. Sčítala rány.
        První.
    Cítila se tak sama uprostřed všeho. Uprostřed své prázdnoty a ticha.
        Druhá.
    Začínal v ní růst neklid a ani nevěděla proč. Jakoby tam venku…
        Třetí.
    Začala se bát a ani nevěděla čeho. Tam venku…
        Čtvrtá.
    Přitáhla si peřinu blíž, mráz zesílil. Snažila se zahnat strach, ale…
        Pátá.
    …bylo to jako když malá zkoušela věřit, že bubáci nejsou. Venku…
        Šestá.
    Už se necítila tak sama… Tam venku ve tmě za sklem něco…
        Sedmá.
    Pes se rozkňučel. Teskně, jakoby ze strachu a pak…
        Osmá.
    …zavyl. Jakoby z bolesti a pak…
        Devátá.
    …zmlkl. Tma zhoustla.
        Ticho.
    Kde je desátá? Pohlédla na hodiny. Ručičky v pravém úhlu. Zháší se později…
        Zaklepání na okno.
    Na čele jí vyrazil pot.    Věděla, že její zlo se k ní vrátilo jako bumerang.
    Sklo se roztříštilo.
    Zachvátila ji hrůza, všechno v ní na ni řvalo, ať utíká, ale nemohla se ani pohnout.
    Kousky skla padaly na podlahu.
    Chtěla křičet, ale nemohla otevřít ústa.
    Oknem se cosi vlévalo do pokoje. Viděla obrysy, přestože byla tma. Protože to něco bylo tmavější, než tma. Slyšela hluboké šeptání a cítila, co se blíží. Cítila dech ve tváři. Pařáty ze šera lezoucí po prostěradle. Blíž a blíž.
    Najednou cosi obemklo její tělo, zvedlo jí to výše a se zařváním mrštilo proti stěně.
    Náraz. Krátká elektrizující bolest. Přišel tunel a pak tma.
    Tma! Posadila se na posteli a promnula si oči. Srdce jí divoce bilo. Celá vesnice se topila ve tmě. Pohlédla na hodiny. Ručičky v pravém úhlu. Tři hodiny v noci. Oddechla si.
    Byl to jen sen. Pitomý sen. Přitáhla si peřinu blíž, byla jí zima.
    Možná proto, že se po zemi válely střepy a oknem vcházel mráz.
    Hodiny se začaly přetáčet a zaslechla šeptání.
    Věděla, co to znamená.
    Že přijde tma…


7 názorů

Díky moc. :)


Lerak12
19. 12. 2017
Dát tip

Dávka hororu, fantazie a tajemnosti. Jo, abych nezapoměl. A kvalitní práce autora. Líbí!


Lakrov
28. 04. 2017
Dát tip

V úvodním odbíjení zvonu -- tedy v tom, jak je popsané -- je celkem napětí  a i po dočtení j zůstává taková hororvá nálada,  jíž svědčí onen nedostatek konkrétních informací.  Tip.  


Kytiii
26. 03. 2017
Dát tip

Protože se mi naježily chloupky, řekla bych, že to se mnou něco udělalo... a když to se mnou něco udělalo, řekla bych, že dobrý...*


Díky moc za komentáře :-)


Gora
24. 03. 2017
Dát tip

Ahoj, Martine, ráda jsem početla pro mne nový útvar. Celkově určitě lepší, než western, aspoň pro mne. Myslím, že i od čtenářů se ti v kratším a srozumitelném formátu dostane větší pozornosti.

Dala bych pryč:  Chtěla řvát, - ve větě předtím to řvát už máš, tak třeba: Chtěla křičet

Pak myslím, že je tam zbytečně velké množství teček jako pokračování či úvod vět.

Mrazík mi po těle přejel, takže jinak fajn:-) Najdi si náměty, bližší tvému věku, a zkoušej zpracovávat, to bych ti doporučila.


K3
24. 03. 2017
Dát tip

Malé odbočení od westernu? Tohle ti jde možná líp. Neznal jsem kategorii drabble. Jqk jsem se podíval, mělo by to mít 100 slov. Tohle má asi víc... aleT.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru