Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pán panda na prahu niečoho väčšieho

22. 05. 2017
11
9
350
Autor
pán panda

https://www.facebook.com/manzelskapoezia/photos/a.285448941870878.1073741828.285323631883409/334083930340712/?type=3&theater

 

 

 

pán panda stojí v kuchyni
stojí na mieste, kde len včera umýval riad
na mieste, kde včera odviedol
poriadny kus roboty
umyl najmenej tri veľké taniere a jeden malý
drez je však znova plný
čo sa len mohlo stať?
pán panda si nedokáže odpovedať

zisťuje,
že je to niečo väčšie
narazil na neviditeľné hranice
presne nepomenovateľný problém
riešenie ktorého
môže trvať celý život

 

 

 

 

 


9 názorů

CHT
11. 06. 2017
Dát tip

To je ono! Umývat Řád! Není na to nějaká církev?


Alenakar
01. 06. 2017
Dát tip

Dotkla ses možná nevědomky jedné ze základních filosofických a astrofyzických otázek. Zatímco oficiální fyzika říká ,že dle druhé věty termodynamické vesmír nepochybně zanikne v chaosu (neuspořádanosti), Teilhard de Chardin ,řeší tento problém  svou "negentropií" : život se naopak má tendenci organizovat stále složitěji,vytvářet složitější a složitější systémy. Jako bioložka dávám Teihardovi za pravdu . Život se nejen oroganizuje sám,ale je třeba si ho i umět zorganizovat umýváním nadobí počínaje. (V praxi jsem na tom ovšem s nádobím podobně jako Pan Panda)


pán panda
26. 05. 2017
Dát tip

entropie versus negentropie? no neviem. negentropia je podľa google niečo ako dogmatika. ale ako to súvisí s mojím písaním sa mi veľmi nechce premýšľať. pri písaní som sa snažila v podstate bežný problém neustáleho špinenia riadu v kuchyni podať naivne (očami udiveného pozorovateľa)  a zároveň so všetkou drámou a obludnosťou, ktorá sa v tom skrýva. tých pár tanierov v dreze ako špička ľadovca.


Alenakar
25. 05. 2017
Dát tip

Přepokládám,že báseň je jinotaj,který se zabývá problémem entropie versus negentropie. Tip.


LGarra
23. 05. 2017
Dát tip

Asi tak :).


Diana
23. 05. 2017
Dát tip

:-)))*


agáta5
22. 05. 2017
Dát tip

jj, problém na celý život


vk
22. 05. 2017
Dát tip
super :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru