Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Život je krásný

07. 04. 2002
7
0
1365
Autor
Day

Věnováno památce F. G.

Život je krásný

Zavdat si zlatem s bílou pěnou,
v hospůdce tlít až do svítání,
zírat na žensky s hubou otevřenou -
život je krásný, pomalý umírání.

Probrat se zlámán v příkopu,
hlava se točí, nemá stání,
plahočím se k mámě, k domovu -
život je krásný, pomalý umírání.

A večer zas ve své lože zasedám,
my savci máme instink sání,
před milou vínu přednost dám -
život je krásný pomalý umírání.

Lotoska
13. 09. 2004
Dát tip
zní to bezstarostně....taky bych se tak chtěla mít:-)

Šminka
11. 12. 2002
Dát tip
Míwa: No, já bych řekla, že ta čárka tam má význam - je jiný význam 4. veršů ve strofách 1-3 a změna ve strofě 4 / a se mi to tak právě líbí/ :- )) Jo, a co je archaismus? Možná snad jen "zavdat si", ale já ani to jako archaismus necítím... A písničkovatý to teda je...verše možná nejsou úplně podle gusta odporníků, ale podle mýho docela jo:-) * a házim půlkou kamene:-)

Miroslawek
11. 12. 2002
Dát tip
Šminka: já jsem starý odporník... vím, že ona čárka tam má význam... ale mě by se líbilo číst to ve významu jako, kdyby tam nebyla... a to, že by se mi něco v básni líbilo neznamená, že by to tak mělo nutně být ;o)))

Šminka
11. 12. 2002
Dát tip
M: a mně se zrovna líbí ta čárka a změna, odporníku:-) A co ty archaismy???

Miroslawek
01. 12. 2002
Dát tip
překvapivě docela pěkné... jen v tom refrénu (4. verš každé strofy) to čtu bez oné interpumkční čárky, aby to bylo podle mého gusta... a co bych pro začátek vytknul je strojený jazyk... archaismy jako takové nevadí, jen by měly působit živě...

Katerina
13. 09. 2002
Dát tip
hazim kamenem.... a tip, samozrejme

Amanda
15. 04. 2002
Dát tip
Neco mi to pripomina... lec nevim co nemuzu souhlasit s obsahem proto radej nehodnotim...

Dabi
07. 04. 2002
Dát tip
... To je krásný ... Můj obdivný t*

Pěkné.Autor je zřejmě muzikant a alkoholik.A kdo ne ať hodí kamenem.T.

clovrdik
07. 04. 2002
Dát tip
:-)))))) TIP, pobavilo, i ta báseň, i komentář Petra_Palkowskiho :-)

Sabrina
07. 04. 2002
Dát tip
.....svým způsobem ta nějak vážné a přitom hezkéééé...:) Tip!

dablik008
07. 04. 2002
Dát tip
autor asi pobavit nechtel ;o) taky me napadlo ze je to od muzikanta :o) a libi se mi veta "zivot je krasny pomaly umirani" ciste subjektivne ovsem :o) celkove tam sice nekde nesedi rytmus, ale to by se s muzikou vytratilo :o) takze *!

kuskus
07. 04. 2002
Dát tip
A mně se zase líbí ten protimluv: "zírat na žensky s hubou otevřenou" a v zápětí: "před milou vínu přednost dám" Tož, asi ta Tvoja moc pěkná nebude, co? Nebo že by se do básně vloudila chybička a mělo tam být: "a večer ji ve svém loži zase dám" To by pak instinkt k sání mohlo vysvětlit...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru