Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč tu jsem?

25. 08. 2017
1
27
333
Autor
PanMoody

Jsem v pekle.

Nastal čas přiznat si to.

Co jiného by to také mohlo být? Visím v kleci nad žhnoucí lávou, skrčený a vmáčklý mezi horké mříže. Sotva se dokážu pohnout. Láva hluboko pode mnou bublá a vře, břicho a holeně mám spálené a plné puchýřů. Po mé pravici je skála, která se vynořuje z temnoty a ubíhá do nekonečné výšky; po levici se otevírá nekonečný temný obzor, kamsi do dáli se vine zářící řeka.

Čas se nedá nijak odhadnout, ale visím tu už celé dny, možná týdny. Trpím hladem a žízní, ale neumírám. Navíc mě trápí urputný nepolevující průjem; stružky páchnoucích výkalů protékají pod mým tělem a kapou dolů do lávové řeky…

Jsem po smrti, vím to. Vzpomínám si na nemocniční pokoj, dokonce i na vlastní smrt. Pamatuju si celý předchozí život…

Ale proč tu jsem? Nedává mi to vůbec žádný smysl.

Byl jsem dobrým otcem a vzorným manželem. Věřil jsem v boha a pravidelně chodil do kostela, přispíval na nemocné děti…

Nikdy jsem nikomu neublížil. Nikdy jsem se dokonce ani nepral. Svoji ženu jsem nepodváděl… Tak co tu krucinál dělám?!

Po kamenné římse zakusující se do skály občas procházejí zatracenci. Jejich těla jsou rozdrásaná a popálená. Mívají tupý výraz jatečního dobytka.

Pokaždé je vede démon.

Jsou přesně takoví, jak nám je vyobrazovala církev – rudí, svalnatí, s dlouhými rohy a kopyty místo chodidel. Většina z nich při chůzi vesele mává ocasem ze strany na stranu.

Zpočátku jsem na ně křičel, že jsem nevinný. Že jsem tu pravděpodobně omylem. Žádný mi nevěnoval pozornost. Nářky duší pověšených podél jejich stezky je nezajímají…

Avšak dnes se jeden z nich zastavil přímo u mě. Chvilku si prohlížel ubohé přízraky, které doprovázel kamsi dolů. Když mu připadalo, že se někdo loudá, švihl ho ocasem. Procesí kolem něho prošlo a ďábel se otočil mým směrem.

Popadl penis a začal na mě močit.

„Pane, prosím, jsem nevinný,“ skučím. „Já tu nemám být…“

Ale démon se na mě ani nepodívá, jenom si píská a kochá se scenérií pekla, která se před ním rozprostírá.

Vyklepal si a vydal se za svými zatracenci.

„Já tu nemám být!“ řvu za ním. „Slyšíš mě, ty hajzle? Jsem bez viny!“

Démon se zastaví a otáčí se po mně.

Rozbuší se mi srdce a spílám si do idiotů. Proč jsem radši nedržel hubu?

Pomalu se ke mně vrací a prohlíží si mě.

No fakt! zazní mi v hlavě jeho hlas, až mi z toho málem pukne lebka. Ty to opravdu nevíš…

„Ano, pane, došlo zřejmě k omylu. Mohl byste někomu říct, že –“

Nevzpomínáš si na ty psy?

Na psy? Proč bych si měl vzpomínat na psy?

Na tu svoji množírnu? Usmíval se démon a cenil na mě spoustu ostrých zubů. Držel jsi je přesně v takovýchhle podmínkách.

To nemůže být pravda! Choval jsem psy, to ano… ale musel jsem splácet půjčku na auto, hypotéku, jednou za čas jet do Chorvatska…

Vždyť to byla jen tupá zvířata! A nakonec jsem je všechny pustil na svobodu…

Vyhazovals je u dálnice, aby to měli rychle za sebou, mračí se na mě démon. Z toho šklebu mi naskakuje husí kůže.

Otáčí se a odchází ode mě.

Ale já si stále připadám nevinný. Moje stížnost nebyla vyslyšena…

Na tohle přeci nemají právo! Jak dlouho mě tu nechají takhle viset?

Prožiješ tu všechny psí životy, které jsi zničil, ozývá se mi v hlavě démonův hlas.

Krát dva…

Ale to je možná třicet let!

Pak tě šoupneme dolů, ukáže démon na lávovou řeku, aniž by se ohlédl. Užij si to…

Zůstávám opět sám. Horké mříže mi do kůže vypalují cejch a žhnoucí láva pode mnou hladově bublá…


27 názorů

Lakrov
05. 10. 2017
Dát tip

Počátéční dojem přepisu zlého snu je vystřídán hrůzným leč spravedlivým  rozuzlením v duchu jednoduchého tématu, jež mnozí ocení.  Zajímavý nápad, zajímavý zvrat.  Tip.  


K3
29. 08. 2017
Dát tip

Jestli chceš vědět jak jsem se vypořádal s tématem člověk/zvíře, přečti si mou povídku Třikrát a dost!. Pak mi můžeš napsat hodnocení. Měj se dobře.


PanMoody
28. 08. 2017
Dát tip

K3: tady páchám jenom osvětu :) jak vidíš z diskuze, lidi o tom pořád vědí kulový...


K3
28. 08. 2017
Dát tip

Máš pravdu, ale tady to nezměníš, jedině legislativou, zákonem. Nebo se dej k ochráncům zvířata, zkus něco prosadit, budou volby...


PanMoody
28. 08. 2017
Dát tip

K3: omyl, oni se s tím nijak netají. Tedy samozřejmě vydávají psy za čistokrevné (i když bez papírů) a většinou tvrdí, že se jedná o trpasličí plemeno (přestože nic takového neexistuje), ale vesele je inzerují na bazoši, v annonci apod. A přitom už z fotek je patrné, že se někdy jedná o neduživá štěňata s genetickou vadou (třeba vypoulenýma očima). Jenže debiln Češi na to pořád skáčou a za "roztomilého" psíka vypláznou šest tisíc. Potom však zjistí, že za veterinu by utratili dalších dvacet...


PanMoody
28. 08. 2017
Dát tip

Zdendo, tuhle živnost provozují výhradně jen bezcitní ubozí zmrdi. To že by tě to nikdy nenapadlo, možná značí, že takovým bezcitným ubožákem nejsi :) Gratuluju.


K3
26. 08. 2017
Dát tip

Namíchají ´dvě podobné rasy a pak je prodávají za čistokrevné. Laik to často nepozná, ale na veřejné fórum nemůžou, hned by se prozradili. Tak to prodávají všelijak.


Gora
26. 08. 2017
Dát tip

Zdendo, divil by ses...znám např.veterináře, který má doma v chodbičce dvě rasy čistokrevných psíků a jeden pár vzácného druhu kočky, množí a přes zákazníky z "kšeftu" a inzerci prodává. Zaštiťuje to titulem. Podmínky, kde ta zvířata žijí, jsou nedůstojné, ale hlavně, že se množí...


K3
25. 08. 2017
Dát tip

...vidíš a jsi u té politiky.


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Velkopěstování samozřejmě vydělává, ale jiný způsob, jak nakrmit sedm miliard lidí, zatím není. Dokud bude levné vepřové, lidi žrát kobylky nezačnou...

Ke psům: souhlas, pes by měl mít výběh. A když ne, tak alespoň kvalitní venčení. A velký plemena podle mě do bytu vůbec nepatřej. Problém je, že lidi kupujou psy dětem jako mazlíčky nebo manželkám, protože chce něco módního a chlupaťoučkýho. právě tihle se nejčastěji stávají těmi bezdomovci, o kterých jsi psal... Jednu takovou zachráněnou bezdomovkyni mám doma (myslím fenku, ne ženskou...)

Pochybuju, že čipování pomůže, stačí psy nepřihlásit, ale aspoň se něco začíná dít. Nedávno jsem proti jednomu takovýmu koncentráku dost aktivně bojoval. Je to marný, protože na ochranu psů prostě neexistuje zákon...


K3
25. 08. 2017
Dát tip

Nejsem vegetarián, ale mohl bych být. Všechno tohle "velkopěstování" je pro peníze, pro nic jinýho.  Jinak mi stačí maso jen o víkendu nebo sojové. Ale vraťme se ke psům, já je mám taky rád. Jedno je jisté. Myslím, že pes patří na vesnici nebo pro toho kdo má zahradu,aqlespoň. Třeba lovečtí psi se běžně chovají.v panelácích. Tohle může změnit pouze politik a dobrý zákon. Třeba čipování tomuhle nekontrolovanému pěstování dost zabrání...


upupa
25. 08. 2017
Dát tip

No áno, ja vždy napíšem názor, až potom čítam vyjadrenia iných. Chýba tomu koniec. Nevadí.

Nevadí mi ani to, že psov nemôžem ani cítiť, zničili mi život. Pomlel by som ich na mlynku. Len tá prča, robiť si dobrý deň sám zo seba, to ma baví.

O utrpení zvierat som toho napísal oveľa viac, ako ktokoľvek na tomto fóre. Ale nikoho to neoslovuje, od šnicle v igelite niekde z tesca je po koncentračný tábor veľkovýkrmne nekonečne ďaleko. To inak svedčí o bezcharakternosti ľudí všeobecne, preto nechcem byť človekom.


upupa
25. 08. 2017
Dát tip

To by ma zaujímalo, akú pesničku si pískal ten démon.

Je to pa-pa-parááda! TOTO mám rád!


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Už jsem říkal, že na jatkách, slepičárnách apod. je to taky horror. Netvrdím přeci, že si tam zvířata nějak užívají... Jsi vegetarián? Já bohužel ne, prostě mi to nejde... Většina lidí není. To znamená, že velkovýrobny jídla prostě existovat musí (neomlouvám tím tamní podmínky), už kvůli tomu, kolik nás je. Farmářská výroba by nás všechny neuživila... Ale množírny psů existují jenom proto, aby někdo vydělal. Není to životně důležitá potřeba lidstva, jako třeba slepičárny...

A pozor, trochu pleteš jablka s hruškami. Asi si pleteš zatoulané a opuštěné psy s těmi, kteří trpí v množírnách. S těmi, kteří se díky genetickým vadám způsobeným nekontrovaným křížením rodí nemocní, prožijí krátký život v bolestech a umírají.

Tvrdit, že se vyhozeného psa někdo ujme, je alibismus. Většina z nich umře hlady, umrzne nebo je něco přejede.

Navíc se o tomhle problému u nás pořád málo ví. Proto o to tom mluvím... A přesně tohle bych těm zmrdům přál :)

Takže milé děti, až si budete pořizovat štěňátko, zjistěte si, odkud pochází. Prohlédněte si jeho rodiče a podmínky, v jakých žijí. Anebo ještě lépe – vezměte si nějakého psa z útulku, jsou jich tam tisíce…


K3
25. 08. 2017
Dát tip

Zdá se mi, že jim přece jen trochu nadržuješ. Jsou to takové "děti ulice". Většinou si je někdo osvojí a mají se líp. A co skutečné děti ulice a co ostatní zvířata? K čemu je třeba slepicím právní ochrana, když se jich stovky ušlapou, požírají se navzájem. Nebo vepři ve velkovýkrmnách? To je hrůza. A jaké to muselo být dřív?. Skuteční zemědělci měli aspoň cit. Ale lidi, kteří tu práci dělali jenom proto, že se jinam nedostali cit neměli.

Ale  je dobře žes to napsal, pro tu diskusi. Alespoň.


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Zdenda: takovej psí koncentrák...

Psi jsou drženi v příšerných podmínkách (klec někde ve sklepě, ve vlastních výkalech, nemocní) jen za účelem rozmnožování, prodávají se zavšivená a začervená štěňata většinou módních plemen, která jsou odebírána fenám předčasně, to proto, aby pejsci vypadali "maličcí" a "roztomiloučcí". Prodejci je většinou předávají na parkovištích a podobně, aby zákazník neviděl, z jakých podmínek pocházejí.

Asi tak... :)


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Amatéři jsme všichni. I když se někteří tváří jako profíci ;)


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Já to ve zlém rozhodně neberu ;)


Gora
25. 08. 2017
Dát tip

Nepolemizuji s tebou o tématu. Jsme zcela zajedno v naléhavosti situace a v potřebě - celospolečenské - ochrany psů a jiných trápených zvířat. Jen hodnotím tvoji mysteriozní povídku. Mnoho mystéria zde neshledávám, bohužel. Dalo se to jinak zpracovat, ale jsem taky amatér, tak nic ve zlém:-)


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

To je úplně jedno. Mě stačí, že se o tom mluví. Snad to lidi jednou dostanou do podvědomí a přestanou ty zkurvence finančně podporovat. Jasně, o těch jatkách máš pravdu, ale věř nebo ne, jateční zvířata mají daleko lepší právní ochranu (a jsou pod daleko větším dohledem) než psi. Pro jejich ochranu vůbec neexistuje legislativa...


Gora
25. 08. 2017
Dát tip

Není nic, co by mne na tvé povídce zvlášť překvapilo. Je to příliš obyčejné, krom "močení a dalším ůkonu" - ale souhlasím s Karlem, že to prostředí výkalů jsi dobře popsal. Zdá se mi to příliš málo na tak závažný námět. Škoda - agitka nikoho zvlášť neosloví. To samé by se dalo napsat o různých chovech zvířat, jatkách a podobně:-) Chybí pointa, opravdová.


PanMoody
25. 08. 2017
Dát tip

Tohle je spíše agitka než povídka. Ale sekce agitek tady není :)

Bojuju proti tomu svinstvu kudy chodím, kdyby se chtěl někdo připojit, může tady: https://www.obrancizvirat.cz/petice/mnozirny/


K3
25. 08. 2017
Dát tip

Teď by to chtělo ještě něco nakonec. Nějaké překvapení. Které dělá  nejvíc povídku povídkou. Bylo by to působivější. To si myslím. Jinak to prostředí, krom několika výrazů, se mi docela zamlouvá. :)..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru