Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Veselé lístky ve větru

18. 10. 2017
5
9
1584
Autor
bixley

Byl podzim a foukal studený vítr. Na buku se krčily pestře zbarvené lístky. Některé byly ještě zelené, ale většina jich byla žlutých nebo žlutohnědých, občas byly zbarvené i do červena.

            „Vám to ale sluší,“ řekl jeden z nejstarších lístků, když si všiml, jak má jedna z mladých dam krásně zbarvené šaty.

            „Ó, děkuji,“ řekla oslovená a ve větru se natáčela ze všech stran.

            „Připadám si jak na módní přehlídce,“ přidal se další nahnědlý lístek. „Dámy jsou opravdu úchvatné.“

            „Ale pánové, skromnost stranou, vždyť i vy jste elegantní,“ chtěla lístky potěšit starší červenožlutá ženuška.

            Vtom se do stromu opřel silný vítr. Lístky se houpaly na stromě a nemohly se větví udržet.

            „Dámy a pánové, držte si klobouky, jedeme z kopce!“ volal nejstarší lístek a padal dolů. Za ním padali další. Na zemi za chvíli ležel barevný koberec.

 


9 názorů

bixley
31. 03. 2021
Dát tip

Díky.


Jamardi
31. 03. 2021
Dát tip

Moc pěkné!


bixley
16. 02. 2018
Dát tip

Díky!


a2a2a
15. 02. 2018
Dát tip

Hezký text a ještě hezčí konec, ten je právě na tom textu špičkový, protože neodvratný konec řeší s nadledem, ...držte si klobouky, jedeme dolů... a v barevném koberci přidává nový život.


bixley
19. 10. 2017
Dát tip

S tím i/y je to otázka. Pokud jsou perdonifikovaní coby pánové a dámy, tak jsem dala i. Na začátku by se to měkkým i prozradilo. Nebo by to muselo být v přítomném čase... :-)

Díky.


Gora
19. 10. 2017
Dát tip

Moc pěkné, bixley:_)

Jen tady :  Lístky se houpaly

a vzápětí -. Za ním padali další. - dala bych také y:_)


bixley
19. 10. 2017
Dát tip

Moc děkuji. Ještě o tom konci pouvažuju. (Původně se to jsmenovalo jen Vítr).


Lakrov
19. 10. 2017
Dát tip

Hezká personifikace, říkám si při čtení úvodního rozhovoru barevných dam a pánů.  Představuju si, jak jim to sluší a taky co všechno je možné při troše fantazie  vidět při pohledu na "obyčejný" podzimní strom.  Konec mi pak přijde -- jak už to na podzim bývá -- trochu smutný.  Jako by za poslední větou ještě něco chybělo.  Něco veselého, jak předesílá název, napadá mě a představuju si ty ležící dámy  a... Ale asi to chybí jenom mně :-)  Tip.  


agáta5
19. 10. 2017
Dát tip

:) jj, přesně tak to je. Teď dělám mísy s lístky a budou přesně takhle vybarvené


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru