Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Studna v poušti

30. 11. 2017
8
16
501
Autor
aleš-novák

Vánoční koledy se s nastávajícím adventem na nás budou valit ze všech myslitelných stran, není vyloučeno, že u někoho se v tomto období projeví i nějaká forma alergické reakce. Rozhodně se to ale netýká nejčerstvějšího počinu české písničkářky Radůzy. Její album Studna v poušti vyvolá spíš pozitivní závislost.

Radůza je zvláštní zjevení na nebi české pop music (jestli je vůbec vhodné zahrnovat ji do této všeobjímající škatulky). Vynořila se kdysi jako neotřelá, drsná zvěstovatelka svých pohledů na život, do mainstreamových rádií se sice moc nedostává, ale kdo chce, ten si ji najde.

Aktuálně Radůza přichází s albem „vánočním“. Uvozovky jsou tu záměrně, protože vánoční kabátek jen zesiluje skryté poselství celé kolekce. Kdo hledá originální, původní a přitom nekýčovitou koledu, ten ji tu najde. Hoši hola, kde děti z Betléma klepou na dveře, aby šel s nimi Ježíšek ven, vás naladí. Ale takových silných písní tu najdete spoustu. Biblický podtext  se nijak neskrývá, ale v podání Radúzy je autentický a uvěřitelný.Něžný milostný dialog „Josefovi“ a „Pro Marii“ , tedy dvě písně, nejsou jen jedním z pohledů na Betlémské postavy, z textu na vás září krystalicky čistá láska. A když už se vám bude zdát toho vánočního patosu dost, přijde  odlehčující, téměř jarmareční popěvek o Matesovi, co jde se strejdou do lesa pro stromek …

Že je tohle cd vánoční, se může zdát podle obalu a při povrchním poslechu. Proti "vánočním" albům jiných interpretů, ktera ze šuplíku vybíráme opravdu jen o Vánocích, má ale Radůza díky svým nápaditým textům výhodu, určitě obstojí i jindy než jen v prosinci. 

 Muzikantsky je tato vánoční kolekce rozkročená vskutku velkoryse, od odlehčeného zpěvu autorky s kytarovým doprovodem přes rozpustilost dětského sboru a „gospelový“ zvuk chrámového sboru zpátky k téměř uhrančivě prostému zpěvu Josefa Štěpánka (Pro Marii). Mnohovrstevné barevné album, které se rozhodně vyplatí poslechnout víckrát…

 Celkem je na tomhle albu 14 písní, ukázky si můžete pustit třeba zde https://www.supraphonline.cz/album/333281-studna-v-pousti

vydává Radůza records 22.9.2017


16 názorů

to vypadá na probuzení že zimního spánku, Toscano...:o) souhrnný dík za sadu návštěv...


Toscana
04. 03. 2018
Dát tip
Radúza je moje krevní skupina už od jejích úplných začátků.

asi som ju zmazala...kedysi na "gabi" som mazala básničky pod 10 tipov, teraz som vďačná aj za tri :)

 


idem pohľadať


a je tu někde vidět ta básnička? :o)


keď som ju po1.x začula z dcérinej izby, niekedy pred rokom 2000, to bola ešte gymnazistka, išla som po nej a dodnes si ju púšťam, dokonca som kedysi zložila aj básničku - chcem spievať ako Radúza...vďaka za info, napíšem Ježiškovi

 


Markel
01. 12. 2017
Dát tip

díky za info, mám ji ráda a tady jsem měla Zuzanu, ty ukázky mne navnadily *


Dodola
30. 11. 2017
Dát tip

Dík!


8hanka
30. 11. 2017
Dát tip

keď k nám príde koncertovať, nenecháme si ujsť príležitost a najradšej sedím v prvej rade, bezprostredný kontakt má úžasnú silu...mne ju kedysi dávno "ponúkli" na počúvanie synovia, skvelý počin

*****


základ je umět číst...


agáta5
30. 11. 2017
Dát tip

jj živel!


Gora
30. 11. 2017
Dát tip

Aleši, děkuju, mám ji ráda...pustím si, až bude chvilka:-)) Dík


koncertů jsem zažil několik a vždycky jsem žasnul, jak úžasně dokáže Radůza předat tu svou živelnost divákům...

Tohle album je naopak plné klidu a radosti, škola Zuzany Navarové se možná trochu projevuje...ve velmi dobrém smyslu...:o)  


agáta5
30. 11. 2017
Dát tip

ne nadarmo ji objevila Zuzka Navarová... byla jsem na ní v divadle a byla jako velká voda.. klavír, kytara, harmonika... živočišná, drsná.. skvělá


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru