Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Alex a Město

01. 12. 2017
9
5
397
Autor
655321

 

Město bylo železo a kámen a písek a rez

Alex se díval nahoru do nebes

Cítil jak tepe elektřinou a plynem

jak Město uniká kouřem ven

Za zdmi se přesýpala jen poušť a čas

Otec mu psal

co všechno má udělat

Postarat se o matku

najít bratra

a knihy směnit za vodu

až přijde další velké sucho

dřív ne

Kouř se slil v mraky

jako by otec kázal z nich

Alex zapálil svíčku

a když odešel zpět do ulic

slyšel jen vítr a stroje

všechno ostatní přikryl drobný déšť

to Město

ztrácelo paměť

 

 

 

 

 

 


5 názorů

cvrcka
04. 12. 2017
Dát tip
vynechala bych ještě slovo "velké". S ním je to takové naivně dodovysvětlené. Ale...to jen úplně jako na okraj. Protože i ta naivita jako by měla v kontextu Adama svý místo. (jsem tu zas :) )

CHT
02. 12. 2017
Dát tip

ještě pořád?


Jojo, je to v pohodě. Psané srozumitelným jazykem a přitom to zůstává tajuplný, tak to mám rád :-).


atkij
01. 12. 2017
Dát tip
Na nekolikrat, ano.

cvrcka
01. 12. 2017
Dát tip

Tady se mně líbí. První co bylo, že mě to přimělo najít si význam jména Alex. proč zrovna on. Obránce, dobrá. tepe elektřinou a plynem...jako kdyby i on, s městem..uniká kouřem ven - krásnej obraz abstrakce a je tam víc takovejch prostejch silnejch obrazů, pro mě. (přesýpání pouště, slévání kouře, přikrytí zvuků deštěm) 

Mně hodně sedí tyhle reálný obrazy, když se k hudbě textu využije běžná mluva. A syrová, ten skřípot..přitom nenásilná, nevnímám to jako přehnaný, naopak se do mě vemlouvá nějakej klid pozorování a podprahový nenásilný napětí.

Připomíná mi to útržek příběhu, kterej bych si ráda přečetla, se kterým bych možná dovedla strávit pár nocí a dní, jako s knihou..ta atmosféra se mi v hlavě sama od sebe větví. 

hm hm.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru