Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o zničených životech

01. 03. 2018
7
15
760
Autor
Muamarek

 

 http://muamarek.rajce.idnes.cz/Kresby_s_namrazou_na_skicaku%2C_unor_2018/#JnKuciakI..jpg

Pravděpodobně se potvrdí verze o organizovaném zločinu. Přesto, otázky tu jsou:

1) Proč by nájemný vrah zabíjel osobu, která ho nezajímá, zvláště, když se mohl maskovat či po činu zmizet za hranice?

2) Proč vrah vraždu novináře nepojistil střelou do hlavy, ale místo toho do hlavy střelil jeho snoubenku? Jediná střela na každého - to vrah šetřil municí? Nebo už se nemohl dívat na krev?

3) Proč zabíjet někoho, když článek stejně vyjde - a ti, o nichž psal, budou podezřelí? Nebyly jiné metody, jak ho "odstavit"?

4) Pustily oběti vraha dovnitř? Znali ho?

5) Oběti byly dvě. Pachatel jeden? Nemohly se oběti ani pokusit bránit?

 

 

 

 

Vel´ká Mača, kousek od Trnavy

Ján Kuciak zřejmě odkryl mafii

Rozhodla se, že se hrozby zbaví?

Řekli si hoši, že ho zabijí?

Možná vrah právě fušku zapíjí

Proč ale jeho holku odpraví?

Když nejsou svědci, nejsou obavy

že lumpa chytnou, že ho zašijí

Jedinou střelou oba popraví:

Do hrudi jeho – a do hlavy ji

 

 Něco ovšem neprozradí zprávy:

Kdo má strach z hadů, sáhne na zmiji?

Pustí dovnitř čmuchal nesmlouvavý

osobu cizí, když má mánii

že po něm půjdou, že mu nabijí?

Nebo se nebál, že jde o zdraví?

Nečekal vraha, že se dostaví?

Dostal mat rychle v této partii

Že by vrah střílel podle pohlaví?

Do hrudi jeho – a do hlavy ji

 

 Střelec neví, jak cíl svůj čas tráví?

Pachatelé si tvář svou zakryjí

nebo pláchnou – nepěstují mravy

netřeba k tomu různých magií

Někdy nit život rychle navíjí

Kušnírovou vrah střelil do hlavy

koná se funus místo oslavy

nebude svatba v čase pašijí

Zabiják trefil obě postavy:

Do hrudi jeho – a do hlavy ji

 

 Dějiny mnohdy výklad opraví

O co šlo vlastně? Vždy jde o davy

Hlavně, že hájí demokracii

Ale vrah vpálil svoje pozdravy

Do hrudi jemu – a do hlavy jí

 

 


15 názorů

Muamarek
05. 03. 2018
Dát tip

 

Čím víc o tom případu přemýšlím, tím více se kloním k názoru, že to nájemná vražda nebyla. Proč?: 
 1) Podle všeho první byla zabita novinářova partnerka. Ranou do hlavy - nikoli na útěku, ale v kuchyni, kde asi popíjela s vrahem kávu či čaj. Chybí mi informace o rozboru slin v hrncích, DNA či otisků prstů na hrnkách, případně, jestli byly otřené... Zato se zveřejňují ničím nepodložené pocity matky novinářovy partnerky.
 2) Novinář nebyl střelen do hlavy - byl si vrah jistý, že ho zabil? Navíc byl střelen na schodech, když se vracel - možná vraha překvapil. Kde jsou rozbory obsahu žaludků oběti, aby byla jasná doba jejich smrti?
 3) Novinář si údajně od souseda půjčil nabíječku na autobaterii. Ten se po ní nesháněl, když mu ji novinář nevrátil?
 4) Pachatel z místa činu nic neodnesl - ani počítač - to neměl potřebu zničit kompromitující materiály, které v něm mohly být - a asi i byly?
 5) Jak se vrah do domu dostal? Podle všeho ho oběti dovnitř pustily a znaly ho... 

 Na základě tohoto tvrdím, že to na nájemnou vraždu nevypadá, spíše na osbní motivy...

 

 


Muamarek
05. 03. 2018
Dát tip

Také doufám, Kočkodane - a díky za zastávku :-))) Pěkný den :-)))


Kočkodan
04. 03. 2018
Dát tip
Vždy mne zajímá, když tady slyším v rádiu něco o své vlasti nebo o bratrech Slovácích. Doufám, že příští zpráva už tak tragická nebude...

Muamarek
01. 03. 2018
Dát tip

Fialka - to je...


fialka...
01. 03. 2018
Dát tip

Smutná realita


Štírka
01. 03. 2018
Dát tip

Ano, máš samozřejmě výsadní práva autora ! Ale mě to pokaždé zarazí.... a s tím nic nenadělám. Asi jsem jediná, které to vadí....


Muamarek
01. 03. 2018
Dát tip

No, řekl bych, že je to víc než popis, je to určité zamyšlení, zapochybování o jediné předkládané verzi. A příjmení je holt identifikátor - je těžké narvat do básně celé jméno. Nemyslím, že by to bylo nevkusné...

 

 Každopádně díky, Štírko a měj se  :-)))


Štírka
01. 03. 2018
Dát tip

Je to v podstatě popis... ale použít příjmení zavražděné do básně mi přijde dost nevkusné....


Muamarek
01. 03. 2018
Dát tip

Alice, Goro, Agáto a Dodolo, díky Vám všem moc za reakce a hezký den :-)))


Dodola
01. 03. 2018
Dát tip

Souhlas s Umbraticou. Divím se, že k něčemu podobnému ještě nedošlo u nás, ale možná mám(e) jen nedostatečné informace


Umbratica
01. 03. 2018
Dát tip

Jsem "okultiska", a tak mě fascinuje,že se ve stejný den krátce po sobě objevilo v názvu našich básní slůvko "balada".

Dvou mladých životů je mi velmi líto,ale obávám se,že ten,kdo začne rozkrývat realitu paralelní moci,nemůže se dožít vysokého věku. Pro takovou činnost by se hodil velmi dobrý hacker,který tak nějak nemá fyzickou identitu. Pokud jsem to dobře pochopila,Kuciak své informace získával jako internetový analytik. Možná mohl zůstat v anonymitě.Jeho přítelkyně byla myslím jen nepohodlný svědek.

Málo se ví o tom ,že už dříve na Slovensku zmizeli dva investigativní novináři a nikdy se nenašli. Proto si myslím,že se taky nikdy nenajde ani vrah Kuciaka a jeho přítelkyně.      Tip.


agáta5
01. 03. 2018
Dát tip

asi se to nevyřeší... i to je jedna z věcí, která mě pěkně mele.. co se to s námi lidmi děje, že máme tyhle potřeby, vraždit, ubližovat... ach jo


Gora
01. 03. 2018
Dát tip

To jsi aktuálně zpracoval, chválím tě, ač jinak je mi z toho ....


Muamarek
01. 03. 2018
Dát tip

Vidím to podobně. Policie má pracovat, a ne aby média měla v případu hned jasno.

 I Tvá hypotéza stojí za úvahu. Zbraň mohl někdo odnést, aby to vypadalo na dvojnásobný mord. Prostě - než padají laické soudy, má proběhnout řádné vyšetřování...


ještě je tu možnost, že jedna z obětí je zároveň i střelcem...akorát se někam ztratila zbraň. Ten humbuk kolem rozhodně vyšetřování moc neprospívá...A politický vývoj si pojede po své koleji, nezávisle na obětech...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru