Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kulečník

17. 04. 2002
2
0
941
Autor
inari

Doufám, že vás zaujme těchto několik málo řádek z strastí a slastí mého života....:-)))

Tak jsem zase jednou po dlouhé době vyrazila do společnosti, abych se dozvěděla nové pikantní zprávičky od kolegyň z našeho klubu Osamělých srdcí. Mé stále opuštěné, nezadané přítelkyně se snaží být stále in, a proto pročítají všechny možné i nemožné ženské časopisy a naše témata hovoru se omezují pouze na : kdo má co s kým, jak nejrychleji zhubnout, jak zaručeně ulovit filmovou hvězdu, kolik stály ty úžasné lodičky a co má ta která osoba na sobě za úděsný model…

Zatímco se všechny dámy skvěle bavily drbáním, seděla jsem znuděně nad svou Bloody Mary a fascinovaně zírala na kulečníkový stůl. Pár mladíků tam právě šermovalo s předlouhými tyčkami (nazývanými prý tága) a zuřivě se rozhořčovali nad každým nepodařeným šťouchem. Když jsem je tak pozorovala, začalo mi vrtat hlavou: \\\\\\\" Hmm, co jim připadá tak zábavného na honění několika koulí po desce s šesti dírama?\\\\\\\" Po asi hodince a půl okounění jsem se rozhodla jednat. Uškemrala jsem jednoho známého, aby mi dal lekci biliáru.

Ochotně mi vysvětlil princip a hlavní smysl hry: strefit se bílou koulí do jiné a pokud možno navíc do některého otvoru. To jsem smyslově uchopila, dokonce i jestli mám koule s proužkem či nikoli. Což o to, teorii jsem zvládla bravurně. Ovšem přišla na řadu taky praxe.

Už s držením té pochybné hůlky jsem měla problémy a mé, z ručních prací vycvičené prsty mě odmítaly poslouchat a vytrvale se kroutily jako klubko hadů, kam samy chtěly. A pak přišlo to nejhorší - zasáhnout bílou kouli. První půl hodiny jsem se za vydatného posměchu přihlížejících snažila alespoň se dotknout té zatracené bílé koule.Vinu, že každá moje rána míří v lepším případě do vzduchoprázdna, v horším na ne zrovna laciné plátno, jsem přisuzovala špatnému nakřídování, nervozitě a neschopnému instruktorovi. Za další hodinu jsem pokročila. Vypilovala jsem správný postoj. To máte tak, stojíte široce rozkročen, v hlubokém předklonu ( do teďka pochybuju, zda předklon nebyl jen pouhou záminkou pro pohled na mé bujné vnady) a držíc tágo šikovně vystrčené ohrožujete okolí…

Učila jsem se taky trefit kouli koulí…Nebudu raději rozvíjet, jak tento můj marný souboj probíhal, ani jak dlouho trval. Raději přejdu k největšímu dosaženému úspěchu mé kariéry - sedíc na okraji stolu, dostanu, spíš očima dotlačím, kouli (dokonce svou!) do důlku!!! Jaktak koukám, za pět, šest let se stanu přeborníkem a budu se moct i přihlásit do místního turnaje …S pocitem vrcholného blaha se vracím ke svým kamarádkám, aby mě přivítaly: \\\\\\\" Čím starší, tím blbější! a Maličký si hrajou, bude hezky\\\\\\\" No, radši to asi přenechám přece jenom jiným…


Nuitík
18. 04. 2002
Dát tip
tágo obchází nočními můrami hůůůůů! :o)))

Wopi
17. 04. 2002
Dát tip
:) (ne tak úplně fejeton, ale to je fuk) a oceňuju správný tvar přechodníku, to je dnes vzácnost :)

Nuitík
17. 04. 2002
Dát tip
chi chííí, to je krásně čtivě napsané, fejeton nikdy nepoznám, ale pokaždé, když ve škole odevzdám něco, pod čím je napsáno úvaha, perem profesorky je zde připsáno, Martino, Vaše dílo je spíš fejeton...ehm...ale to je trochu mimo mísu. Že to nejni fejeton, to je fuk! Skvěle se mi to četlo! A když já držela poprvé a naposled (zatím) tágo v ruce, připadala jsem si, jako E.T. a jeho prodloužený prst..vždycky bych měla strach, že protrhnu to plátno, ouha... ****rozhodně!

Nuitík
17. 04. 2002
Dát tip
avi

inari
17. 04. 2002
Dát tip
Hele,že píšeš místo úvahy fejeton, to neřeš....Já zase plodím pořád něco v tomhle stylu ( nezažaditelném) na každý téma.Jo, jo kulečník je dost děsná hra....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru