Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lucie

19. 12. 2018
14
18
1391

Prosinec 2018

nemůžeš spát

o půlnoci počítáš

kolik vteřin trvá

tma

 

za okny

jedna vedle druhé

padají z nebe

bílé ovečky

 

***

 

ve snu

ta ztracená léta

chytáš do děravého vědra

tančíš v gumovkách

v blátě a sněhu

 

je to láska?

nevíš

snad jen nějaký výsek citu

tělo a krev

ale ty věříš, že přijde

 

možná počítáš dny od začátku

do konce

ani nevíš jak

snad na prstech jedné ruky

 

snad tisíc let mu kráčíš vstříc

upít noci

 

**

 

ráno

šífy pod okny snad vezou uhlí

a tobě je skoro zima 

 

*


18 názorů

Zeanddrichu, děkuji Ti za návštěvu tohoto mého staršího dílka. Potěšila.


.. .


Děkuji za návštěvu, Viv. A za krásný komentář. :) 

 


Je úspornější, tenčí, taková rozechvělejší, než některé tvé jiné. A nejspíš proto mě zaujala, nacházím v ní spoustu citu. Máš velice otevřenou duši a citlivé vnímání. Mnoho ostatních lidí oproti Tobě jen vnitřně spí. Ráda se zastavím znovu, několikrát.

Musaši
27. 12. 2018
Dát tip

Ano . Vždycky jde o tu jízdu . Já se moc rád vozím na vlně a zvlášt´ na internetu !


Děkuji za návštěvu, Dodolo, a za milý komentář, který potěšil. Myslím, že jsi dobře vystihla to, o co jsem se snažil. 


Dodola
25. 12. 2018
Dát tip

Průzračná báseň, oproti jiným tvým jakoby zředěná, přesto (nebo právě proto) velmi působivá


Díky, Musaši. Jde prostě o tu jízdu.


Musaši
21. 12. 2018
Dát tip

Bílé ovečky se mi líbí . Nic jsi nezvoral .Je dobré naskočit na prkno a svobodně surfovat na vlně sentimentu . Když se básně moc přestavují a rekonstruují , ztrácejí št´ávu . Tip .


Děkuji všem za čtení a komentáře. 

Qíčalo, ztracená léta to měly být ty bílé ovečky, sněhové vločky sypající ze z nebe... Na tom místě s tím tisíciletím se pokusím ještě zapracovat. Máš pravdu, že ovečky by mohly být i bez určení barvy. 


Dagmaram
20. 12. 2018
Dát tip
Začátek moc pěkný :-)

Alojs
19. 12. 2018
Dát tip

Rad bych prispel dlouhou kritikou, ale prsty jsou po celodenni sichte ztezkle. Libi se mi atmosfera a styl prvnich radku. Zaver tradicne dobry. Prostredek misty nezkalibrovany. Ale jako celek nadstandardni. Tip bez vahani


ysslandia
19. 12. 2018
Dát tip

* Nikdy neopravuj text narýchlo, a najmä nie po komente/tároch/- Aj oprava textu potrebuje čas. Opravou, prerábkou ti vzniknú nové obrazy, nové dimenzie, ktoré aj ty ako autor potrebuješ stráviť.

 

Hrozný určite nie. Ako som písala vyššie. Máš v sebe ten " drajf."


ysslandia, vím, jsem hrozný! Jsem špatný, jsem ten nejhorší... Nenávidím se.

Zase jsem to zvoral, ale já prostě musím psát, protože i kdyby to stokrát bylo špatné, potřebuji, aby lidé viděli, že věci hluboce prožívám... aby mě měli rádi, aby mě milovali, protože tak strašně moc nenávidím sám sebe.

Takže děkuji za postřehy, text jsem podle nich upravil.


ysslandia
19. 12. 2018
Dát tip

ráno

šífy pod okny snad vezou uhlí

a tobě je skoro zima 

 

Tento obraz, vyjadrenie bolo pre mňa naozaj skvelé. Nič viac som ktomu nepotrebovala. na koniec básne ideálne,škoda ďalšieho rozšírenia. Teba beriem ako autora, ktorý dokáže prekvapiť vyjadrením a predstavivosťou. Bola som trocha sklamaná, že si skĺzol k snehovým vločkám.

 

za okny

 

jedna vedle druhé

padají z nebe

bílé ovečky

/ bíle ovečky už same o sebe evokujú,  sneh, vločky, atd.../

Tu nejde ani o to, že som, ako mnohí vravia, minimalistická, skôr o to, že od teba by som čakala lepší 3D obraz. Malé mínus pre mňa, že báseň začína rovnakým slovom ako nadpis / to nemuselo byť.../

Ako celok, silné obrazy sa striedali s tými žánrovo všednými a otrepanými, takže trocha rozpačité, aspoň pre mňa. Každopádne, budem čakať, kým vypíliš potenciál na svetlo.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru