Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zhurta

06. 03. 2019
2
4
503
Autor
Josephina

 

 

nahatej chlap v řece

motýlci se honěj

ptáci řvou

 

to

to letos začíná

nějak zhurta

 

 


4 názory

Josephina
11. 03. 2019
Dát tip

vlastně mě zaujalo slovo zhurta - 

příjmení Hurt je odvozeno od apelativa hurt = hřmot; prudký a hlučný způsob; útok. Další podobná příjmení jsou například: Hurta, Hurták, Hurtala, Hurtečák, Hurtík, Hurtl nebo Hurtoš. 

V "Českém etymologickém slovníku" se výraz hurt nevyskytuje, ale je zde uveden etymologický výklad slova zhurta, které je od něj odvozeno. Hurt nejspíše vychází ze středohornoněmeckého slova hurt (= náraz, úder) a toto dále ze starofrancouzského hurt (později heurt, hurter = narazit, srazit se, udeřit) - odtud je pak také odvozeno anglické slovo hurt = zranit. Další původ tohoto slova by se dal hledat v keltských a germánských jazycích. Jako příklad je zde uveden staroislandský výraz pro berana - hrūtr.


Do řeky lidi lezou i v lednu, v březnu už je na ně moc teplá voda.

Jaru se chce i nechce, tomu počasí se málokdo řehce.


Kočkodan
06. 03. 2019
Dát tip
Notoricky známá pranostika říká: V březnu v řece nahý chlap, květen bude vláhou sláb.

Rajmund
06. 03. 2019
Dát tip

Spíš přirozeně..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru