Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-08 (srpen 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

11. 09. 2019
0
17
2367

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2019 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v srpnu 2019 umístila v následujícím pořadí: 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go| d|Fr|K3|St|bi|Lu|La| 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|uk|uh| .|ar|xl|zz|kr| 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|e.|li| .|ga|ey| .|ov| 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|ng| .|ze| .| .| .| 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|r | .| .| .| 
---------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------- 
1. Ponorka . . . . . / Arcs . . . . . .| 2| 3| 1| 3| 3| 3| 2| 3| =20 bodů 
2. Cikán . . . . . . / Fruhling . . . .| 3| 2| .| 2| .| .| 1| .| = 8 bodů 
3. Dedo . . . . . . ./ K3. . . . . . . | 1| 1| .| .| 1| .| .| 2| = 5 bodů 
3. si to pamatuješ.. / humanResources .| .| .| 2| .| .| .| 3| .| = 5 bodů 
4. Za tó našó Rájó.. / Kandelabr . . . | .| .| .| .| 2| 2| .| .| = 4 body 
5. Děda z parkoviště / Gora . . . . . .| .| .| .| 1| .| 1| .| 1| = 3 body 
6. Paní Bláža . . . ./ bixley . . . . .| .| .| .| .| .| .| .| .| 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším. 

P.S. Chcete-li nominovat prózu za září 2019, už nyní můžete posílat avíza. 

 

 

 

 

 

HLASOVÁNÍ

 

Do středy 25. září můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

 

si to pamatuješ autora humanResources

Děda z parkoviště autorky Gory

Paní Bláža   autorky bixley

Ponorka autora Arcs

Dedo autora K3

Cikán autora Fruhling

Za tó našó Rajó autora Kandelábr

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou:
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

 

 

 


17 názorů

Lakrov
26. 09. 2019
Dát tip Gora
Gratuluju čtveřici na prvních třech místech a přeju hodně úspěchů ostatním účastníkům. Děkuji hodnotitelům a zvláštní dík a ocenění patří pořadatelce, která se v tomto kole musela vyrovnat s mnoha technickými potížemi!

Gora
26. 09. 2019
Dát tip

Gratuluji autorům "na stupních vítězů" ...


Hlasování bylo ukončeno, následuje vyhlášení výsledků. 

Blahopřejeme výhercům a všem děkujeme za účast!


Lakrov
25. 09. 2019
Dát tip
VYBRANÉ: 1. Ponorka autora Arcs: Je roztomilá tahle "uskutečněná Verneovka", říkám si od začátku a oceňuji ten překotný spád, dodaný oním úsporně zrychleným vyjadřováním. Zároveň však začínám mít obavu, že to všechno spěje ke špatnému konci, a ačkoli po dočtení (ani po opakovaném přelétnutí poslední stránky) nevím přesně, jak špatný ten konec vlastně je, považuji tenhle text za jeden z (nej?)lepších na Písmáku v posledních měsících. 2. Dedo autora K3: Od začátku mě to baví číst a ačkoli očekávám, že by se to mohlo zvrhnout v nějaké drama, mě pak nadchne onen náboj, který text předává čténáři zhruba od poloviny až do samého konce. 3. Děda z parkoviště autora Gora: Působí to jako takové zvláštní písemné pohlazení. Není co tomu vytknout, není co dodat. OSTATNÍ: Cikán autora Fruhling: Dobře se to čte a z oné nezasazenosti do konkrétní doby vzniká zvláštní napětí. Ačkoli čtu sovisle a pozorně do konce, nemám sice jasno, o čem to bylo, ale pročteného času nelituji. A mám dojem, že se jedná o úryvek z nějakého delšího textu nebo souboru podobných "snímků". Tip. Paní Bláža autora bixley: Z počátku obyčejné vyprávění, které s objevivšími se bezdomovci dostává smysl, trvající až do konce. Neurazí ani nendachne. Za tó našó Rájó autora Kandelabr: Ze začátku mě to baví číst a i když si říkám, že je to trochu nepřehledné, baví mě si postupně skládat tu nezřetelnou mozaiku z útržků hovorů. Když pak některé pasáže (možná s drobnou obměnou) už čtu potřetí, počáteční nadšení mě opouští. Napsané je to -- to "odskakování" -- zajímavě, ale tím několikerým opakováním se to vymyká mému vkusu. MIMO: si to pamatuješ autora humanResources: Dost špatně se to čte a nedává mi to vůbec žádný smysl.

Luzz
24. 09. 2019
Dát tip

1. humanresources - si to pamatuješ: podle mě nejzajímavější text tohoto kola, vtahuje, bavilo mě to číst i vícekrát, vracet se... a navíc tam pro sebe nacházím něco povědomýho a sympatickýho.

2. arcs - ponorka: dobře napsaný text, škoda, že tak krátký, četla bych dál.

3. fruhling - cikán: především atmosféra textu je skvělá. občas se ztrácím v ději a v popisech, ale možná je chyba na mé straně.

na čtvrté místo, pokud by bylo, bych dala kandelábra, docela dobrá momentka.

ostatní texty jsou takovou zdejší klasikou, hezké pohádky řekla bych :)

 


bixley
22. 09. 2019
Dát tip

1. Ponorka autora Arcs

určitě podle mě nejlepší

2. Za tó našó Rajó autora Kandelabr

věrně popisuje hovor a chování člověka s demencí

3. Děda z parkoviště autorky Gora

povídka vznikla na téma Cesta tam a zase zpátky a velmi dobře ho naplnila příběhem i zpracováním 


Stargazer
21. 09. 2019
Dát tip

1. Arcs - Ponorka

Psychologicky zcela jistě nejpropracovanější povídka tohoto měsíce. Stavba ponorky jako vzpomínka na šťastnou minulost. Bilancování a otevřený konec je taky dobře vystavěn.  

2. Kandelábr - Za tó našó Rajó

Kandelábrův způsob tvorby považuji momentálně za nejvyspělejší na celém Písmákovi. Opět vysoká kvalita zpracování. I když za mě tentokrát „jen“ druhé místo.

3. K3 - Dedo

Atmosféra nasátá z hor - vím přesně, co má autor namysli. Není to jen pouhý cestopis, ale zamyšlení se na majestátním místě. Jako poslouchat hlas hory. Líbilo se mi propojení putování a opojné psaní haiku.

--------------------------------------------------------------------------------

4. Resources - Si to pamatuješ

Tady mě ta alternativní du-forma při čtení nějak rušila a podle mě byla textu spíše na škodu. Jinak mám tento styl psaní docela rád.

5. Gora - Děda z parkoviště

Asi typická Gořina povídka. Slohově bezchybné, ale tentokrát mi přišla až příliš „obyčejná“. Chyběl mi tam nějaký přesah a vyšší myšlenka.

6. Bixley - Paní Bláža

Jsem příliš velký cynik, než abych uvěřil utopii popsané v příběhu povídky.

7. Fruhling - Cikán

Tohle mě úplně minulo. Nedokázal jsem celou dobu určit, do jakého času a prostoru příběh zařadit. Některé uměle a zbytečně užité (asi archaické) výrazy bych si musel vygůglit, abych poznal, o co jde: krokev, glajcha, škapulíř, kopanka, niva. Moc nevím, o co v příběhu vlastně šlo.


K3
16. 09. 2019
Dát tip

1. Ponorka - Arcs

2. Cikán - Fruhling

3. Děda z parkoviště

Ponorka se do mě nejvíc strefila. Docela přirozené dialogy, milé vyprávění, stupňující se drama. Cikán - i tentokrát velmi vytříbený text na vysoké úrovni, povídka Gory je jednoduchá, o moc nejde, ale ve finále má v sobě lidskost, která zahřeje a to cením. 


Fruhling
16. 09. 2019
Dát tip

1) si to pamatuješ - humanResources

2) Ponorka - Arcs

 

Ad 1.) První text se mi opravdu trefil do noty, mám uklrátka pro tenhle způsob asociativního, hodně vizuálního psaní slabost. Že se nejedná o náhodu jsem se přesvědčil i z diskuze pod dílem. 

Ad 2.) Ponorka mě zaujala především pro postupné zatemňování textu. To, co na začátku vypadá jako jeden z dalších hřejivých textů o ridině se postupně stane bojem o přežití pod hladinou oceánu. Souhlasím ale s dukem ohledně toho patosu.


.duke.
16. 09. 2019
Dát tip

1. Ponorka - Arcs 2. Cikán - Fruhling 3. Dedo - K3

Ten Arcsův text, který popsiuje jako "autobio" se mi líbí, protože v něm konstrastuje hravost otce a dětí s uvědomovaným ochladnutím partnerského vztahu. Je tam na můj vkus docela dost otázek, který navozují určitý patos. Popis brzdění vlastní spontaneity (fuck off sousedko!). Prázdno, samota, potřeba více pochopit, co se mi stalo,


Gora
16. 09. 2019
Dát tip

1. Cikán - Fruhling

2. Ponorka - Arcs

3. Dedo - K3

Fruhlingův text považuji po všech stránkách z tohoto kola soutěže za nejvytříbenější, proto jej preferuji před Arcsovou Ponorkou, která je milým překvapením. Dedo autora K3 přináší "akční příběh" a spojení prózy s poezií :-) a to je sympatické.

Tři zbývající povídky  - Paní Blážu, Za tó našó Rajó a ...si to pamatuješ u mne soupeří o čtvrté místo... zejména posledně jmenovaná má potenciál.


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za SRPEN 2019


Danny, něčím NOVÉ zcela určitě... prosíme o trpělivost, doladíme /snad:-)/


Danny
11. 09. 2019
Dát tip

tak to zatím vypadá, že toto kolo bude takové zenové :)


Gora
11. 09. 2019
Dát tip

Prosím o trpělivost, růže přináší :-), dík!


Fruhling
11. 09. 2019
Dát tip

Nejak tu chybi ty nominace, ne? :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru