Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Útěk z rytmu

18. 02. 2000
2
0
816
Autor
Marek

Útěk z rytmu Řádky se rozjíždí na všechny strany A já ve snaze chytit rým Koupu se ve vaně A plácám v mýdle rukama Je mi chvíli dost blaženě Že dnes se zadařilo Po tak dlouhý době Vyrazit si z kopýtka V tom fialovým ránu Se mne dotýká Moře pěny v plechový nádobě A já si do deníku píšu mrasky dvojteček A za nima něco moc chytrýho Protože dnes se mi vážně podařil Pane Medley Dobrej útěk z rytmu.
Kytička
13. 02. 2002
Dát tip
Moc moc se mi to líbí! *** A Gala - :-)) Supér

Šílená
24. 02. 2000
Dát tip
není co po Galovy dodat snat jen moc moc krásně spontání... teď na noc mi to padlo do noty:o)

Merle
21. 02. 2000
Dát tip
GALA!!! :-)))))))

Gala
19. 02. 2000
Dát tip
Parodie na kritika (kritik - označení povolání...aneb k čemu je nucen budoucí adept tohoto řemesla)
Tato báseň vypovídá o vnitřním zápase básníkovy duše.

Název básně (podobně jako první dva verše značí vnitřní rozpolcenost básníka. Bilancuje svůj život a cítí, že je třeba mu dát určitý řád, najít smysl života. Utíká tedy z reality do dětství (verš o plácání mýdlových bublinek ve vaně a moři pěny), tím si tedy logicky podvědomě navozuje pocit blaženosti a bezpečí. Ráno po flámu označuje jako fialové, v čemž je možné spatřit určitou symboliku, neboť tato barva podle barevné typologie neznačí pocity právě příznivé, nicméně flám pravděpodobně znamená úspěšné uzavření nepříliš plodného básníkova období, takže nyní má pocit vnitřní čistoty ("dotýkání mořské pěny") a vzhlíží optimisticky ke světlým zítřům (verše o dvojtečce). Protože dvojtečka znamená pokračování, budoucnost... Přiznávám se, že termín "mrasky" je mi dosud neznámý, pravděpodobně se jedná o nějaký zastalý dialekt (čili archaismus nebo historismus) či básníkův neologismus.
Závěrem lze říci, že "útěk z rytmu" je velmi zdařilou metaforou, symbolizující básníkovo vítěství nad strastmi života. (Rytmus je metaforou nudného, vádního způsobu života, čili stereotypu).
A teď vážně ... hezký ... :-)

clovrdik
18. 02. 2000
Dát tip
dobrá věc, moc dobrá, jen tak dál :-)

Marek
18. 02. 2000
Dát tip
díky za pochvalu clovrdiku

Jean
18. 02. 2000
Dát tip
Blues... tak dík.

Somalec
18. 02. 2000
Dát tip
Jo pan Medley, ten nám pomáhá (některým). Je to vskutku mazec.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru