Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Písmenka

23. 11. 2019
4
15
931

Chceš pokládat písmenka do hedvábných řádků?

Chceš ode mne slovíčka pěkně po pořádku?

Chceš přidat srdcí pár? Moje ti nestačí?

Něhy jen do dlaní? Nechceš ji v náruči?

 

Písmenka řadím ti jedno pěkně za druhým,

slovíčka vznikají způsobem pomalým.

Srdce je citlivě s taktovkou rovná.

Věty jsou ke čtení, to každý pozná.

 

Hedvábné řádky jsou však příliš tenoučké,

těžké věty neunese, jenom ty slaboučké.

Zastav se, posečkej, podej mi ruku svou.

Nevíš jak? Otoč se. Já stojím za tebou.

 

Otoč se prosím tě, důlek tu vystojím.

Čekám tě, vidím tě, lásky se nebojím.

Nebo chceš srdcí pár? Moje ti nestačí? 

Řekni dost. Nemlč dál. Život se otočí. 

 

Odejdu v tichosti, písmenka zůstanou.

Řádky a něžnosti podmínky nekladou.

 


15 názorů

Nechápu, kde je slůvko ,,nutit''. Nevidím to. 


dapler
02. 01. 2020
Dát tip

Máš tam slovo "nutit". Zas to vyznívá násilně. :)

Jen piš a piš, když na tebe padne inspirace a občas mrkni, jak to dělají

jiní, ale buď originální...vyvaruj se klišé a pod. To úplně stačí.


... a nedostala jsem snad od tebe radu, že mám na sobě pracovat? :-))

Tak se tedy budu učit nutit fluidum, aby byl výsledek stejný, jako kdybych racovala. Tak tomu mám rozumět? :-)))


dapler
26. 12. 2019
Dát tip

To zas neee...vyznělo to, jakože bys měla dřít :))

To musíš jen tak z lehka, lehounka... nechat ze sebe plynout, až se všem dech zatají. (Myslím, že to je podstatou rozvoje talentu)

Víš?

 


tak to má být ... makat a makat a výsledek se musí dostavit. 


dapler
22. 12. 2019
Dát tip š.t.í.r.k.a

Jen na sobě pracuj...ono to půjde.


Tak když více realismu, tak co ta další, kterou přidávám ... v té je reality možná pro změnu až moc :-D


Safián
23. 11. 2019
Dát tip š.t.í.r.k.a
Milá Štírko, není to o tom, jak píšeš v odpovědi na komentáře, jak komu vyhovět, když libosti jsou protikladné, ale o tom, jak napsat dobrou báseň. Ale je to jen na tobě, kterou cestou se vydáš.

Kočkodan
23. 11. 2019
Dát tip š.t.í.r.k.a

Já kladu písmenka do těchto slůvek,

vytvářím komentář, jenž vítá tebe,

jinde to dělají solí a chlebem,

zažij zde potěchu, málokdy úlek.

 

(úsměv)


Dobrý den přeji všem, není to první pokus, ale nejsem profík. Když jsem někým vyprovokovaná, mé ,,střevo'' něco vyprodukuje. A to je výsledek.  Jestli je tam pro někoho hodně něhy a měla bych být víc realistou, pro dalšího bych byla přílišným realistou a šidila bych city. Kde je rovnováha? V jakém okamžiku mohu vyhovět všem? V žádném! A o tom to je. Sice si zde s nikým nepinkám, ale pokud někomu nadhodím ke smeči a ten dotyčný toho využije, je to skvělé. Má to smysl. A to mě baví. Díky všem za vaše slova. 


Musaši
23. 11. 2019
Dát tip

Štírko II(už jsi tu druhá toho jména), já mám něhu a něžné verše rád, ale ve všem je potřeba dodržovat míru. Tady se často stává, že někdo předkládá čtenářům srdce na dlani a pak si připadá jako žákyňka nedělní školy uprostřed bandy zlých zfetovaných chuligánů. Byl bych nerad, kdyby sis hned při vstupu na Písmák odnesla hned z prvních kritik nějaké trauma.  Uber něhy, uber strof ve svých básničkách a snaž se být trochu realističtější.  A jinak - vítej na Písmáku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru