Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ryzi ryzoto

19. 02. 2000
0
0
980
Autor
Davidxx

bylo nebylo

Ten den mě něco sžíralo. Často nemívám takový pocit jistoty.Posadil jsem se do svého křesla velice ladně.čekal jsem že to příjde – v tu chvíli jsem byl plně přpraven.Byl jsem potěšen když jsem viděl jak bravůrně dokáži ovládat svou mysl ,ale i přesto mě uvnitř soužil malinký pocit jako když si přivážete přední tlapky k jednomu autu a zadní k druhému – nic se neďeje ,ale lze vycítit určitý druh napětí.Tou chvílí ale má mysl spatřila bledého ,vystrašeného muže ,který míří ke svému autu a v rukaćh zběsile pohazuje s klíčemi.Je slyšet odemikání dveří, cítím jak mladé splodiny motoru šli poprvé ven a hned poznávat svět.Zdánlivě klidná poloha mého těla začala nabývat nové,odvážnější podoby.Nebyl čas přemýšlet na co mám změnit svůj hlavní tok myšlenek , důležité bylo ihned se vyhnout tomu pocitu,že si nedokáži představit své vlastní tělo jak praská v rozparcích za mlčenlivého přihlížení mých orgánů.Nechápu jak jsem se dostal až sem,ale pocítil jsem sám sebe jako pásek zkoušený mužem ,kterému chyběla ústa a ač byl se mnou dozajista spokojen nebyl schopen požádat prodavačku o domluvu koupě asi poučen z předchozích let vytáhl poznámkový blok a tužku , kterou přiložil k onomu bloku,aby napsal kýžený požadavek.Touha však byla tak veliká ,že se přetransformovala do fyzické podoby a tak jsem snapjatýmpocitem pozoroval jak se slabá tuha v silné tužce láme.ten pán však nepozbyl duchapřitomnosti a vytáhl ze své kapsi ořezávátko na tušky. Povvstal jsem ze svého křesla , neb představa o tom že budu koupen mě rozčílila na tolik ,že rychlé zabrání postoje byla jediná alternativa.Nu nic řekl jsem v bláhovém domění ,že tento vnitřní se byl původcem onoho pocitu, popadl jsem klíče a peněženku.Otevřel dveře ,potom ještě jedny a vyšel.Cesta se pomalu táhla a já nechápal jakto že už dávno někdo toto město pevňe neuchopil ,nezmuchlal a nevyhodil do popelníku ,který mi zpestřoval šedé chvíle čekání na svého druha v hospodě do níž jsem měl namířeno.Chtěl jsem si obědnat pití když tu k mému stolu pro dva vyrazyli dva lidé.počty mi šli vždy dobře a tak jsem si spočítal ,že jednoho z nás je místo pojem jež opět nabyde důležitosti.Když byli již blizoučko a na každém byly vidět rysi jistoty ,které doprovázeli jejich počínání,pocítil jsem trochu obavu z jejich chování.Ten první se posadil v klidu na volnou židli a ten druhý se stejným ledovým klidem zase na mě.Ještě se začal vrťet a to mě doopravdy naštvalo ,chtěl jsem něco říct ale zarostli mi ústa.Ti dva se na sebe usmívali a neprohodlili ani slovo ,já začal přemýšlet jestli byl někdo někdy v žovotě usezen k smrti a ješťe na to že bych si měl koupit nový pásek.
sidi
20. 02. 2000
Dát tip
Já nechci být vrták, ale tahle čeština mi vrtá díry do mozku. Už jsem mockrát slyšel řeči: Já na pravopis seru, jenže já tenhle argument neberu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru