Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohanský rituál

23. 03. 2020
1
10
845
Autor
Muspell Heim

Výroky Vysokého

předříkávám při pohanském rituálu

slova moudrého Otce všech,

verše poetického Havamálu.

 

Chráněn temným lesem

je chrámem mým

obklopen kamenným monumentem

klaním se bohům svým.

 

Z letargického uvolnění 

souzním s démony lesa.

 

Bůh hromu o sobě dal vědět

zatáhla se nebesa.

 

Sluneční kruh

zakryl černý mrak

Sluneční bůh odchází

od srdce

kynu mu na pozdrav.

 

Zvedá se vítr

bičuje koruny stromů

líbezný zpěv lesních žínek

přehlušuje zvuk lesních rohů.

 

Blesky křižují oblohu

krajinou burácí hrom

při mém slibu věrnosti

na božský panteon.


10 názorů

Z knih vyčteš teorii, získáš znalosti to určitě ano. Ale prožitky získáš v přírodě a já jsem dětství prožil v mýtických lesích okolo královského města Lokte. Teď v dobách karantény tam chodím se svým synem a ukazuji mu magická místa k pohanským rituálům vhodná. V těchto lesích narazíš na kamenné monumenty typu dolmen,menhir, kamenný kruh. Lze zde vykonat pohanský obřad, ale i např. meditaci.

Pokud by jsi měl zájem pošlu foto, nebo Ti mohu poslat přednášku vytvořenou v PowerPointu. A ano podklady pro přednášku jsem čerpal z knih, ale podklady k této básni jsem načerpal z přírody, z lesa.


Ano, Paganismus z té básně má jít cítit. Děj se odehrává v reálném prostředí loketských lesů na západě Čech.


Darmo-šlap
24. 03. 2020
Dát tip Muspell Heim

Nejsem odborník na severskou mytologii, pouze tuto báseň čtu jako obraz pralesa, na který útočí noční bouře. Vidím hned Gabrétu, ve které zažívám noční bouře a opravdu to vypadá, jako by povstal celý panteon dávných božstev. Vždyť kolik se jich už v lesích vystřídalo. Nové kulty se vypořádávaly se starými a že přitom ze zbraní občas odletovaly jiskry - blesky!Co je míněno lží a co obětí, Mikome? Rád se nechám poučit.Paganismus - venkovské (moderní) pohanství? Něco jako New Age? Také mám k tomu výhrady, ale já tu přece jen čtu jako hlavní výpověď bouři v lese. Kdo vchází do lesa s čistou duší schopnou přijmout vše, bývá překvapen. 


Karpatský knihomoľ
24. 03. 2020
Dát tip Muspell Heim

Fakt je cítiť paganizmus z tohto textu.


o pohanském náboženství(severské,slovanské) píšu přednášky takže vím moc dobře o čem píšu. Koho podle Tebe přeříkávám?


A to si představte, že jsem tam původně chtěl zakomponovat i pochodně.

:-D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru