Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vycukat

Výběr: Karpatský knihomoľ
07. 09. 2020
10
11
465
Autor
snake_01

 

 

vycukat k smrti –

třicet pět minut pavouk

zdolával mouchu

 

 

 

 

 

Měl jsem ještě mírnější variantu:

 

do vyčerpání –

třicet pět minut pavouk

zdolával mouchu

 

ale protože jsem celých pětatřicet minut sledoval, jak se moucha snažila zoufale vyprostit, trhala pavučinou, dělala mnohonásobné přemety a salta vzduchem, zatímco pavouk, vlastně ne, pavouček, protože v porovnání s mouchou byl asi desetkrát menší, čekal většinou opodál a v mezičasech, kdy moucha na celé desítky vteřin ztrácena síly, jí šťouchal nohama do křídla, aby se znovu probrala a ještě více se vysílila,…

 

Po tom všem jsem nabyl přesvědčení, že horní varianta je pravdivější.

 

Celá situace skončila tak, že se pavoučkovi podařilo dostat se vysílené mouše do prostoru mezi křídla, kterými jej donedávna úspěšně odháněla a která pro něj představovala skutečné nebezpečí. Moucha už neměla sílu se pohnout, pavouk ji kousl, a ačkoli to vypadalo, že se moucha probrala a odehnala jej, pavouk už se od té chvíle držel opodál a zůstal stát zcela nehybně. Moucha visela několik desítek vteřin bez sebemenšího pohybu a pak se stalo něco nečekaného. Naposledy začala prudce a vytrvale máchat křídly, ale zvuk křídel zněl docela jinak než předtím a interval byl mnohem, mnohem delší… když pohyb křídel ustal, nedělo se už vůbec nic… nepohnul se dokonce ani pavouk.

 

 


11 názorů

Silene
12. 09. 2020
Dát tip

(Jsem ráda, že jsi tuto práci nesmazal. Myslím, že právě ona možnost sledovat rozpory je přínosná.)


per_zay
08. 09. 2020
Dát tip

letos se pavouků urodilo :) .. T


snake_01
07. 09. 2020
Dát tip

Aleši, já ohledně těch dvou variant nemám úplně jasno, druhá varianta je asi víc haiku, vždycky si vzpomenu na Bašóa, který upozorňoval na to, že haiku život dává, nebere, ale tuhle situaci jsem prostě ztvárnit chtěl a nešlo to jinak... 


snake_01
07. 09. 2020
Dát tip

Díky všem. 


brrrrrrr.....hororové haiku.........s tím doprovodným textem jako kino.........*/**********


mě se víc líbí ta druhá varianta, příběh je odpoutaný od sítě a nabízí možnost vnímat ho jako rovnocený boj...to, že víme, jak to bylo doopravdy, posouvá obraz do jiné roviny...


Karpatský knihomoľ
07. 09. 2020
Dát tip Silene

Ten doprovodný text má niečo do seba. Vedel by som si predstaviť úzku českú cestu do vnútrozemia na ktorej by boli roztrúsené haiku s vysvetlením ako vznikali. A oceňujem aj to, ak si dá niekto námahu s tradičnou formou.


snake_01
07. 09. 2020
Dát tip

Goro, byl to horor, ale i když jsem si vzpomněl na Jiříka z pohádky, pořád jsem si říkal, jak by k tomu přišel ten pavouk - a to ze mě udělalo diváka.


Gora
07. 09. 2020
Dát tip

Snake, to je horror takhle o půlnoci!! Jak ses přemohl a nezasáhnul ve prospěch mouchy??

Za opravdu autentický prožitek tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru