Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na křídlech racků

12. 05. 2002
1
0
988
Autor
JTi

Na ostří trávy

a na vlnách kraje...

o čem řeka zpívá a

mé srdce hraje?

 

Stříbřitá hladina

hltí mé touhy,

pohladí duši a

vyhladí šmouhy

 

na křídlech racků.

 

 

Ve světle stromů

a ve stínu slunce,

v odlesku línů či

v rozvaze sumce.

 

Hlubiny nebe dál

hltí mé touhy,

sluneční paprsky

vyhladí šmouhy

 

na křídlech racků...

 


Estel
17. 05. 2002
Dát tip
Pointa Tvé básně je pěkná, také se ráda dívám na řeku nebo na mraky. Asi bych to napsala jinak, ale ta pointa se mi líbí. Dávám tip.

JTi
15. 05. 2002
Dát tip
Q: Tý jo... Máš pravdu s tou kritikou, v podstatě jsem to tušil, příště snad bude líp... Díky.

DarkMind
14. 05. 2002
Dát tip
Náladová... Pekná... :)

racek
14. 05. 2002
Dát tip
:-)))

gASK
14. 05. 2002
Dát tip
Nádherná nálada...vždycky jsem záviděl rackům..:)

Quoniam
14. 05. 2002
Dát tip
Přes níže uvedené nedostatky se mi báseň poměrně líbí. Je taková lehká, čtivá, náladová. Podle mne by chtěla zásadně předělat, ale tak, aby neztratila svou základní náladu, která je velmi dobrá. Takže, co se mi nelíbí. Použití klišé: řeka zpívá, srdce hraje, stříbřitá hladina, hlubina nebe. Na tak krátkou báseň je jich poměrně dost. Ve druhé sloce mě to neustálé opakování souhlásek HL v každém verši nepříjemně zaHLcuje. Nevím, zda je to záměr, či nahodilost, ale na mne působí rušivě. Čtvrtá sloka mi přijde v této podobě zbytečná. Opět to akcentování HL, navíc nic nového v textu nepřináší a působí dojmem výplně jen proto, aby se v závěru mohlo zopakovat "na křídlech racků". Radši bych zvolil asymetrii než takovouto vatu. Velmi se mi líbí třetí sloka, jež má takovou příjemně letní čechovovskou náladu, již posiluje také název básně. Hezký den.

miklunka
12. 05. 2002
Dát tip
*

Lyryk
12. 05. 2002
Dát tip
**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru