Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

AKORDY SMRTI

19. 10. 2020
3
9
480
Autor
ALFONS

Akordy smrti

Podivná melodie životem se line,

co nezemřelo, ještě stále žije.

Však jak se říká všeho do času,

a melodie podivná dočká se svého ohlasu.

 

Trpký úděl svého života a života většiny lidí,

jen málo kdo si přizná, jen málo kdo ho vidí.

Leč naštěstí si lidstvo vymyslelo pohádky,

a tak i melodie podivná se jen tichounce line z malé zahrádky.

 

Jenže každá pohádka nakonec skončí,

a najednou pozůstalý s nebožtíkem se loučí.

To je ten okamžik, kdy melodie podivná nabírá na síle,

teď nejsilněji zní, teď do krve se vpíjí jak alkoholu promile.

 

Hlava vzdoruje a odmítá přijmout holý fakt.

Je konec. V křeči se svírá trávicí trakt.

Vše však jak se říká, zhojí čas,

jenže melodie podivná zaznívá zas a zas.

 

A tak osud opět další život drtí svou tvrdou pěstí,

v prachu rozšlapané na padrť válí se štěstí.

A protože osud nemá nic lepšího na práci, tak drtí a drtí,

až nezbude nic, jen melodie podivná z akordů smrti.


9 názorů

Umbratica
02. 11. 2020
Dát tip

Přečti si celého Krchovského. Myslím, že by to pro tebe mohl být inspirastivní autor.


ALFONS
01. 11. 2020
Dát tip

Umbratica opět, znovu a jestě jednou díky. Dílo J.H.K. znám jen velmi povrchně. Budu se muset polepšit.  


Umbratica
31. 10. 2020
Dát tip

Takže budeš si muset časem na Písmáku vytvořit nějaký okruh přátel neodekadence. Se mnou můžeš počítat jen částečně, protože já mám k neodekadenci, do které bych zařadila i tvé básně, dost značné výhrady.Takže vždy záleží, o jaké dílo konkrétně jde. Poslední, co jsem z tohoto "oboru" četla, byla sbírka J.H.Krchovského Já už chci domů. Obsahuje pouze čtyřverší a osmiverší, což jsou paradoxně útvary typické pro staročínskou poezii, kterou se nyní zabývám. Ale neodekadenti jsou(deformovaní) klasici(viz třeba Princ) a zakládají si na tom, že podle svého názoru zvládnou i klasické formy. No - zvládnou i nezvládnou. Některým básním Krchovského, tedy oněm čtyřverším a osmiverším, bych tip dala a dokonce jsem se pokusila i o pár variací v jeho stylu. Myslím si ale, že tady na Písmáku by to nevzbudilo pozitivní odezvu. 


ALFONS
31. 10. 2020
Dát tip

Umbratica ještě jednou díky za komentáře, názory a avíza. Se změnou přezdívky je to problém. Musel bych si založit novou stránku, takže DEKADENT jsem napsal alespoň do jména. 


Umbratica
31. 10. 2020
Dát tip

Ještě bych na tvém místě zvážila, zda přezdívka Alfons dekadent by skutečně nevyznívala lépe. Každý by hned věděl vo co go a některé tvé výstřelky by čtenáři vnímali s větším pochopením.


ALFONS
30. 10. 2020
Dát tip

Hrál kdosi na hoboj, a hrál již kolik dní... Umbratica díky. Nemaje v postatě žádného vzdělání a nemaje zádných poviností vůčí různým seskupením jako jsou politické strany, tělovýchovné jednoty sokol, orel, ODS a jiní ptáci, kluby historického šermu a kluby literární, píšu si kdy chci co chci a jak chci. Je však pravda že jsem uvažoval o nicku Alfons Dekadent.       


Umbratica
30. 10. 2020
Dát tip

Dekadenti psali o smrti elegantně, neodekadenti vůči ní uplatňují černý humor a jakýsi hrdinný brutalismus, ale jedni i druzí jsou smrtí fascinováni, takže se stává jejich základním tématem. Důvodem téhle fascinace ale je, ať už u dekadentů nebo u neodekadentů, velký strach ze smrti. Já se ovšem nemohu zbavit dojmu, že Karel Hlaváček, který umíral na tuberkulózu, měl mnohem větší oprávnění psát o smrti, než Krchovský, který už umírá, co ho znám, nejspíš na otravu alkoholem a ještě neumřel.

Ale tak jako není jen jedna poezie, nýbrž se nacházíme na tržisti, kde je na prodej spousta druhů poezie, jak módní   tak i staromóní, tak není ani jen jedna jediná dekadence.  Já respektuji styl, který vyznáváš a dávám ti tip.


Kočkodan
20. 10. 2020
Dát tip

 

Jak prohraná bitva vaděj,

člověk se ošívá a vrtí,

však věčně jsou na hitparádě

zmíněné AKORDY SMRTI.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru