Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sanatorium

21. 11. 2020
10
15
811
Autor
Danny

Seděl jsem v salónku Sanatoria a sledoval východ sluncí. Modrá a červená záře obou ranních sluncí probudila moji životaschopnost, jako vždycky - ale trochu pachuti stále zůstávala. Otevřel jsem notebook na stole. Znovu okouzlen bezchybným chodem této výpočetní techniky... i když by to mělo být vlastně samozřejmostí. Musím si odvykat. Odvykat, odvykat, odvykat. Jak doktor řekl, bude trvat několik let, než ze sebe setřesu traumata a budu schopen normálně žít na další normální, bezchybné planetě v širém Vesmíru. Absolvovat sezení s psychology, kde se traumata rozpustí, sledovat život a postupně si v něm najít své místo... v tom se ozvalo zaklepání na dveře, které mě vyrušilo z mých úvah.
Vstoupil mladík, díval se stydlivým pohledem jako my všichni, kteří jsme zde začínali. "Dobrý den... jmenuji se Annon a jsem tu nový."
"Dobrý den, Annone," usmál jsem se, "vítám tě v Sanatoriu a doufám, že své trauma z té inkarnace zde co nejdříve vyléčíš. Jen mě zajímá: na té Zemi jsi byl inkarnovaný jak dlouho?"


15 názorů

Štírka
01. 07. 2021
Dát tip

Rozhodně zajímavá vize – načrtnutá jen pár větami. Ale představy vznikají. A jejich dost.


Lakrov
30. 12. 2020
Dát tip

 Připadá mi to jako úvod k něčemu delšímu; ne, že by ten texr nic neříkal, ale takhle samostatného je toho příliš málo.


kvaj
12. 12. 2020
Dát tip

Podle mého by si téma zaloužilo trochu víc "příběhu" než jen vhled.


Oldjerry
04. 12. 2020
Dát tip Gora

Je to zpracované véééélmi úsporně, ale podstata je i tak zřejmá . Skvostná prozaická miniatura...


bixley
04. 12. 2020
Dát tip

Zajímavý námět, určitě by se dal podat i šířeji. Bezchybný svět podle mě spadá žánrově do utopie.


Gora
28. 11. 2020
Dát tip

díky, avi


Danny
28. 11. 2020
Dát tip

Goro, jasně, můžeš


Gora
27. 11. 2020
Dát tip

Danny, mohu mini nominovt do PM?


lastgasp
24. 11. 2020
Dát tip

Velice zajímavý dotaz. Rád bych znal odpověď.


Entropia
24. 11. 2020
Dát tip

Nasmála bych se, kdyby to sanatorium na bezchybné planetě se jmenovalo taky Země :) Třeba Země Eckharta Tolleho nabo tak nějak podobně :) Ovšem často mě napadá, kam a jak by s vývoj ubíral v bezchybném světě, jestli by vůbec byl možný. Kéž by byl... 


zvedavec
23. 11. 2020
Dát tip Entropia

zaujala ma Tvoja výpoveď o živote na Zemi :) - a páčila sa mi

myslíš, že nás čaká niečo, čo bude menej náročné? ja ani nie, keby sme ôsmaka poslali oddýchnuť si do prvej triedy, no neviem, či by mu to pridalo na šťastí...


Danny
22. 11. 2020
Dát tip Gora, zvedavec, Entropia

cvrcka: pokud hledáš pointu, tak ta je v poslední větě :)


cvrcka
21. 11. 2020
Dát tip

"Trocha" pachuti

"Mych uvah" - mych je zbytecne. Kdyz mas v te vete uz "me vyrusilo" , tak to nebudou asi uvahy tvého otce. 

"Absolvovat .." a dal by asi bylo vhodnejsi dat dokupy s předchozí vetou. .. i tak pusobi tento ekvivalent trochu podivne. Podobne jako "bezchybny chod této výpočetní techniky". To uz mluvci schvalne mluvi jako mimozemstan? 

v zaveru dvakrat v rychlem sledu zajmeno "té" taky protříbit...

 

Jinak namet zajimavy, pointa mi unika. Do prozaicke miniatury bych nacpala aspon nejaky paradox, pnuti, dobre se nabizi treba v souvislosti se slovem "odvykat". Vyzneni, ze odvykas od traumat...nevykukuje prilis ciste. 


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Jedno, dvě "trauma" by se dalo nahradit... 

Mini je svižná...zaujala.


Námět zajímavý, určitě by se z toho dalo těžit.

Upřímně jsem ráda, že už se něčeho takového na zemi, či jinde, nedožiji. :-)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru