Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Člověk

26. 02. 2021
5
7
396

Únor 2021

„Jaké by to asi bylo pomilovat se s Olgou Hepnarovou?“ ptal jsem se převozníka.

Dal jsem mu pár dobrých rad a nešetřil jsem slovy.

Měla to být moje poslední cesta, ale převozník chtěl minci, prý je to nějaký zvyk, nebo co.

„Slovo mě už nejednou převezlo jinam, a tak budu doufat spíše v křídla básně než v neobratného vozku,“ řekl jsem si v duchu a od řeky Styx odešel. Převozník osaměl a hrozně nadával, ale já nemohu za to, že jen sympaťáci umírají mladí.

Vždyť to byl sám ctihodný kronikář Kosmas, kdo napsal něco v tom smyslu, že „z podivuhodného úradku Božího špatní zůstávají, zatímco dobří bývají nám vzati.“

 

To už mě párkrát vezli pod kudlu k neumětelům, však jsem taky neumělec života. Nade mnou by se rozplakal i Marek Orko Vácha a musel by jít na terapii.

 

A tak si říkám, kde jsem asi vzal počátek. Zkoumám svého rodu kmen.

Můj děda byl zajisté z druhu Homo habilis, ač nevím, na které univerzitě se habilitoval. Můj otec se nazývá Homo erectus a habilitoval se nejnověji v Pacově. Brácha se narodil mezi neandertálci. Takže budu nejspíš Člověk moudrý, z toho by jeden hodil šavli.

 

Mám soucit s celým lidstvem, miluji všechny dohromady a každého zvláště.

Chtěl bych obejmout hlavně masové vrahy, kteří by nejradši všechny své bližní semleli do salámu.

Bolest totiž nenecháváme za sebou, tu nemůžeme překonat, ta jde všude s námi a dělá nám společnost.


7 názorů

"Neobratný vozka" je formulace z jednoho z pokračování Kosmovy kroniky od milevského opata Jarlocha, který tak charakterizoval přemyslovského knížete Bedřicha. Obrat by se hodil i na některé současné velmože... Nicméně z kontextu tohle samozřejmě úplně vyčíst nelze. Co se poslední věty týče, tak na té jsem si dal zvlášť záležet, a bohužel je to na ní asi vidět. Jinak děkuji za zastavení se zde, návštěva potěšila.


a2a2a
27. 02. 2021
Dát tip

Až na poslední větu, tu bych vypustil, dobře provokující čtení a hlavně dobré i stylisticky. Snad by mělo být místo ...vozku... převozníka. Tip


Děkuji za čtení a komentáře.


https://www.youtube.com/…iLw  Styx - Boat On The River......*/*****


Zeanddrich E.
27. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Bolest nás, mimo jiné, nutí pohnout se z místa,

to věc je kladná, a dlouhodobě jistá :)


Andělka1
26. 02. 2021
Dát tip

Bezva nadsázky...


Norsko 1
26. 02. 2021
Dát tip

Styx byla výborná kapela. Piš, třeba se jednou najdeš


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru