Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt

19. 05. 2002
15
0
2157
Autor
Norek

                Řeka  vinoucí se údolím, lemovaná olšemi, topoly a vrbami, zpívá nekonečnou melodii. To jak se voda valí přes jezy, skáče přes kameny a dere se skulinami mezi kořeny.

Již dávno sklizené plochy polí vyplňují místa mezi lesy. Tráva luk, doposud zelená, začíná žloutnout. Listí opadané ze stromů a keřů vydechuje na zemi svou nasládlou vůni tlení. Stromy jeřábu jsou obaleny sytě oranžovými hrozny jeřabin a jejich ostrá, trochu nakyslá vůně se mísí s pachem listí  a příroda tak tvoří spolu s ostatními pachy omamnou podzimní vůni.

Vítr si pohrává s korunami stromů, se spadaným listím a žene mračna nad krajem. Po blankytné obloze přecházejí šlehačkově bílá oblaka, ale s téměř strojovou pravidelností se objevují i olověně šedá mračna. Slunce vysušuje svými dlouhými paprsky vlhkost ranního deště a z lesů stoupá k oblakům vodní pára.

V lesích, na stráních a v hájích se objevily barvy, které tam dříve nebyly. Sytá žluť, oranž, rumělková i karmínová červeň, bohaté tóny hnědi. To příroda barevně oslavuje své usínání a ještě naposledy nám ukazuje své krásy, než je v šedivých dnech rozhází do bláta mokrých cest.

 

 

U starobylého dubu leží tulák. Je mrtvý. Podzim jeho života se naklonil ke svému konci. Jeho tělo se připojí k tlejícímu listí. Poslouží mnoha živočichům jako potrava a stane se tak součástí přírody. Na jaře bude u starobylého dubu ležet jen několik cárů jeho oblečení a vybělené kosti. Příroda rozkvete a pomalu se začne chystat na další podzim. Bez tuláka.


STRABA
17. 08. 2004
Dát tip
Moc pěkně se to čte.t

StvN
23. 10. 2003
Dát tip
Tohle docela zapůsobilo.

Drago
26. 03. 2003
Dát tip
pěkný...t* avi.

Čolito
08. 09. 2002
Dát tip
dost dobrý...

Beha mi mraz po zadech *

koník
29. 06. 2002
Dát tip
nemuzu nez plne souhlasit s Jeanette...

JMArtan
10. 06. 2002
Dát tip
Je to fakt dost dobrý. Nejprve to vypadalo jako "film" o přírodě a pak následuje překvápko! Pěkný!

Jeanette
09. 06. 2002
Dát tip
Že by inspirace u .....ehh, teď si jen vzpomenout....u J.A.Rimbauda? Je to totiž jako jeho báseň Spáč v úvalu...až na to, že on napsal sonet.....

Norek
09. 06. 2002
Dát tip
Jeanette: Bohužel jsem ještě za svůj krátký život nestihl přečíst všechny spisovatele. Mezi těmi mnoha, které jsem neměl to potěšení číst, je i Rimbaud. Tudíž jakákoli podobnost výplodu mé fantazie, kterýžto jsem se zde opovážil publikovat, s jeho sonetem je naprosto náhodná.

Aki
06. 06. 2002
Dát tip
Dobře napsaný... akorát nevím, jestli můžou bejt duby starobylý, já myslel, že starobylý jsou hrady, památky a tak... ale třeba můžou, to je jen můj dojem :o)

Jeanne
05. 06. 2002
Dát tip
moc se líbí kontrast- krásná krajinka a mrtvý člověk,nádherné zpracování T

galaxy
02. 06. 2002
Dát tip
Hezoučké..moc :-)*

Norek
02. 06. 2002
Dát tip
děkuji všem

Whelp
01. 06. 2002
Dát tip
Prima příběh, dobrá pointa. Tip.

Narvah
23. 05. 2002
Dát tip
Pěkné. Cítím s tebou určitou podobnost...

Josefk
23. 05. 2002
Dát tip
buď zdráv, romantiku !

Seregil
21. 05. 2002
Dát tip
Hm. Nutí k zamyšlení a styl je dost dobrý, čtivý. Tip *)

Sabrina
21. 05. 2002
Dát tip
Já to viděla úplně živě před sebou, máš krásný styl, a ten závěr je fakt dojemný a hluboký. *T**!

Marwin
20. 05. 2002
Dát tip
Nádhera... Ten kdo má fantazii... Tuláka nemusí nikdo najít. Rozhodně ne pár příštích let... Jen puntičkářsky připomínám drobnou chybku ve větě: Poslouží mnoho živočichům jako potrava a stane set tak součástí přírody. A to zdvojené t. Jinak T*

Peří
19. 05. 2002
Dát tip
Opravdu zajímavá pointa.

Cirilla
19. 05. 2002
Dát tip
dobře napsané ¤

Wiki
19. 05. 2002
Dát tip
umíš dobře vyprávět, ale mrtvého tuláka určitě někdo najde a bude kolem toho spousta povyku, který naruší podzimní klid .....*

Norek
19. 05. 2002
Dát tip
Tohle mě napadlo taky, ale co se dá dělat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru