Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Huby

27. 03. 2021
2
9
551
Autor
Abakus

občas si človek pri narodení rodičov vyberie

Huby

Doniesol dva šampiňóny. Jeden väčší a jeden menší, oba v striebornom klobúku.

„Ako mi ich spravíš?“ spýtal sa s veľkým očakávaním.

„A ako by si si ich predstavoval?“ Dva malinké šampiňóny veľa priestoru na kuchynské experimenty  neposkytovali.

––

V zatáčke prudko pribrzdil a bleskovo vyskočil z auta a uháňal naspäť po ceste. Myslela som si že sme zase raz prišli o nejakú tú súčiastku z auta. Ostala som sedieť, aj tak by som ju nevedela priraziť, pribuchnúť a priskrutkovať na miesto.

Víťazoslávne sa vracal po niekoľkých minútach k autu. V každej ruke niesol jeden maličký a jeden ešte menší šampiňón.

„Nevadí, že sme mali byť už u starej mamy?“

„Počká.“ Povedal a pokochal sa pohľadom na dva striebristé klobúky bez závoja.

„Ako mi ich spravíš?“

------------------------

Zákony a ich prekročenie

Môj otec dodržiaval zákony. Snažil  sa o to v maximálnej miere, aj keď časť zákonov bola proti nemu a zvyšok proti zdravému rozumu. Chytal tam kde sa smelo /kde ale poslednú rybu videli za čias demokracie/, na to čo sa smelo /čo ale rybám v žiadnom prípade nechutilo/ v čase, v ktorom síce ryby nebrali, ale bolo to povolené.

Keď zomreli jeho rodičia, cintorín, na ktorom boli pochovaní jeho starí a prastarí rodičia mal stop stav. Schluss a nepochovávalo sa ďalej. Môj otec si postupne vyzdvihol obidvoch predkov z krematória v slušivých urnách a vozil ich na zadnom skle svojho trabanta.

„Čo to máš na to skle vzadu?“ pýtal sa ho kamarát.

„Rodičov.“

„A to ti nevadí, že ideš s nimi na ryby?“

„Celý život neboli so mnou na rybách, tak aspoň teraz,“ odpovedal milujúci syn  zabuchol dvere a z úst vybral drahocennú sadu modrých ligotavých mušiek. A na uvoľnené miesto okamžite vrazil kľúče. Otcov chrup bola kapitola sama o sebe.


9 názorů

Abakus
02. 04. 2021
Dát tip

iba pri dobrom počasí a atmosferickom tlaku.


Oldjerry
02. 04. 2021
Dát tip

Abakus netáraj - keď dáš ruky do vačkov a srátaš prstov, narátaš 11  (:-D


Abakus
01. 04. 2021
Dát tip

Oldjerry - ďakujem - aj tak viem napočítať tak max. do štyroch.


Oldjerry
01. 04. 2021
Dát tip

No - a máš z toho triptych (:-D *


Abakus
29. 03. 2021
Dát tip

Ďakujem fastgasp.


Abakus
28. 03. 2021
Dát tip

nadstavila som to...


StvN
27. 03. 2021
Dát tip

O něco delší by asi lidi zvládli :)


Abakus
27. 03. 2021
Dát tip

mala som pocit, že tu dlhšie veci málokto číta.


StvN
27. 03. 2021
Dát tip

Zdá se to milé, škoda, že to nepokračuje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru